تاریخ انتشار
جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۴۵۶۶۴۱
در اولین مناظره انتخاباتی؛

فیلم| کنایه حق‌پرست به نمایندگان مجلس؛ با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد/ ضعف نظارت عامل اصلی بروز فساد

۱
۵
فیلم| کنایه حق‌پرست به نمایندگان مجلس؛ با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد/ ضعف نظارت عامل اصلی بروز فساد
کبنا ؛ذوالفقار حق‌پرست، نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سخن رهبر انقلاب استناد کردند که «با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد» خطابم به این آقایان این است که آیا خودشان توانستند دستمال پاکی باشند تا بتوانند شیشه کثیف را تمیز کنند. آیا خودشان مصداق این کلام شریف و تاریخی رهبر انقلاب بودند؟
به گزارش کبنا نیوز، اولین مناظره انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲ ساعت ۹ صبح روز جمعه (سوم اسفندماه) با حضور نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت برگزار شد.
  
ذوالفقار حق‌پرست، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اولین مناظره انتخاباتی اظهار کرد: مبحث فساد را با سخنی از رهبر فرزانه انقلاب آغاز می‌کنم؛ ایشان فساد را به اژدهایی هفت سر تشبیه کردند و مبارزه با این اژدها را اقدامی بسیار سخت و دشوار دانستند و اشاره کردند که «این فساد یک بیماری مهلکی است که مردم را ناامید می‌کند و میل به سلامت اخلاقی در جامعه را کاهش می‌دهد.»
نمایندگان مجلس اگر از سطح آگاهی مناسبی نسبت به قوانین قضایی، جزائی، مدنی و کیفری برخوردار باشند؛ حداقل می‌توانند با تصویب قوانین و راهکارهای متناسب موانعی را برای بازدارندگی جرم ایجاد کنند.
مجلس شورای اسلامی نیاز به یک سری کارشناس دارد تا بتوانند با ابزارهای قانونی از فرار افراد مفسد جلوگیری کند. نمایندگان و کارشناسان مجلس باید از این قوانین آگاهی و شناخت داشته تا خلأهای قانونی و حفره‌های موجود در قانون را برطرف کنند و با تدوین قوانین مکمل جلوی فرصت‌طلبان را بگیرند.
   
برخی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی به سخن رهبر انقلاب استناد کردند که «با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد» خطابم به این آقایان این است که آیا خودشان توانستند دستمال پاکی باشند تا بتوانند شیشه کثیف را تمیز کنند. آیا خودشان مصداق این کلام شریف و تاریخی رهبر انقلاب بودند؟
حق‌پرست خطاب به اردلان زینل‌زاده مبنی بر سوالی که بیان داشت «آیا پیشنهاد پست مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی، دولتی و… داده شده که آن را قبول نکنید» گفت: «بله، به بنده پیشنهاد مدیریت در دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی دیگر داده شد اما به دلیل اینکه در آن پست تخصص لازم را نداشتم مدیریت آن را نپذیرفتم.»
وی افزود: «حضرت علی (ع) خطاب به آن‌هایی که سفت و سخت به مناصب و پست‌های مدیریتی چسبیده‌اند، فرمودند «اگر حجت نبود و وجود این یاران و حاضران نبود، افسار این خلافت و این مناصب را به گردن آن حیوان می‌انداختم»
   
حق‌پرست مشکل اساسی، ساختاری و عدم توفیق در مبارزه با فساد را ضعف سیستم نظارتی و شناسایی گلوگاه‌های فساد خیز دانست و گفت: تا زمانی‌که مسأله فساد، حفره‌ها و خلأهای قانونی فساد خیز توسط کارشناسان تخصصی حوزه حقوق اصلاح نشود، همچنان فساد وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

زیبا اسفندیاری درکاله دکتر اسفندیاری متخصص جراح عمومی انجام عمل لاپراسکوبی دردهدشت وبهبهان فقط وفقط توسط دکتر اسفندیاری انجام می گیرد دکت
United States
به نطرمن دکتر حق پرست یکی از اساتیدی هستش، که قلم خوبی دارد باسواد صبور هستش، صبر در هنگام تدریس، کردن استادی بسیار بسیار مهربان ودلسوز هستش، خدا حفظش کن ماکه ازشون راصی هسیم
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1