کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد:

محدودیت مصرف گاز در کهگیلویه و بویراحمد / قطعی گاز خانوارهای پرمصرف

27 دی 1401 ساعت 0:41

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف، گاز برخی صنایع در استان محدود شده اما به طور کامل قطع نشده است و مصرف آن‌ها از ۱۰۰ درصد به ۵۰ درصد رسانده شد.


مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف، گاز برخی صنایع در استان محدود شده اما به طور کامل قطع نشده است و مصرف آن‌ها از ۱۰۰ درصد به ۵۰ درصد رسانده شد.
ریحان بهادر افزود: میزان مصرف گاز در دی ماه امسال نسبت به سال گذشته در سه شهرستان بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بویراحمد هفت درصد، دهدشت ۶ درصد و گچساران چهار درصد افزایش داشته است.
وی افزود: چنانچه در مصرف گاز بخش خانگی صرفه‌جویی صورت نگیرد مجبور به محدود و یا قطع گاز صنایع استان خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انتظار می‌رود جهت پایداری گاز بخش خانگی و مصرف گاز و خوراک برای صنایع ادارات و مردم با شرکت گاز همکاری کنند.
بهادر ادامه داد: پله‌های ۱۱ و ۱۲ (خانوار‌های پرمصرف) در استان شناسایی شده‌اند و پیامک‌هایی برای‌شان ارسال شده است که این افراد به مدت ۱۰ روز فرصت دارند کم و بهینه مصرف کردن را رعایت کنند و چنانچه رعایت نکنند مجبوریم جریان گاز آن‌ها قطع و با تعهد مالک اصلی جریان گازشان وصل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار می‌رود برای پایداری گاز در استان و همچنین رسیدن گاز به استان‌های شمالی کشور مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.
بهادر گفت: پویش هر خانه یک اتاق گرم و هر خانه یک بخاری با هدف صرفه‌جویی در مصرف گاز، در کشور راه‌اندازی شده است.
به گزارش کبنا، ایرنا در پایان نوشت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ برای مسأله گاز، برق و آب افزایش قیمت پلکانی در نظر گرفته شده است. برای مشترکین کم مصرف گفته شده است که تخفیف بدهند و برخی را رایگان کنند و برای آن‌هایی که پرمصرف هستند قیمت پلکانی به صورت نمایی افزایش یابد و احتساب شود. از ابتدای آذرماه امسال تاکنون، گاز ۱۲ سازمان در پی رعایت نکردن در مصرف گاز و به دلیل رعایت نکردن بخش‌نامه‌های ابلاغی درباره مصرف بهینه گاز و تنظیم دمای اداره با دمای رفاه، قطع شده است. تعداد ۲۱۰ هزار مشترک موجود گاز طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و ۱۰۴۱ روستا گازدار هستند.


کد مطلب: 457132

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457132/محدودیت-مصرف-گاز-کهگیلویه-بویراحمد-قطعی-خانوارهای-پرمصرف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1