تاریخ انتشار
جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۴۶۱۳۶۵
حجت‌الاسلام والمسلمین منصوریان دامغانی توضیح داد

خداوند انسان را با اموال و فرزندان امتحان می‌کند؟

۰
خداوند انسان را با اموال و فرزندان امتحان می‌کند؟
کبنا ؛یک استاد حوزه گفت: براساس آیه ۲۸ سوره انفال تمام نعمت‌ها وسیله امتحان الهی است؛ حتی آن‌هایی که ما گمان نمی‌کنیم مثل اموال و فرزندان. در بین موارد ابتلاء، اموال و اولاد جزو امتحانات سخت و پیچیده است و کسی که در آن سربلند بیرون بیاید به اجر عظیم و بهشت می‌رسد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منصوریان دامغانی استاد حوزه در تفسیر آیه ۲۸ سوره مبارکه انفال «واعْلَمُوا أَنَّمَا أَمْوَالُکُمْ وَأَوْلَادُکُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِیمٌ» اظهار کرد: خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید «و بدانید اموال و اولاد شما وسیله آزمایش است و پاداش عظیم (برای آنها که‏ از عهده امتحان برآیند) نزد خدا است».
وی با اشاره به اینکه چند نکته‌ در این آیه وجود دارد ادامه داد: نکته اول اینکه خیلی از موارد است که ما گمان می‌کنیم اینها امتحان الهی نیست مثل اموال و اولاد، انسان مومن به دنبال رزق حلال است یا با ثمره ازدواج دارای فرزند می‌شود و هیچ خطایی در این‌ مسیر وجود ندارد اما خداوند با هر دو این موارد یعنی اموال و فرزند انسان مومن را امتحان می‌کند.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: براساس این آیه شریفه تمام نعمت‌ها وسیله امتحان الهی است؛ حتی آن‌هایی که ما گمان نمی‌کنیم مثل اموال و فرزندان. پس انسان باید این‌ موارد را بفهمد تا دچار خسران نشود.
حجت‌الاسلام والمسلمین منصوریان دامغانی با اشاره به نکته دوم یادآور شد: در بین موارد ابتلاء، اموال و اولاد در آیه شریفه مورد تاکید قرار گرفته است آن هم به نحو فتنه؛ یعنی امتحان سخت و پیچیده.
وی افزود: نکته سومی که از این آیه استنباط می‌شود این است که زندگی انسان در یک دوگانه قرار دارد؛ یک طرف اجر عظیم و بهشت و طرف دیگر اموال و اولاد مورد آزمایش، که اگر مورد دلبستگی انسان قرار گیرد از اجر عظیم باز می‌ماند.
به گفته این استاد حوزه انسان‌هایی که به مراتب عالیه رسیدند چه از علما، صدیقین و شهدا در این دوگانه دل از اموال و اولاد کندند تا به اجر عظیم رسیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1