کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جشنواره اقوام ایرانی؛

کسب رتبه اول جشنواره کشوری توسط دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

9 اسفند 1401 ساعت 16:27

دانشجو معلمان پردیس شهید ایزدپناه و پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد موفق به کسب رتبه اول در جشنواره اقوام ایرانی شدند.


دانشجو معلمان پردیس شهید ایزدپناه و پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد موفق به کسب رتبه اول در جشنواره اقوام ایرانی شدند.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، جشنواره اقوام ایرانی (جشنواره اصالت فرهنگ اصیل و کهن ایرانی در تعامل یا تقابل هویت غربی) در تاریخ ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان، در شهر گرگان برگزار شد.
دانشجو معلمان سراسر کشور در چند بخش اجرای آیین های بومی -محلی، اجرای موسیقی نواحی توسط استان مجری، اجرای نقالی با محوریت موضوعات ملی و مذهبی، روایتگری با محوریت انقلاب اسلامی، برگزاری غرفه های معرفی صنایع دستی و پخت غذاهای محلی به رقابت پرداختند که در پایان این جشنواره، استان های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و گلستان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.
از جمله مهمترین اهداف این جشنواره معرفی و زنده نگه داشتن فرهنگ اقوام ایرانی، شناخت دانشجو معلمان از مناسک،خرده فرهنگ ها و ادبیات کهن اقوام ایرانی، ایجاد شادابی و تحرک در فضاهای دانشجویی، کشف استعدادهای دانشجو معلمان در زمینه نقالی، روایتگری و اجراهای صحنه ای و خیابانی بود.
باید خاطر نشان کرد که مدتی پیش نیز دانشگاه فرهنگیان استان از رتبه ۲۷ به ۹ کشور ارتقا یافت. ضروری است از تمامی مدیران این دانشگاه بویژه رئیس محترم دانشگاه فرهنگیان استان جناب آقای دکتر حسینی نیک تشکر و قدردانی کرد.
با توجه به جایگاه خاص دانشگاه فرهنگیان و از آنجا که این پیشرفت با وجود کمبود شدید امکانات در این دانشگاه انجام گرفته شایسته است استاندار محترم استان توجه ویژه ای به این دانشگاه داشته باشند.
دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد


 


کد مطلب: 459127

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/459127/کسب-رتبه-اول-جشنواره-کشوری-توسط-دانشگاه-فرهنگیان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1