کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه؛

آموزش و پرورش ریل گذار مسائل تربیتی و آموزشی است / معلم موثرترین عنصر جامعه است

9 ارديبهشت 1402 ساعت 11:06

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: آموزش و پرورش ریل گذار مسائل تربیتی و آموزشی است.


رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: آموزش و پرورش ریل گذار مسائل تربیتی و آموزشی است.

به گزارش کبنا، فریدون فاطمی زاده رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت ضمن تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام معلم از تعلیم و تربیت به عنوان رسالت اصلی که بر عهده آموزش و پرورش است نام برد و افزود: هر وقت صحبت از این دو مقوله می‌شود باید بدانیم توانمندی ها و استعدادهایی در انسان وجود دارد که نیازمند این است که به کمک دیگران و با ایجاد فرصتی که فراهم می‌شود این استعداد ها به مرحله عمل برسد.
فاطمی زاده هدف نهایی تعلیم و تربیت را رساندن انسان به کمال و حیات طیبه است عنوان کرد. 
فاطمی زاده وظیفه مجموعه آموزش و پرورش را فراهم کردن شرایطی دانست که برخی از تربیت های اخلاقی، اعتقادی، اقتصادی، علمی، اجتماعی، زیستی و زیبا شناختی که به عنوان ساعت های وجودی یک انسان هستند را به منصه ظهور برسد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با بیان اینکه در مقوله تعلیم و تربیت ارکان و عناصر متعددی دخیل هستند افزود: در جامعه هر کس به اندازه خود در این مقوله مهم نقش ایفا میکند. 
فاطمی زاده از معلم به عنوان موثر ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت نام برد و افزود: اگر معلم شایسته انتخاب شود و به وظایف خود عمل کند و دیگر عناصری که در تعلیم و تربیت دخیل هستند او را همراهی کنند، قطعا خروجی اندیشه متعالی نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه امروزه بیشتر کار بر عهده آموزش و پرورش است افزود: تا زمانی که عناصری که در بحث تربیت دخیل هستند وحدت نظر و اتفاق نظر نداشته باشند به آن هدف مدنظر نخواهیم رسید‌.
فاطمی زاده در ادامه تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش به یک تربیت جامع می اندیشم که دانش آموزی که فارغ‌التحصیل می‌شود مهارت هایی کسب کند که در ادامه زندگی متناسب با شاخصه های تربیتی باشد و بتواند در جامعه مفید واقع شود.
وی گفت: آموزش و پرورش ریل گذار مسائل تربیتی و آموزشی است
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه رویکرد این اداره را تقویت مدارس دولتی و ایجاد عدالت اموزشی عنوان کرد و افزود: در این راستا مدارس دولتی را تقویت کردیم و مدارس برنامه محور متناسب با اسناد تحولی و امروز آموزش در تمام روستا های کهگیلویه وجود دارد.


کد مطلب: 461701

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/461701/آموزش-پرورش-ریل-گذار-مسائل-تربیتی-آموزشی-معلم-موثرترین-عنصر-جامعه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1