تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۴۶۰۵۵۴
در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی؛

مرعشی: نباید برای بار دوم از روحانی در انتخابات حمایت می‌کردیم

۳
۰
مرعشی: نباید برای بار دوم از روحانی در انتخابات حمایت می‌کردیم
کبنا ؛
دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید؛ حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات 92 درست بود اما نباید در انتخابات 1396 از وی حمایت می‌کردند.
به گزارش کبنا نیوز، حسین مرعشی در گفت‌وگو با ویژه‌نامه روزنامه سازندگی درباره استعفای بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات نوشت: آقای نبوی همچنان عضو جبهه می‌مانند اما این که ایشان دوباره مسئولیت ریاست را بپذیرند، یا نه، نظرات متفاوتی وجود دارد. بعضی از دوستان در جبهه اصلاحات اساساً معتقدند که ادامه ریاست آقای نبوی در جبهه اصلاحات مناسب با فضای سیاسی پسامهسا نیست. در واقع فضا رادیکال‌تر شده و جبهه باید با فرمانی حرکت کند که روابط اجتماعی‌اش را تقویت و باز‌سازی کند؛ می‌گویند حضور آقای نبوی آرامبخش اسـت و جبهـه را خوب می‌تواند مدیریت کند اما این دوره با انتخاب چهره دیگری پیام سیاسی دیگری را باید به جامعه منتقل کرد.
این نظر طـرفـداران زیادی دارد اما آقای نبوی همیشـه در شرایط اجمـاع آراء رئیس‌ می‌شدند. الان هم اگر در مورد ایشان اجماع شود به نظر من می‌پذیرند اما اگر اجماع نباشد‌، ایشان از پذیرش مجدد این مسئولیت پرهیز می‌کنند.
وی افزود: جبهه اصلاحات چند نفر عضو حقوقی دارد که آنها اساساً همان ۴ رای‌ای که من به شما گفتم را دارند اما به رغم اینکه اقلیت خیلی کوچکی هستند اما صدای خیلی بلندی دارند.
حتی در بین آن 4 نفر 2 نفر خیلی تند حرف می‌زنند‌، آنها گاهی اوقات مطالبی را می‌گویند که در شأن و حق آقای مهندس نبوی شنیدن این نـوع پرخاش‌ها خیلی شایسته نبوده است. تصمیمی گرفته‌اند. از این جهت برای ایشان قدری دلخوری به وجود آمده است.
مرعشی در ادامه انتخاب روحانی در سال 1392 و حمایت از او را مناسب دانست اما در ادامه درباره انتخاب 96 گفت: من به طور قاطع موافق کاندیداتوری آقای روحانی نبودم. من می‌گفتم اگر آقای دکتر حسن روحانی برای دور دوم کاندیدا نشود‌، خودش به شخصیت‌های ماندگار تاریخ ایران تبدیل می‌شود و این اعتبار را برای روز مبادا ذخیره می‌کند.
برای جایگزینی تعداد زیادی بودند. من با آقای مرحوم‌ هاشمی ۲ ماه قبل از فوت‌شـان دو بار ملاقات کردم. دو هفته پشت سر هم رفتم و به ایشان گفتم با رهبری بروید روی کسی دیگر توافق کنید. آقای روحانی کار خودش را کرده است‌، این سرمایه را نسوزانیم. بگذاریم ذخیره بماند و سراغ کسی برویم که الان در شرایط پسابرجام بتواند کشور را بهتر اداره کند. آقای‌ هاشمی جلسه اول گوش دادند و گفتند فکر می‌کنم‌، جلسه دوم گفتند نه موافق نیستم.
آقای ‌هاشمی آدم واقع‌گرایی بود و شاید فکر می‌کرد حسن روحانی در هیچ شرایطی کنار نمی‌رود و رأی‌ها تجزیه می‌شـود و شکست می‌خوریم. همان‌طوری که اصولگرایان در عبور نکردن از احمدی‌نژاد به خودشان و کشور ضربه زدند. ما اصلاح‌طلبان و میانه‌روها هم در عبور نکردن از آقای روحانی در سال ۹۶ به خودمان و کشور ضربه زدیم.
مرعشی در بخش دیگری از این گفت‌وگو و در پاسخ این سؤال که «شما هیچ گزینه‌ای به عنوان فروپاشی که این‌قدر در مورد آن هشدار می‌دهند را قبول ندارید؟ اظهار داشت: اصلاً فروپاشی اتفاق نمی‌افتد. نظامی که حداقل ۱۵ درصد جامعه جانشـان را برای آن می‌دهند‌، نیروهای مسـلح هم به آن وفادار هستند‌، در آن فروپاشی اتفاق نمی‌افتد. این‌ها آرزوهایی است که یک عده دارند و ‌محقق نمی‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً بهترین گزینه آقای روحانی بود.هرکس‌ به جز روحانی می آمد شکست میخورد روحانی حداقل رئیسی رو سوزاند
Iran, Islamic Republic of
مرعشی دوباره نمیتونید سر مردم کلاه بذارید.
از اصلاح طلبان بعید بود بروند و با یک اصولگرایی مثل روحانی بریزند روی هم
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
.
حسین مرعشی اصلاح‌طلب گفت: در انتخابات سال 96 نباید از روحانی حمایت می‌کردیم.

آقای مرعشی،
سال 96 هیچ گزینه‌ای بهتر از روحانی نداشتید اشتباه شما در سال 88 بود که خودتان شهامت کاندیدا شدن نداشتید از موسوی حمایت کردید و در اثر آن تمام نیروهایتان سلاخی شدند.
چون گنج نهان کن غم پنهانی‌ی خویش، منما به کسی بی سروسامانی‌ی خویش.
جمعیت خاطر خود ار می‌طلبی، با غیر خدا مگو پریشانی‌ی خویش.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
راز کشته شدن یک زن در کردستان

راز کشته شدن یک زن در کردستان

متهم به قتل در اعترافات خود گفته که در ابتدا زن را خفه کرده و سپس او را به سنگ بزرگی ...
روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

روایت «المانیتور» از تشدید «جنگ در سایه» تل آویو با تهران

درگیری اخیرا اسرائیل با ایران و نیروهای نیابتی آن در سوریه هفته گذشته تشدید شد. اسرائیل ...
پیشنهاد دولت بایدن به ایران: توافق موقت

پیشنهاد دولت بایدن به ایران: توافق موقت

به گفته ۱۰ مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی، دولت بایدن در هفته‌های ...
1