تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۴۶۰۷۳۵
در خطبه‌های نماز جمعه چیتاب مطرح شد

مجسمه‌های گرانبهای هیچ سودی برای مُرده‌ها ندارد / در کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟

۸
۲
مجسمه‌های گرانبهای هیچ سودی برای مُرده‌ها ندارد / در کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟
کبنا ؛امام جمعه چیتاب گفت: دو مسئله، تبدیل قبرستان‌ها به موزه سنگ و مجسمه‌های گرانبها و روی آوردن به پوشش زخمی و نیمه برهنه غربی نگران کننده است.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام سید فرج الله پژمان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به شاخصه ولایتمدای در دنیا و آخرت ولایتمداری و حُبِّ ولایت را لازمه قبولی عبادات و ورودِ به بهشت برشمرد و گفت: تقبل ولایت اهل بیت عصمت و طهارت با شاخصه بالاتر بودن از ارکان الهی ( حج، خمس، زکات و... ) جز شروط قبولی عبادات است و انشالله بتوانیم تمام برنامه‌هایی که داریم تحت امر این خانواده کرم قرار دهیم.
سید فرج الله پژمان با اذعان به اینکه همیشه سخت‌ترین اعمال برای بندگان مهمترین و بهترینِ اعمالند خاطرنشان کرد: هرکسی که با دوستان خدا دوست با دشمنان خدا دشمن، و در انجام تکلیف الهی( همان سخت‌ترین اعمال ) که در منظر بندگان سخت می‌آید گام بردارد در رسته رستگاران است.
وی افزود: دوستان خداوندکسانی هستند که با رعایت حلال و حرام خدا، و اخلاق نیکو خود را از یوم الحسره نجات می‌دهند و این از مصادیق تقوای الهی است.
این خطیب جمعه با اشاره به وضعیت برعکس مردم در قبال رعایت حق و حقوق اموات خطاب به حاضرین گفت: در تعجب و حیرتیم شماهائیکه می‌دانید، عملِ صالح، ادای دَین، حقوق مانده بر گردن می‌ّت، دادن وَ صدقه برای امواتتان سودمند است چرا بجای این اعمال به مُـزَیَّن کردن قبور با سنگ و مُجَسِمه هایِ گران قیمت می‌پردازید.
وی تصریح کرد: خداوند ممکن است از حق خود در قبال میت بُگذَرَد، اما شما‌ها بجای أدایِ دَین، و پرداخت بدهکاری مَیِّت و کمک به فقرا قبرستان‌ها را به موزه سنگ نما‌های فُسفری و مجسمه‌های گرانبهائی تبدیل کردید که نه تنها به حالشان سودی ندارند بلکه باعث نفرت و ناراحتی مردم می‌شوند.
امام جمعه چیتاب در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته دو مسأله، تبدیل قبرستان‌ها به موزه سنگ و مجسمه‌های گرانب‌ها و روی آوردن به پوشش زخمی و نیمه برهنه غربی خاصه در استان و منطقه لر نشین کهگیلویه و بویراحمد را نگران‌کننده برشمرد و گفت: واضح‌ترین فرهنگ و نماد ارزش یک جامعه عرضه پوشاک و پوشش مردمان آن جامعه است. وی افزود: متأسفانه عواملی دست به دست هم داده‌اند تا فرهنگ غنی پوشش منطقه لر نشین زاگرس خاصه استان ما را خدشه دار کنند.
این خطیب جمعه جزیره‌ای عمل کردن نهاد‌ها، عدم حمایت از تولیدات داخلی، ورود بی‌رویه و ارزان قیمت پوشاک غیر اسلامی (خصوصاََ برای خانمها) را از مهمترین ارکان نفوذِ این مسأله خطرناک برشمرد و گفت: وقتی با ۹۰درصد واردات کمترین صادرات را داریم، و فرزندان ما دارند به مدل‌هایی روی می‌آورند که صادر‌کننده‌گانشان می‌گویند پوشش چنین مدل‌هایی در‌شان فرهنگ مردم ما نیست، جای ننگ و ذلت است که براحتی برای ما و قومیت‌های ما جهت پوشش مدل‌هایی را صادر می‌کنند که در کشور‌های خودشان هرگز نمی‌پوشند.
وی خطاب به متولیان امر در نهاد‌های ذیربط عنوان کرد: مسئولان اداره فرهنگ ارشاد اسلامی، و ستاد امر به معروف نهی از منکر از چی می‌ترسند و کجای کارشان می‌لنگد، که به داد این وضعیت نمی‌رسند؟
 سید فرج الله پژمان خاطرنشان کرد: در رابطه واردات مدل‌های نامتجانس پوشاک با اهتمام به تولیدات داخلی باید تجدید نظر بشود، زیرا اِهتمامِ نسل جدید دَر روی آوردن به این پوشاک‌ها از دست خانوار‌ها هم خارج شده است.
حجت الاسلام پژمان در پایان خطبه‌های این هفته با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر متقارن با ضربت خوردن مولی متقیان حضرت علی "علیه السلام" خطاب به حاضرین نیز گفت: خداوند سبحان را شاکر باشیم که فرصت نفس کشیدن امسال در شب‌های قدر به ما‌ها داده است، فلذا تا می‌توانیم از این موقعیت استفاده کنیم شاید رمضانی دیگر زنده نباشیم ودر زیر خاک افسوس بازگشت یک لحظه‌ای به دنیا جهت جبران مافات را بخوریم.


----------------------------------------
خبرنِگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید
رفیق
Iran, Islamic Republic of
حاجی سلام
کی گوش کنه کی عمل کنه روه به روز بدو بدتر میشه این مسئله چشم و همچشمی تو قبرستانهای ما
آرامش
Iran, Islamic Republic of
سلام حاج آقا: مدل لباس جونها رفته تو لباسهای زخمی خیلی هم طرفدار دارن،اینو مسئولان بالانشین کشور میخوان چون نفعشون تو این وارداته هرچه ما فک بزنیم و جنابعالی داد بزنین کسی گوشش بدهکار نیست.
درد ملت
Iran, Islamic Republic of
سید عزیز و دلسوز و جناب رسام سلام
تا بالانشینان نخواهند چیزی تو این مملکت تکان نمی خوره
خودشون اینطوری میخوان، چون منفعتشان تو این تجارته
خواهشاََ خودتونو خسته نکنید.
عدالت نابرابر
Iran, Islamic Republic of
آقای پژمان و رسام سلام
قبرستاهای ماشده رقابت نابرابر تجملاتی
هرکی مرده اش شیر نشان نباشه مذمتش می کنند
هدایت
Iran, Islamic Republic of
سلام
تمام این تصمیمات قبرستانهازیر سر خانمهاست مردها باید جلو ابن رویه را بگیرند.
کارگر
United States
سلام امام جمعه محترم درست میفرماید مجسمه برامرده مجسمه هیچ فایده ندارد باید برا مرده
داوود
Iran, Islamic Republic of
من خودم به عنوان یه بختیاری میگم شیرسنگی نمادبزرگان ماست ولی متاسفانه الان شده هم چشمی درقبرستاتها ولی یه سوال ازشماچراشماخودتان برای مردگان همچین هزینه هایی میکنیدهزینه های میلیاردی ؟؟؟
(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

در بخش بین المللی نمایشگاه قرآن کریم که در مصلای امام خمینی برپا شده است نظر افراد مشهور ...
وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

سیاسی بودن وزارت، در اولین روز‌های کاری بهار ۱۴۰۲، بار دیگر عرصه سیاست ایران را به خود ...
1