تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۴۵۶۷۱۰
کبنا گزارش می‌دهد:

صدای مردم؛ گلایه‌ها و نظرات مردم درباره کارخانه سیمان مارگون/ اندرخور: کارخانه سیمان خصوصی است و در استخدام نیرو نمی‌توانیم دخالت کنیم/ دیانتی: کارخانه سیمان مارگون آلودگی ندارد

۵
۱
صدای مردم؛ گلایه‌ها و نظرات مردم درباره کارخانه سیمان مارگون/ اندرخور: کارخانه سیمان خصوصی است و در استخدام نیرو نمی‌توانیم دخالت کنیم/ دیانتی: کارخانه سیمان مارگون آلودگی ندارد
کبنا ؛مقدمه: پایگاه خبری کبنا نیوز در نظر دارد به‌صورت دوره‌ای، گلایه‌ها، مطالبات و انتقادات شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد را به گوش مسوولین برساند و دستگاه‌های مربوطه را موظف به پاسخگویی و البته عمل در مورد گزارش منتشر شده نماید.   در این گزارش از مجموعه صدای مردم، مطالبات و گلایه‌های مردم استان از کارخانه سیمان مارگون مورد بررسی قرار می‌گیرد.
منبع این مطالبات، بخشِ صدای مردم در پایگاه خبری کبنا نیوز است.
۱_ کارخانه سیمان مارگون خاک را خام خام از کشور خارج می‌کند با این فرمان جلو برود منطقه کلاً نابود می‌شود؟ چرا کسی نظارت نمی‌کند؟ چرا کسی برای استخدام‌های فله‌ای و قومی و قبیله‌ای و نیرو‌های غیر بومی اقدامی نمی‌کند؟
۲_ برخورد زننده بعضی نگهبانان کارخانه سیمان با ارباب رجوع چه توجیهی می‌تواند، داشته باشد؟ آیا واقعاً فکر می‌کنند قانون نیست که هرگونه برخوردی می‌کنند؟
۳_ تبعیض تبعیض تبعیض بی‌عدالتی بی‌عدالتی بی‌عدالتی در کارخانه سیمان مارگون سیمان مارگون.
۴_ چندین سال است که غبار کارخانه سیمان مارگون بر سر مردمان روستای بی‌بی خاتون و اطراف کمتر مورد توجه قرار گرفته است و متأسفانه مراتع و جنگل‌های اطراف کارخانه در آستانه‌ی نابودی است و آلودگی‌های کارخانه سیمان مردم را با بیماری‌های فراوانی از جمله بیماری‌های ریوی روبرو کرده و می‌کند؛ اما توجهی به این معضل نمی‌شود. فرماندار محترم مارگون چرا به وضعیت اسفبار کارخانه سیمان رسیدگی نمی‌کنید. فاجعه زیست‌محیطی و گوش ناشنوای مسوولان کارخانه.
۵_ خام فروشی کارخانه سیمان مارگون را بررسی نمایید.
۶_ کارخانه سیمان مارگون را از غیربومی‌ها نجات دهید. لطفاً متولیان امر به فکر باشند.
۷_ بر مبنای مطالعات کشاورزی، غبار سیمان مارگون روزنه‌های گیاهان را می‌بندد، از گرده افشانی آن‌ها جلوگیری می‌کند و فتوسنتز یا میزان ترشحات سالیانه گیاهان را کاهش می‌دهد.
۸_ کارخانه سیمان مارگون جولانگاه نیرو‌های غیربومی و سکوت و شاید حق السکوت...
۹_ وضعیت اسفبار کارخانه سیمان مارگون از جمله استخدام نیرو‌های غیربومی نیاز به نظارت بیشتر متولیان وناظران دارد. آب وخاک این منطقه باید برای مردم منطقه مفید باشدنه اینکه هرکس هر طور دوست داشت برخورد. تافاجعه‌ای درست نشده است نسبت به نیرو‌های نورچشمی نماینده و غیر بومی تصمیم‌گیری شود.
۱۰_ وضعیت تصفیه و پالایش آنلاین کارخانه سیمان مارگون اسفبار است مشکلات ریوی و آسم برای مردم درست شده است مردم گله مندند ما اهالی منطقه اطراف و فعالان زیست محیطی از آلودگی‌های این واحد صنعتی در استان گله‌مندیم.
مختار اندخور_ فرماندار شهرستان مارگون_، عبدالله دیانتی_معاون محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد_، به این صدای مردم پاسخ دادند.
مختار اندخور_ فرماندار مارگون_ در گفت‌وگو با کبنا و در پاسخ به این اظهارنظر‌های منتشر شده در بخش صدای مردم، اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده و جلسه‌ای با مدیرعامل کارخانه سیمان و معترضین صورت گرفت. اداره کارخانه سیمان با بخش خصوصی است اگر تخلفی برقیمت، احتکار یا کم‌فروشی صورت بگیرد ما حق دخالت داریم و ما در استخدام نیرو و نوع اداره نمی‌توانیم دخالت داشته باشیم.
اندرخور در ادامه گفت: اخراج کارگر صورت نگرفته. یک پیمانکار می‌آمد چندین کارگر را برای چند ماه استخدام می‌کرد؛ بعد از اتمام کار پیمانکار، قرارداد کارگران هم پایان می‌یافت. درحالی که کارخانه سیمان ۲۳۰ ظرفت کارگر دارد و ۳۰۰ کارگر بومی استخدام کرده است. ۹۵ درصد صحبت‌های پشت کارخانه سیمان تهمت است.  
فرماندار مارگون افزود: برخی از مردم مارگون توقع بی‌جا دارند، انتظار دارند از یک خانواده ۶ نفری؛ هر ۶ نفر در کارخانه استخدام شوند. مدیرعامل این کارخانه می‌گوید من این زمین را از مالک شخصی خریداری کردم، عوارصی دولتی پرداخت کردم. اگر مردم بخواهند این‌گونه ادامه بدهند ادامه نمی‌دهم.
وی در ادامه گفت: این کارخانه به اندازه ظرفیت خود از مردم مارگون استفاده کرده است و ما فقط به عنوان ناظر می‌توانیم بر این کارخانه نظارت داشته باشیم و نمی‌توانیم استخدام‌ها را در این کارخانه کنترل کنیم.
عبدالله دیانتی_ معاون محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد_ در این باره گفت: ما به صورت مستمر  از کارخانه بازدید می‌کنیم و نمونه‌گیری داریم. کارخانه سیمان مارگون سال۹۹ به‌عنوان صنایع آلاینده معرفی شد و در پی این معرفی کیسه‌های غبارگیر از ترکیه وارد شد و این مسأله حل شد. به‌خاطر سرمای هوا در فصل زمستان بخار در هوا به صورت آلودگی نشان داده می‌شود که در واقع این آلودگی نیست. آخرین بازدید ما مربوط به یک هفته گذشته است و آماری از آلودگی به دست ما نرسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مارگون
Iran, Islamic Republic of
کارخانه در کمال آرامش وامنیت تمام مشغول تولید سیمان می باشد و حاشیه های قبلا وجود داشت که با اخراج افراد نظم خاصی به خود گرفت و مشکل وجود ندارد
برنو
Iran, Islamic Republic of
آخ سی پرتو
منتقد
Iran, Islamic Republic of
اولین نبود و اخرین نیز نخواهد بود
حذف مخالفان این راه و رسم بوده و خواهد بود
...
Iran, Islamic Republic of
با یک تحقیق ساده میشه فهمید که چند نفر از کارکنان رسمی به دلیل بی عدالتی و تبعیض و شاید عدم باج دادن اخراج شدن که تعدادشون یکی و دوتا نیست در صورتی که فرماندار میگه بعضی نیروهای پیمانکار کارشون تموم شده !!!!
اگر این سخنان از عدم اطلاع باشند باید تاسف خورد اگر هم دلیل دیگه ای داشتن خدا خودش ببخشه
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
از کبنا نیوز و مدیر محترمش کمال تشکر را داریم که واقعا مشکلات مردم این استان را پیگیر هستن. اگر زحمتی نیست مسئله استخدامی های فله ای را که الان چندین بار هم زحمت کشیدید پیگیری کردید دوباره برای ما جوانان بیکار که حقمون در روز روشن داره پایمال میشه پیگیر باشید. و بعدی در امور عشایر تخلفات اداری زیادی انجام میگیرد یا شاید گفت. انجام میگیرد در قالب های مختلف اگر امکانش هست رسانه ای کنید تا اگر کسی دلسوز باشد پیگیری کند. خدا اجرتون بده
بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

«بایدن به دنبال مذاکره با تهران است اما بدون برجام»؛ این جمله از سوی یکی از رسانه‌های ...
آمریکا به دنبال برجام پلاس

آمریکا به دنبال برجام پلاس

اگر برجامی وجود نداشته باشد از نظر غربی‌ها به منزله دستیابی به سلاح اتمی است و آمریکایی‌ها ...
صفر یا 400 هزار میلیارد

صفر یا 400 هزار میلیارد

  سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بعد از نشست مشترک  این کمیسیون با رئیس سازمان برنامه ...
1