تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۴۵۸۶۸۴
رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان:

بخش عمده‌ای از خیران سلامت کهگیلویه و بویراحمد «غیربومی» هستند

۰
بخش عمده‌ای از خیران سلامت کهگیلویه و بویراحمد «غیربومی» هستند
کبنا ؛رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال جدید بیش از 10 زیرساخت سلامت استان با مشارکت خیران ساخته یا در حال احداث است، افزود: بیشتر خیران استان ما غیربومی بوده اند و در حال حاضر نیز نیازمند جذب و مشارکت بیشتر خیران هستیم.
به گزارش کبنا، کیان دهراب پور با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های درمانی استان نیازمند همراهی بیشتر خیران است گفت: هم اکنون چندین زیرساخت درمانی شهر یاسوج در کانکس یا ساختمان های استیجاری فعالیت می کند که نیاز است تا خیران نیکوکار در این خصوص مشارکت بیشتری داشته باشند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای مشارکت در توسعه امکانات درمانی و بهداشتی لازم نیست حتما سرمایه کلانی خرج شود بلکه شهروندان می توانند با خرید حتی یک تب سنج در این اقدام خداپسندانه سهیم شوند.
دهراب پور اظهار کرد: تامین زمین محل احداث مهمترین نیاز مجمع سلامت برای توسعه امکانات درمانی در کهگیلویه و بویراحمد است که شهروندان نیک اندیش می توانند با کمک های هرچند کوچک خود زمینه خریداری آن را فراهم کنند.
رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمدبر اساس بررسی های صورت گرفته از اردیبهشت ماه سال ۸۹ تاکنون بخش عمده ای از فعالیت خیران سلامت در استان غیربومی هستند.

دهراب پور استقبال ضعیف از کارهای خیر در استان را ضعف اساسی دانست و تاکید کرد: باید به دنبال راهکار باشیم چرا که افراد ثروتمندی در استان هستند که می توانند پیشقدم شوند.
وی یکی از موانع مشارکت خیران را تعدد سازمان ها دانست و گفت: هر سازمانی به دنبال ایجاد موسسه خیریه است که این مساله مشکل ساز می شود.
دهراب پور تعداد زیاد موسسه های خیریه را، موجب کاهش مشارکت مردم در کارهای خیر دانست و تصریح کرد: این تعدد موسسات خیران را پراکنده کرده و مانعی برای جذب آنها در کارهای خیرانه برای جامعه می شود.
توسعه زیرساخت های سلامت کهگیلویه و بویراحمد نیازمند همراهی خیرا
دهراب پور گفت: برای دریافت کمک های مردمی در شهرستان های استان شورای خیران سلامت تشکیل شده است و در یاسوج نیز دفتر مجمع خیرین سلامت استان به نشانی میدان حمل و نقل _کوچه مولوی یک آماده دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی نیک اندیشان است.
وی ابراز کرد: همچنین شماره حساب جاری: ۶۰۱۰۸۴۳۵، شماره رفاه کارت: ۵۸۹۴۶۳۱۵۰۰۱۴۰۰۱۷،شماره شبا: IR۵۳۰۱۳۰۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۶۰۱۰۸۴۳۵ به منظور جلب مشارکت خیران نزد بانک رفاه شعبه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گشایش یافته است.
دهراب پور عنوان کرد که در سال جدید بیش از 10 زیرساخت سلامت استان با مشارکت خیران ساخته یا در حال احداث هستند.
رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیشتر خیران بومی که مبالغ یا املاک خود را برای تقویت زیرساخت های درمانی اهدا می کنند محل زندگی یا زادگاهشان را برای اجرای محل طرح انتخاب می کند.
دهراب پور تصریح کرد: خیران غیربومی محل سرمایه گذاری های خود را در مناطق دوردست و محروم انتخاب می کنند که در چنین مواردی مسئولان علوم پزشکی ضروری ترین زیرساخت های مورد نیاز را به آنان پیشنهاد می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1