تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۳۵
کد مطلب : ۴۵۶۹۵۱
در آستانه روز مادر؛

کلاهبرداری با ترفند حراج روز مادر

۰
کلاهبرداری با ترفند حراج روز مادر
کبنا ؛رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با ترفند تخفیف ویژه خرید هدیه روز مادر و روز زن هشدار‌داد.
 سرهنگ عمرانی فر گفت: در طی روز‌های اخیر با‌توجه به نزدیک شدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر، افراد کلاهبردار از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.
وی با اشاره به این که مجرمان سایبری با‌تبلیغات فریبنده سعی دارند به کاربران فضای مجازی این گونه وانمود کنند که کالا را با تخفیف ویژه در اختیار افراد قرار می‌دهند افزود: آن‌ها با‌قرار دادن لینک جعلی در این آگهی‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.
عمرانی فر اضافه کرد: یکی از روش‌های دیگر کلاهبرداری در حراجی‌های اینترنتی به این صورت است که کالای تبلیغ‌شده با کالای تحویل داده شده به خریدار از نظر کیفیت و مشخصات و همچنین از نظر اصالت و جنس کالا متفاوت است.
این مقام انتظامی به مردم توصیه کرد: بهترین روش برای شناسایی درگاه‌های پرداخت معتبر توجه به این نکته است که همه درگاه‌های پرداخت اصلی و معتبر دارای دامنه shaparak.ir در آدرس اینترنتی خود هستند، همچنین کاربران مدنظر داشته باشند کد امنیتی درگاه‌های‌بانکی با هربار refresh کردن تغییر می‌کند، ولی معمولاً در اکثر صفحات فیشینگ کد امنیتی به صورت عکس بوده وبا refresh کردن تغییر نمی‌کند.
رئیس پلیس فتا این استان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند.
همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

علاقمندان می‌توانند روز شنبه ۲۴ دی ماه با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان ...
حواشی دادگاه کتایون ریاحی

حواشی دادگاه کتایون ریاحی

کمیته حقوقی و قضایی خانه سینما در پی مطالب مطرح شده درباره دادگاه کتایون ریاحی از هنرمندان ...
دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است

دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است

عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور می‌گوید ...
1