تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۴۶۱۳۷۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت مسکن مردم همکاری ندارند

۰
بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت مسکن مردم همکاری ندارند
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها در طرح نهضتی ملی مسکن شد و گفت: همکاری نکردن برخی بانک‌های استان در نهضت مسکن مغایر با برنامه دولت است.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده پنجشنبه شب در نشست شورای مسکن استان در یاسوج، اظهار کرد: طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی از ۶ هزار و ۱۹۳ واحد خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن تنها ۸۴۴ واحد انعقاد قرار داد شده است و عدم همکاری بانک‌ها مغایر با برنامه دولت است و در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلایه‌ها از بانک‌های زیر مجموعه این وزارتخانه داشتیم.
وی افزود: بانک‌های استان نشستی با معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی برگزار کنند و در صورتی که برای پرداخت تسهیلات واحد‌های خودمالکی با مشکل مواجه هستند اطلاع دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها در طرح نهضتی ملی مسکن شد و ادامه داد: جلسات شورای مسکن به ریاست رئیس جمهور برگزار می‌شود و تعهد شده با هر مدیری که در طرح نهضت ملی کوتاهی کند برخورد شود که نمی‌خواهیم مدیران استان در زمره این مدیران باشند.
احمدزاده با بیان اینکه هیأت بازرسی مورد تأکید رئیس جمهور به زودی وارد استان می‌شوند و از بانک‌ها هم بازدیدی خواهند داشت، ابراز کرد: بانک‌ها طی روز‌های آینده پرداخت تسهیلات واحد‌های خود مالکی را تسریع دهند.
وی بیان کرد: به بانک‌ها سر می‌زنم و اگر مشکلی وجود داشته باشد برای رفع آن رایزنی می‌کنم، البته مدیران دولتی پای کار هستند مدیران بانک‌ها هم پای کار بیایند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری ۳.۵ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه بشار برای احداث طرح نهضت ملی مسکن مدیران را به دوری از افراط و تفریط توصیه کرد.
احمدزاده گفت: در سفر دور دوم دولت به استان به دنبال جذب اعتبار برای زیباسازی بستر رودخانه بشار و جذب گردشگر هستیم.
وی عنوان کرد: ۵۲ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج هستند و با مشکل زمین در این شهر مواجهیم، از معاون عمرانی استانداری می‌خواهم در خصوص اراضی رودخانه بشار محتاط باشند و از هر کاری که حاشیه بشار را نازیبا می‌کند بپرهیزند زیرا که به پروژه‌های گردشگری برای آینده مرکز استان نیازمندیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مشکل زمین در یاسوج با وزیر کشور مطرح شده و خواستار چاره‌اندیشی در این خصوص شدیم، اکنون تمام زمین‌هایی که معارض ندارند و قابلیت الحاق به شهر را دارند سریعاً ملحق شوند و باید زمین‌هایی که قابلیت کشاورزی ندارند، تعیین تکلیف شوند.
احمدزاده از همکاری خوب جهاد کشاورزی در واگذاری اراضی درجه سوم و چهارم کشاورزی به طرح نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و گفت: با دفتر نهاد ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه می‌کنیم تا از سازمان جهاد کشاورزی استان تقدیر شود.
وی همچنین از واگذاری پنج هکتار از اراضی بنیاد مسکن در مارگون به طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی در مارگون عملیاتی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های گچساران و دهدشت که با مشکل زمین مواجه نیستند تسریع شود.
احمدزاده با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی در بافت فرسوده، گفت: در معابر زیر ۱۰ متر یک طبقه تشویفی اضافه می‌شود و اگر سه طبقه باشد پروانه چهار طبقه صادر می‌شود و در معابر بالاتر از ۱۰ متر دو طبقه تشویقی افزوده می‌شود.
وی از سفر یکی از معاونین رئیس جمهور و هیأت همراه به استان جهت ارزیابی عملکرد مدیران، بازدید از پروژه‌های کلنگ‌زنی و طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: مدیران آماده بازید سرزده باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: پروژه‌هایی که قرار است در سفر رئیس جمهور کلنگ‌زنی شوند معطل سفر نمانند و روند ساخت خود را طی کنند، زیرا که سفر رئیس جمهور به استان برای اواخر خرداد و اوایل تیرماه برنامه‌ریزی شده است.
احمدزاده عنوان کرد: همچنین واگذاری ۱۵ هکتار از اراضی راه و شهرسازی در شهرک ولایت یاسوج برای طرح نهضت ملی مسکن مصوب شد.
در ادامه این نشست، تقاضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای ساخت ۴۷۰ واحد خوابگاه متاهلی و ۱۴۰ واحد دانشگاه یاسوج مطرح شد که احمدزاده با بیان اینکه سایر دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه متاهلی پای کار بیایند، گفت: در راستای افزایش آمار ازدواج و جوانی جمعیت دانشگاه‌هایی که قصد احداث هر تعداد خوابگاه متاهلی را داشته باشند با واگذاری امکانات و خدمات رایگان آب، برق و گاز مورد حمایت قرار می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1