کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش از بازار؛

افزایش قیمت نجومی گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد / برنامه دولت چیست؟

2 اسفند 1401 ساعت 10:47

این روزها فضای افزایش قیمت دلار موجب ایجاد نگرانی و التهاباتی در بازار شده که به موجب آن قیمت ها بصورت خود به خودی افزایش می یابد. بازار قیمت ها دوباره با نوسانات مواجه شد و قیمت گوشت نیز متأثر از این وضعیت بالا رفته است. شایعات افزایش قیمت های نجومی گوشت قرمز در کشور نیز به این افزایش در واقعیت کمک کرد و شاهد افزایش قیمت تا بالاتر از 300 هزار تومان در بازار یاسوج هستیم.


این روزها فضای افزایش قیمت دلار موجب ایجاد نگرانی و التهاباتی در بازار شده که به موجب آن قیمت ها بصورت خود به خودی افزایش می یابد. قیمت گوشت نیز متأثر از این وضعیت بالا رفته است. از طرفی شایعات افزایش قیمت های نجومی نیم میلیونی گوشت قرمز در کشور نیز به این افزایش در واقعیت کمک کرد و شاهد افزایش قیمت تا بالاتر از 300 هزار تومان در بازار یاسوج هستیم.
به گزارش کبنا، در حالی که در ماه گذشته قیمت مصوب گوشت در یاسوج اعلام شد، که بر این اساس همین قیمت های مصوب نیز دچار افزایش قیمت بود، حال دوباره در بازار، گوشت قرمز با قیمت های متفاوتی ارائه می شود. بر اساس مصوبات در ماه گذشته، عرضه گوشت بره و بزغاله بالاتر از کیلویی ۲۱۰ هزار تومان خلاف است. همچنین قیمت گوشت بز و میش ۱۶۰ هزار تومان و گوساله ۱۸۵ هزار تومان است.
گزارش ها از افزایش قیمت حتی به بالاتر از 300 هزار تومان در بازار یاسوج خبر داده اند. یکی از فروشندگان این صنف به افزایش قیمت دام زنده اشاره کرده و گفت: قیمت دام زنده بره از 110 هزار تومان به 160 هزار تومان افزایش پیدا کرده و به تبع با افزایش قیمت گوشت در بازار مواجه هستیم.
هر چند که عرضه گوشت تنظیم بازار تا حدودی می تواند این نوسانات را کاهش دهد ولی در صورتی گوشت تنظیم بازار اثر خود را بر بازار می گذارد که عرضه به میزان کافی در بازار وجود داشته باشد و کمبودی احساس نشود.
این افزایش قیمت های غیرمنصفانه اگر با دخالت درست دولت و دستگاه های نظارتی مثل ادارات صمت و تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار کنترل شود می تواند تا چند ماه نوسانات را مختل و تا چند ماه آینده از افزایش قیمت جلوگیری کند.
 


کد مطلب: 458771

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458771/افزایش-قیمت-نجومی-گوشت-قرمز-کهگیلویه-بویراحمد-برنامه-دولت-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1