تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۴۵۵۴۳۶
در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد؛

علم بدون ایمان منشاء معضلات جوامع بشری است

۱
علم بدون ایمان منشاء معضلات جوامع بشری است
کبنا ؛امام جمعه موقت دهدشت علم بدون ایمان را منشاء برخی از معضلات جوامع بشری دانست و افزود: وقتی دشمن علم بدون ایمان را تشریح کرد بمب اتمی را ساخت که یکی از نتایج آن ۱۵ هزار جانباز شیمیایی است که ۵ هزار از آن ها نیازمند پیوند ریه هستند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام عبدالمطلب تقوی در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت امروز (جمعه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۱) با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: شماریدن فضایل حضرت زهرا (س) جز برای معدودی از انسان ها نا ممکن است.
تقوی با بیان اینکه روایات فراوانی درمورد ایشان وجود دارد افزود: یکی از دلایلی که او را فاطمه خطاب می‌کنند این است که کل فاطمه را نمیتوانند بفهمند.
وی شفاعت، از خود گذشتگی، زمان‌ شناسی، که در بزنگاه‌ها و در سر زمان هر آنچه که لازم بود را مطرح می‌کردند را برخی از ویژگی حضرت نام بردند.
امام جمعه موقت دهدشت دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و افزود: فرهنگ اجتماع در دست اعضای شورای عالی است که فرهنگ را باید بسازند.
تقوی تصریح کرد: از هزار سال قبل تا کنون ایمان، اعتقاد و علم در کنار هم بودند و زمانی که این سه درکنار هم بودند جامعه اسلامی مشکلات کم تری داشت.
وی افزود: دشمن تشخیص داد و گفت باید دین را از علم جدا کرد تا انسان ها پیشرفت نکنند و کشورهای مسلمان پیشرفت نکردند.
وی با بیان اینکه دشمن کشورهای مسلمان را تهدید میکند چون قرون وسطا قرون تاریکی برای خود استکبار بود افزود: آن زمان مسلمانان در اوج قلعه سعادت قرار گرفته بودند و اسلام و ایمان می‌درخشید‌.
حجت‌الاسلام تقوی گفت: وقتی دشمن علم بی ایمان را تشریح کرد، بمب اتم را ساخت که یکی از نتایج آن ۱۵ هزار جانباز شیمیایی است که ۵ هزار از آن‌ها نیازمند پیوند ریه هستند.
وی افزود: این نتیجه علم بی ایمانی است که دشمن تجویز کرده است و هنوز هم برخی ها انقدر علم ندارند و ضعیف هستند که دارند کار دشمن را در این کشور انجام میدهند.
امام جمعه موقت دهدشت به نقش برخی از معلمان در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: معلمی که به دانش آموز خود می‌گوید هر مشکلی که در کشور به وجود دارد به واسطه رژیم آخوندی است، این نشانه علم بدون ایمان است.
تقوی در ادامه تصریح کرد: با تلاش های مردم و کسانی که در حوزه های علم تکنولوژی کار میکنند با اعتقادی که دارند آن‌چنان اسلام پیشرفت می‌کند که تمام دسیسه های دشمن رو خواهد شد و روزی را خواهیم دید که استکبار جهانی در میان دنیای معاصر به واسطه علوم اسلامی رسوا خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1