تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۳
کد مطلب : ۴۵۵۳۲۱
به‌ مناسبت 16 آذر روز دانشجو برگزار شد

نشست پُر بحث دانشجویان با فرماندار بویراحمد / دانشجویان: چهره شهر یاسوج زشت است، چه کسانی بر شهرداری نظارت می‌کند؟ / نحوه جذب نیرو در آموزش‌و پرورش به بدترین شکل انجام می‌شود / فکر می‌کنیم هر کسی متفاوت از ما فکر کرد مزدور و دروغ‌گو است / در طول سال دانشجو را نمی‌شناسید، فقط آذر تا آذر / فرماندار بویراحمد: شما هر جا محافظه کاری‌کردیم به انقلاب ضربه زدیم / دانشجویان گشت ارشاد مدیران باشید، هر گاه کسی از جاده انصاف و انقلاب خارج شد، گزارش دهید

۲
۱
نشست پُر بحث دانشجویان با فرماندار بویراحمد / دانشجویان: چهره شهر یاسوج زشت است، چه کسانی بر شهرداری نظارت می‌کند؟ /  نحوه جذب نیرو در آموزش‌و پرورش به بدترین شکل انجام می‌شود /  فکر می‌کنیم هر کسی متفاوت از ما فکر کرد مزدور و دروغ‌گو است / در طول سال دانشجو را نمی‌شناسید، فقط آذر تا آذر / فرماندار بویراحمد: شما هر جا محافظه کاری‌کردیم به انقلاب ضربه زدیم / دانشجویان گشت ارشاد مدیران باشید، هر گاه کسی از جاده انصاف و انقلاب خارج شد، گزارش دهید
کبنا ؛ نشست دانشجویان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر روز  دوشنبه (14 آذرماه 1401) نشست دانشجویان تشکل‌های مختلف دانشگاه‌های یاسوج با حضور مهدوی‌مطلق_ فرماندار بویراحمد_ در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد. دانشجویان از دغدغه‌های مختلف خود صحبت کردند و فرماندار بویراحمد تمام چالش‌ها و پرسش‌های دانشجویان را پاسخ گفت.
شهرام مهدوی‌مطلق_فرماندار بویراحمد در ابتدای جلسه عنوان کرد: این نشست برای شما دانشجویان تدارک دیده شده و امیدوارم که با شور دانشجویی، بی‌پرده و بی‌محافظه‌کاری تمام مسائل و دغدغه‌هایتان را بیان کنید. باشد که روزنه‌ای برای حل مسائل شماها ایجاد شود.



خانم‌قربانی_یکی از دانشجویان انجمن مستقل دانشگاه یاسوج_ در این نشست گفت: این دولت، برنامه‌های متفاوت‌تری نسبت به دولت‌های قبلی دارد. این یعنی دید متفاوت‌تری دارد و توقع بیشتری از این دولت و دولت‌مردانش می‌رود. نظارت بر شهرداری چگونه است که من به عنوان یک دانشجوی میهمان در این شهر  در طی این چندسال هیچ تغییری در ظاهر شهر یاسوج ندیدم. فعالیت شهرداری مشخص نیست و فقط ظاهر را می‌گویم و باطن را وا می‌گذارم. وقتی انتصابات دولت قبلی هنوز در حال فعالیت هستند در واقع هیچ فعالیتی از پیش نمی‌رود. شما باید نظارت‌ها را بالا ببرید و انتصابات قومی‌قبیله‌ای را نادیده بگیرید و طبق شایسته‌سالاری انتصابات را انجام دهید.
در ادامه یکی دیگر از دانشجویان انجمن مستقل دانشگاه یاسوج، گفت: از ظرفیت گردشگری یاسوج آنطور که باید استفاده نشده هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ درونی. واقعا حیف است این شهر با چنین پتانسیل و طبیعت خاص و محسور کننده‌ای که دارد. لطفاً از این نعمت غافل نمانید. گلزار شهدا که اینهمه زائر دارد اما از لحاظ ظاهری به آن رسیدگی نمی‌شود. اگر دولت انقلابی به همچنین مکان‌هایی توجه نکند نگران‌کننده است. در شهر یاسوج بازار مرکز عمومی میوه و تره‌بار وجود ندارد. چرا شهرستان بویراحمد که چندین دانشگاه دارد یک میدان میوه و تره‌بار ندارد؟ پرسش و پاسخ عمومی در دانشگاه برای عموم دانشجویان وجود ندارد. از فشارها که متعصبانه است و گاهاً امنیتی نگاه می‌کنند، کاسته شود.
در ادامه محمدرضا عبدالی_ دانشجوی دانشگاه آزاد یاسوج_ گفت: در مقطع دکتری دانشگاه‌ها ظرفیت‌هایی داریم برای برگزاری کارگاه‌های مختلف، ما می‌توانیم با انعقاد تفاهم‌نامه علمی مشترک بین دانشگاه‌ها، کارگاه‌های علمی مختلف برگزار کنیم و از این استعدادها و ظرفیت‌ها در دانشگاه‌های مختلف استفاده کنیم و از دانشجویان دکتری برای این ظرفیت‌های علمی بین دانشگاهی استفاده کنیم.
دهبان‌نژادیان یکی دیگر از دانشجویان در این جلسه گفت: اگر جنبش دانشجویی یک فرصت است باید از این فرصت استفاده شود. علی‌رغم اینکه می‌گویند؛ جنبش دانشجویی رو به افول رفت قبول نداریم. به نظر من مهم‌ترین رسالت جنبش ‌دانشجویی این است که مردم را برای قیام برای خدا به پا خیزانند و آماده کنند. دانشجو به عنوان حلقه‌های میانی بین دولت و مردم نیاز است از غوغاسالاری عبور کند و روی مبانی کار کنند. خیلی از مردم ناراحتند و مسئولین باید پاسخگو باشند. انتظارات از این دولت خیلی زیاد بوده و هست و این دولت در کار رسانه‌ای ضعیف عمل کرد. در حوزه مدیران‌میانی ضعیف عمل کرد و خیلی برایشان فرقی نمی‌کند اعتراضات باشد یا نباشد. در برخی ادارات انتصاب‌های امیدوار کننده بود و در برخی ادارات نبود و فقط انتصابات فله‌ای. به وضعیت حاشیه نشینی توجه نشده است.
علی احسانی_ دبیر تشکل وحدت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج_ در ادامه گفت: صحبت‌های دانشجویان به گونه‌ای است که انگار در شرایط بحرانی نیستیم و اتفاقی هم نیفتاده است. مطالبه می‌خواهد؛ یک بطری آب برای خوزستان باشد، یا کودکی که سر در پسماندها دارد، باید درباره‌اش بحث شود. دوستان از حذف گفتند. فردی با یک عقیده دیگر در اداره چه اشکالی دارد؟! کل دولت ما در طول هشت سال به عزل و نصب مشغول است. آقای فرماندار به عنوان یک فرد اجرایی سیاسی شهرستان و به عنوان فرماندار شهرستان بویراحمد در این شرایطی که ما قرار داریم، شاهد برخوردهای مستقیم و غیرمستقیم با دانشجویان هستیم. دانشگاه‌ها در در قالب کمیته‌های انضباطی به شدت با دانشجو برخورد می‌کنند و تر و خشک را با هم می‌سوزانند. چقدر فضا داریم و چند بار فضا ایجاد کردیم برای تجمعات؟! اگر درخواست تجمع علیه علیه صهیونیسم بدهیم بی چون و چرا پذیرفته می‌شود اما درباره فقر هیچ وقت موافقت نمی‌شود. چند بار همراه دانشجویان بودید.


در ادامه رستمی از دانشگاه پیام نور گفت: بودجه موتور کار است. اگر بودجه نباشد نمی‌توان هیچ کاری را از پیش برد. دانشگاه پیام نور چندین بخش دارد و فقط ۵۰ میلیون بودجه دارد و این خود کمبود بزرگ است.
بصیرمقدم  از دیگر دانشجویان حاضر در این نشست، گفت: شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و یک شهر توریستی بافت شهری ضعیفی دارد. مسیر ورودی و خروجی ظاهر نامناسبی دارد. از کنار خیابان که می گذریم چهره شهر بسیار زشت است. نظارت شهرداری بر خودروهای میوه فروش ضعیف است. اگر در خیابان‌ها اقدام به لوله‌کشی می‌کنند، رها می‌کنند و این جریان به مردم و اموال مردم ضرر می‌رساند.
وی در ادامه گفت: دولت تغییر کرده و مدیران هم تغییر کرده، اگر کسی هم مانده ناشی از مطالبات قومی است. اگر بچه‌ها  در این نشست شرکت نکردند؛ انگیزه نداشتند. وضعیت دانشگاه و اجرایی هم بی‌انگیزگی‌هایی به وجود آورده است. دو سد پرحاشیه در استان وجود دارد؛ انتظار از دولت برای شفاف‌سازی و اجازه ورود دانشجویان به این مسئله یعنی؛ سد تنگ‌سرخ و چمشیر است. در حالیکه استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد آب کل کشور را تامین می‌کند؛ قسمت‌هایی از شهر یاسوج روزی ده ساعت قطعی آب دارند. مسئله را امنیتی می‌کنند و هر مسئله امنیتی شود مشکل برای دانشجو ایجاد می‌کند. با شفاف‌سازی مسئله را حل کنید.  مزایا و معایبش را برشمارید و به مردم اعلام کنید و این ماجرا را خاتمه دهید.
یکی دیگر از دانشجویان در ادامه گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم برای جلوگیری از قاچاق «کالا» و به طور عامیانه شوتی سوارها انجام شود. اگر این شغل شوتی سواری جرم است از پایه جلوگیری شود و اجازه ورود ندهید، تا جوان‌های مردم از بوشهر و دیلم نیایند در جاده اصفهان جوانمرگ شوند. یا کاملاً آزاد کنید یا نظارت‌های بیشتری با سخت‌گیری بیشتری اعمال شود. نظارت بر اجرای قانون اتباع خارجی انجام شود. اتباع افغانستان که در حقشان ظلم می‌شود، مشکلات زیادی دارند. اگر شهروند نیستند، برادر دینی ما که هستند و باید به این مسئله توجه بیشتری شود. چرا اسم شهرداری در جلسه مطالبه‌گری دانشجویان چندین بار شنیده شود؟ حاشیه‌نشینی، حقوق کارکنان، آسفالت معابر، سرویس بهداشتی و حمام عمومی و... مسائل مهم شهر است و شفاف‌سازی شهرداری اقناع کننده نبوده. خیلی از فعالیت‌های شهرداری زیرساخت خاصی نیاز ندارد. شهردار هیچ جا پاسخ ما را نمی‌دهد. مگر چند نفر آدم با دانشجوی مطالبه‌گر در این استان به دنبال پیشرفت سازمان و ارگان‌هاست و به دنبال برگزاری جلسات مطالبه‌گری است؟! مدیرها عوض شدند ولی بدنه همان بدنه است و مشکلات به خاطر همین است. رودخانه بشار؛ آلودگی فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج مشکلات زیست محیطی زیادی را برای این رودخانه ایجاد کرده است. بارها این مسئله را گفتیم؛ لطفاً یک بار برای همیشه این مسئله را حل کنید.
در ادامه حقانی از دانشگاه فرهنگیان، گفت: مطالبه من با بقیه ممکن است فرق کنند. نحوه جذب نیرو در آموزش‌و پرورش به بدترین شکل انجام می‌شود. متاسفانه به دلیل معضل بیکاری؛ نیروهای نهضتی، سرباز معلم، خرید سربازی و همه و همه را معلم می‌کنند و ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را پایین آوردند. چرا هیچ‌کس پاسخ‌گو نیست. آقای عزت‌خواه و رئیس دانشگاه می‌گویند ظرفیت جذب دانشجو را ندارند. بودجه خوابگاه پایین است. کلاس‌های ما در نمازخانه و حیاط برگزار می‌شود و در شأن دانشجو نیست؛ آن هم دانشجویی که قرار است معلم شود. نیروهای دانشگاه فرهنگیان با دیگر استخدامی‌ها تفاوت فاحشی دارند. لطفاً به دانش‌آموزان و مدارس ظلم نکنید.
سجاد شیبانی از دیگر دانشجویان در ادامه، گفت: اگر کسی اهل علم و ادب و معرفت باشد، وقتی بحث از دانشجویان نخبه می‌کنیم نقد باید منصفانه به کار برود. مشکل مدیریت در کشور به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است. یک مدیر خوب باید از علم، توانمندی و سلیقه برخوردار باشد. ما به توانمندی‌های یک مدیر باید توجه کنیم نه طایفه‌اش. به عنوان رئیس‌هیئت‌امنایی دانشگاه فرهنگیان از  استاندار  دعوت می‌کنیم اما حاضر نمی‌شود از رئیس دانشگاه و هرکس می‌پرسیم، جوابش نمی‌دانم است. چه کسی باید نظارت کند و پاسخ‌گو باشد. امیدآفرینی بحث مورد تاکید رهبری است؛ اما تا عمل نباشد امید به وجود نمی‌آید. لطفاً مسائل دانشگاه فرهنگیان را از طریق استاندار حل کنید.
خانم نوشادی از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه گفت: هیچ جامعه و دولتی از ایراد منزه نیست؛ ولی جامعه باید به گونه‌ای باشد که ایرادها بیان شود و ایرادات اصلاح شود. من قبول دارم دانشجو حلقه میانه مردم و مسئول باشد؛ اما باید دانشجو فرصت صحبت کردن را داشته باشد. حالا فضا، فضای مناسبی نیست و دانشجوی مطالبه‌گر با شرایط سختی مواجه می‌شود. فضای سرکوب‌گر را بردارید اگر صدای دانشجو بالاتر از صدای مسئولین باشد، تعلیق، ستاره و اخراج را در پی خواهد داشت.
درویشی یکی دیگر از دانشجویان علوم‌پزشکی دانشگاه یاسوج در این نشست، گفت: آقای مهدوی  شما به عنوان یک حامی دانشجو  به ما پاسخ بدهید. شورای تامین گفتند؛ برنامه ۱۶ آذر، حتماً باید ۱۶ آذر برگزار شود. آیا این درست است؟ اگر یک مهمان از تهران  را به استان دور افتاده کهگیلویه و بویراحمد دعوت کنیم؛ نمی‌رسد، بیاید و ممکن است چند روز تاخیر داشته باشد. در جمع‌های دانشجویی هستیم از آرمان‌ها دفاع می‌کنیم. جنبش دانشجویی اکنون در رخوت است و نتیجه این رخوت را همین روزها به عینه خواهیم دید. چون در دانشگاه فضای گفتمانی وجود ندارد، دانشجو در فضای دانشگاه داد می‌زند. بر خلاف دولت‌های قبل فضای دانشگاه نسبت به قبل سخت‌تر و تنگ‌تر شده و ما انتظار بیشتری داشتیم. فضای خوبی نیست. از نمایندگان استان توقع داریم در فضای دانشگاهی پاسخگو باشند. به چه کسی بگوییم نماینده جواب ما را نمی‌دهد. خلأ برنامه در ادارات مختلف استان هست. سد تنگ سرخ یک موضوع ناسیونالیستی می‌باشد و اگر موضوع کم آبی در استان فارس است، حرفی نیست؛ اما اگر چیز دیگری است باید حل شود. شاید نیاز باشد یک درصدی از آب استان ما به فارس برسد؛ اما این مسئله باید شفاف‌سازی شود و بهینه شود.
در ادامه منصوری از دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج گفت: این صحبت‌ها همیشه بوده و گفته می‌شوند؛ اما دوباره تا سال بعد آذرماه! در طول سال دانشجو را نمی‌شناسید، فقط آذر تا آذر!  مسائل را می‌پرسید؛ اما پیگیری نمی‌شوند. اگر این نشست‌ها هر ماه برگزار شود؛ دکوری بودن فضای دانشجو از بین می‌رود. متاسفانه خیلی از ما دسترسی به مسئولان استانی و کشوری را نداریم. آقای فرماندار همین‌جا قول بدهید اگر دانشجویان خواستند ارتباط بگیرند با تشکل‌های دانشجویی همکاری کنید.
فرماندار در جواب آقای منصوری گفت: اینکه یک آدمی از تهران بیاید حرف بزند و برود قبول نداریم؛ اما برای ارتباط‌گیری از همکاری دریغ نمی‌کنیم.
این دانشجو در ادامه افزود: اگر ما بتوانیم مسئولان کشوری را به استان دعوت کنیم اعتبارات بیشتری را به استان تخصیص می‌دهیم که هم برکت برای استان است و هم برای دانشجو. مسئولین کشوری نسبت به این استان کم‌لطفی می‌کنند و این همت مسئولان استانی را می‌طلبد.
در ادامه نیکویی نژاد یکی دیگر از دانشجویان گفت: دخالت نماینده در انتصابات زیاد است. باید راهکاری باشد که حرف‌های ما نتیجه داشته باشد. ایفای نقش ما چگونه است؟ دانشجویان و جوانان باید به عنوان حلقه‌های میانی در حل مشکلات نقش ایفا ‌کنند. مسائل را از مدیر و مسئول پیگیری می‌کنیم، می‌گوید من اصلا نمی‌دانم! از کجا باید پیگیری شود. برای حلقه میانی بین مردم و مسئولین چه کسی بهتر از دانشجوی جوان، نخبه، علمی و متخصص؟ اگر حلقه‌های میانی شکل گرفت خوب است و در این صورت فرقی نمی‌کند چه کسی روی کار باشد و چه کسی روی کار نباشد. هر کس مسوولیت دارد باید کارش را خوب انجام دهد.
 رزم‌پا یکی از مسوولان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به سابقه دانشجویی که دکتر مهدوی  دارد می‌تواند ظرفیت خوبی برای ارتباط جامعه و دانشگاه باشد که این دعوت دانشجو نشانه تحول‌خواهی و تحول گرایی ایشان است. باید مراقب باشیم در این ایام خلق و خوی ستیزه نگیریم ما برای آنکه ایران قوی داشته باشیم باید سه گام اساسی تفاهم، توافق و تعامل را برداریم. همدیگر را تکفیر نکنیم. مانع بزرگ ما این است که فکر می‌کنیم همه چیز مثل خورشید در میانه روز روشن است و به مسائل جواب‌های ساده می‌دهیم. فکر می‌کنیم هر کسی متفاوت از ما فکر کرد مزدور و دروغ‌گو است. پیش فرضی که بتوانیم به تعامل برسیم  این است که فکر نکنیم هرکس متفاوت فکر کرد مزدور است. خشونت‌های کلامی و رفتاری از پی نداشتن همین تعامل‌هاست.


پرویز حقیقت _ معاون سیاسی فرمانداری بویراحمد_ در این نشست با اشاره به نقش دانشجو گفت: ما نمی‌توانیم جامعه مترقی‌ را پیدا کنیم و نشان از دانشجو نداشته باشد. از مهمترین نقش دانشجو انجام کارهای علمی‌ و پژوهشی است و رسیدن به بلندای قله دانایی است. روز دانشجو روز خشم خصم است. دشمن هیچ‌گاه با دانشجوی ما سازگار نبوده و نیست.  ویژگی‌های برجسته دانشجوی ما باید دشمن‌شناسی و مبارزه با استعمار و استکبار باشد. دشمن برای دانشجو برنامه دارد. دانشجو باید بداند اگر دانشجو آژیر خطر برای دشمن نباشد؛ آژیر خطر برای خود و جامعه است. دانشجویی که باید شاخصه اصلی آن تعقل و تفکر باشد نباید تابع هیجانات باشد و احساسی عمل کند چرا که احساس پای عقل را می‌شکند و با پای شکسته به جایی نخواهد رسید که به قول حضرت حافظ نمرده به فتوای من بر او نماز کنید.
در ادامه شهرام مهدوی_ فرماندار بویراحمد_ ضمن گرامی‌داشت روز دانشجو، گفت: در رابطه با وظایف فرماندار، هر چه در این استان است، از سگ ولگرد و آسیب‌های اجتماعی تا هر مسئله‌ای که فکرش را بکنید به فرمانداری مربوط می‌شود.
وی در ادامه افزود: دانشجویانی که دغدغه استمرار این جلسات را داشتند؛ مشکلات و مسائل و مشغله‌های زیادی داریم؛ اما اصلی‌ترین مسئله ما مردم است. یکی از تشکل‌ها بپذیرد و برای استمرار جلسات پیگیری کنند ما هم همکاری خواهیم کرد.
دانشجویان بدانید نسبت به گذشته پویا نیستید و جامعه از این فعالیت راضی و قانع نیست. دانشجویان خود باید آسیب‌شناسی کنند. زیرساخت‌های جنبش و جریان دانشجویی در ایران از کجا بوده و ریشه‌شناسی کنید که جنبش‌های دانشجویی چرا و چگونه به وجود آمدند؟ جریانات صنفی از سال ۱۳۲۰ و بعد از آن اندیشه‌ای شد و از سال ۱۳۳۰ به بعد آرمان‌خواهی و توحید در صدر مطالبات قرار گرفت. محور برای جمع آوری دانشجویان با بهانه‌های مذهبی شروع شد و دانشجویان به بهانه‌های مذهبی  گرد هم می‌آمدند. زیارت عاشورا می‌خواندند، نماز می‌خواندند و  پس از آن تشکل‌های دانشجویی را تشکیل می‌دادند. حالا  دانشجویان از این فضاها فاصله گرفتند. هرچقدر ما از فضای توحیدی و معنوی فاصله بگیریم ضرر خواهیم کرد. برگردید به پایه‌های شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی. آسیب‌شناسی این جریان‌ها را داشته باشید. از مکتب شروع کنید و به نظریه برسید. جنبش‌های بدون مکتب از بین می‌رود.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: دانشگاه به گفته امام مبدا تحول است. ساختمان، آزمایشگاه و کتابخانه که تحول ایجاد نمی‌کند. این نیروی انسانی و دانشجو است که تحول ایجاد می‌کند. ۲۸ مرداد سال 32 را در نظر بگیرد و بعد از آن ۱۶ آذر سال ۳۲ را. دانشجویان (مصطفی بزگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) چرا به خاک و خون کشیده شدند؟ و چرا به دیدار رئیس‌جمهور ایالت متحده آمریکا (ریچارد نکسون) و از سرگیری روابط ایران با بریتانیا معترض بودند؟ تاریخ را مطالعه کنید؛ خفقان سال ۳۲ قابل بیان نیست. بروید مطالعه کنید و دانشجویی امروز ما باید این چیزها را به خوبی بدانند. فلسفه شأن نزول روز دانشجو چه بوده است؟روایت روز دانشجو را باید بخوانیم و روایت کنیم.
وی در ادامه افزود: من توقع پرسش‌های جدی‌تری را از شما داشتم. نمی‌دانم شما ملاحظه کردید و محافظه کاری کردید یا واقعاً همین سطح توقع و پرسش‌هایتان بود. ما هر جا محافظه کاری‌کردیم به انقلاب ضربه زدیم. ممکن است ما طبق خواسته‌های رییس جمهور اجرا نکنیم؛ هر کجا راه را کج رفتیم شما بگویید و گوش‌زد کنید.
شهرداری برآمده از نظام شورایی و شورا برآمده از مردم است. پیش از آنکه از شهردار بخواهید از شورا بخواهید. طرح جامع شهری یاسوج وظیفه شهرسازی است. با مجموعه‌ای از انواع مسائل مختلف روبرو هستیم.
یکی از راه‌های استمرار تشکل و جنبش‌های دانشجویی مطالعه است؛ اما مطالعات دانشجویی سطحی است. ما کتاب نمی‌خوانیم، اگر کتاب نمی‌خوانید؛ حداقل مقاله‌های علمی بخوانید. یکی از راه‌های تقویت تشکل‌های اجتماعی این است.
وی در دامه گفت: اعتراض و اغتشاش کاملاً متفاوت است. ما با اعتراض مسئله‌ای نداریم روزانه مردم برای مسائلشان مراجعه می‌کنند. جوانانی در این میان فریب خوردند و مشخص است. از شما دانشجویان به عنوان الگوی جوانان خواهش می‌کنم ارتباط تان را با دانشجویان بیشتر کنید. شیوه‌های اعتراض را به آنها آموزش دهید. به گفته فرمانده سپاه؛ اینها فرزندان ما هستند و با کمک همین‌ها به مصاف دشمن خواهیم رفت. ما درون دانشگاه دخالتی نداریم. اگر دانشگاه‌ها از قول شورای تأمین نقل‌قول کردند  باید از جانب شورای تامین سندش را ارائه بدهند. اگر در دانشگاه برخورد بدی با دانشجو شد باید به ما ارائه بدهند  و با ما در میان بگذارید؛  پیگیری می‌کنیم. سرویس حمل و نقل دانشگاه به عهده دانشگاه است نه شهرداری! بعضی از دانشگاه‌ها این مسئله را حل کردند. شهرداری موظف است برای شهروندان وسیله حمل‌ونقل مهیا کند. بعد اگر مازاد ظرفیت داشت به دانشگاه سرویس بدهد. مجموعه دولت حامی دانشجویان است. اگر جایی به دانشجو اجحاف شد به من خبر دهید. در بحث حضور در دانشگاه در خدمت شما هستیم. درباره برخورد مستقیم و غیرمستقیم اگر مواردی هست ما آمادگی و ورود به این مسئله را داریم. اگر کسی احساس می‌کند در دانشگاه در حقش اجحاف شده پیگیری کند. هیچ کس حق ندارد، دانشجویان را ستاره‌دار کند! ولی اعتراضات باید بر اساس استاندارد خاص دانشگاه باشد. کرسی‌های آزاداندیشی بهترین جا برای مطالبات دانشجویی است. اگر دانشگاه همکاری نمی‌کند؛ بگویید تا ما فضا را فراهم کنیم. اگر بودجه برای تشکل است. تشکل‌ها این حریت را دارند که روی پای خودشان بایستند؛ در عین اینکه دانشگاه موظف است حمایت کند.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: فضای زندگی تنگ و سخت، اگر کلیت دارد که بحثش جداست. اما اگر فقط در فضای یک دانشگاه باشد، بگویید تا ما  این ماجرا را حل کنیم. اما اعتراض دانشجویان نباید به اغتشاش تبدیل شود. چه مسئله‌ای را باید در دانشگاه با نمایندگان حل کنیم؟ مثلاً  همین مسئله دانشگاه فرهنگیان. شما برای مسائل پیش پا افتاده نمی‌توانید یک نماینده را از تهران دعوت کنید و بیاورید. شما باید مسائل کلان را انتخاب کنید و مسائلی کلان‌تر از آنچه در جلسه امروز مطرح شد. بعد از نمایندگان و وزرا بخواهید که به دانشگاه بیاید. مسئله محور باشید و نه احساسی.
وی افزود: برای مسائل مربوط به بانوان؛ یک مشاور بانوان در فرمانداری مستقر کردیم که برای ارتباط دانشجویان و بانوان است. می‌توانید از این ظرفیت استفاده کنید.
رویکرد باید تغییر کند نه منصب و صاحب‌منصب. درست است که اگر شبکه همراه نباشد اخلال ایجاد می‌شود؛ اما اینکه یک دولت انتقام‌گونه همه را یک شبه عزل و نصب کند که نمی‌شود. مدیرانی که شایستگی داشتند، ماندند و اگر مدیری نتوانست با رویکرد کارآمدی خوبی را نشان دهد، عوض می‌شود. شما دانشجویان می‌توانید هر مسئله‌ای را تذکر دهید.
فرماندار بویراحمد گفت: اجحافی که در حق حاشیه‌نشینان شد این است که منطقه محروم نیستند. اگر بحث محرومیت مطرح شود و اعتبارات را بگیریم بیشتر به مسائلشان رسیدگی می‌شود. از تغییر کاربری جلوگیری کردیم و طرح مسکن از وقتی ما آمدیم انجام نشد چون خدمات شهری را ندارند.  درباره آسیب‌های اجتماعی تفاهم‌هایی داریم که شما و ما با کمک همدیگر باید این مسئله را حل کنیم.
ظرفیت گردشگری نیاز به زیرساخت‌های کلان‌تری دارد. زمین‌خواری‌های بسیاری در بحث گردشگری انجام شد و بخشی متوقف شد.
وی گفت: اعتراضات در نظام جمهوری اسلامی به مرحله‌ای از تثبیت و بازدارندگی رسید که اعتراضات الان دیگر بحران نیست.  به لحاظ اجتماعی شاید بحران باشد اعتراضات با اغتشاشات و خراب‌کاری فرق دارد.
مهدوی‌مطلق در ادامه به موضوع کودکان کار پرداخت و گفت: معیشت کودک کار، از مسائلی است که همه باید به فکر آن باشیم و این مسئله را حل کنیم.
وی افزود: ورودی‌های شهر یاسوج را تا جایی که امکان داشت ورود کردیم و در این حال متولی دارد. کل شبکه آب یاسوج مشکلاتی از ۲۰ سال پیش داشت که این کنده‌کاری‌ها نشان از این است. مطالبه باید بر اساس مطالعه باشد. برای پر شدن کنده‌کاری باید زمان مناسب بگذرد و زمان‌بر باشد. اتفاقاً اگر کنده‌کاری‌ها زود پر شد شما باید پیگیر باشید! تعویض شبکه قدیمی کار سختی است.
چه بخواهید و چه نخواهید شما روزی مسئول خواهد شد و باید پاسخ‌گو باشید. استان ما یک استان خوب است. شما دانشجویان گشت ارشاد مدیران باشید. هر گاه کسی از جاده انصاف و انقلاب خارج شد به ما گزارش دهید.
فرماندار بویراحمد گفت: برای سد چمشیر و سد تنگ‌سرخ قبول داریم که این مسئله وارد دانشگاه‌ها شود و به جای اینکه هر کسی خارج از دانشگاه اظهار نظر کند چند آدم علمی و متخصص در این باره اظهار نظر کنند. تا به یک نظر قطعی و کلی برسیم.
وی در ادامه افزود: برای قاچاق و شوتی‌سواری ایستگاه ایست بازرسی دائم نداریم؛ پیگیر هستیم. درباره اتباع خارجی؛ استان ما جزو استان‌های ممنوع است و لذا ما نباید خدماتی به اتباع بدهیم جز در شرایط اضطراری و بیمارستانی. درباره حقوق کارکنان و کارگران شهرداری نیروهای مازاد گرفتند. برای دستگاه‌ها نمی‌صرفد خودشان خواهان جلسات مطالبه‌گری باشند شما خودتان بروید پیدا کنید و مطالبه‌گری کند.
مهدوی در خصوص دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان این ور قضیه را هم ببینید! خلأ بسیار جدی در آموزش‌و پرورش داریم. اینجا؛ معلم بد، بهتر از معلم نداشتن است. از وزیر آموزش و پرورش این مسئله را پیگیری کنید و سطحی نگاه نکنید خیلی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه هم که به بدنه آموزش و پرورش تزریق شدند کمک بسیار زیادی به آموزش‌و پرورش کردند هم مردم، هم مدارس و دانش‌آموزان بسیار راضی هستند.
وی در خصوص نظارت‌ها، بیان کرد: نظارت بر بازار و ادارات، شما می‌توانید ناظر باشید و گزارش‌دهید. این مسائل  یک‌شبه به وجود نیامد که یک‌شبه از بین برود.

خانم قربانی از انجمن مستقل دانشگاه یاسوج در جواب فرماندار گفت: اتفاقا ما نباید موضوع مشخص کنیم که نماینده مجلس بیاید توی دانشگاه پاسخ بدهد. نماینده مجلس باید بیاید توی دانشگاه جواب بدهد و حرف‌ها را بشنود و گزارش‌کار بدهد. در کدام دانشگاه مسوولین رفتند و درباره سد صحبت کردند. من نمی‌دانم چه علاقه‌ای به مساله سد در این استان وجود دارد؟ که یکی پس از دیگری سد می‌سازند. می‌خواهید؛ مثل اصفهان به سر این استان بیاید که متوجه شوید باید شفاف‌سازی می‌کردید. باید شفاف‌سازی کنید. درباره مسائل سد باید با متخصص‌ها صحبت کنید و بعد بیایید با دانشجو صحبت کنید. لطفا با متخصص صحبت کنید زیر و بم ماجرا را بدانید بعد بیایید با دانشجو صحبت کنید؛ نه اینکه در پاسخ دانشجو بگویید من در این زمینه تخصص ندارم. درباره بحث قومیت همان ضرب‌المثل «گیریم پدر نو هست فاضل/ از فضل پدر تو را چه حاصل» صدق می‌کند. آیا هرکس از فلان قومیت باشد باید سرکار بیاید و خدمت کند چون از فلان طایفه است و کس‌وکار مدیر و مسوول‌دار پس شایسته‌سالاری چه؟! 
فرماندار در جواب این دانشجو گفت: در انتصاب‌ها شایسته‌سالاری باید اولویت باشد نه قومیت و این یک مساله پذیرفته و حل شده برای من است تا جایی که خود من بر اساس ذهنیت‌های قومی تلاش کردم نزدیکان خود را ندید بگیریم. در حالیکه در این موضوع سطح جامعه باید ارتقا داده شود و شایسته‌سالاری مطرح شود. در این استان هر کدام از ما چه بخواهیم و چه نخواهیم از یک طایفه هستیم اگر در یک اداره چند نفر از یک طایفه باشد، حتماً دلیل بر قومی‌گرایی نیست؛ بله اگر در یک سازمان همه فامیل باشند، بحث فرق می‌کند. من از نمایندگان توقع دارم در دانشگاه‌ها حاضر شوند و پاسخ‌گو باشند. اما دانشجو نباید صرفاً هدفش آوردن یک شخص به دانشگاه باشد. بلکه باید یک مساله را با این حضور حل کنید. مسائل درست را انتخاب کنید و نه مسائل ریز و پیش‌پا افتاده را.
درباره مساله سد هم من معتقدم وارد دانشگاه شود. من فرماندار ممکن است بر اساس منافع خودم چیزی بگویم ولی دانشگاه جای علم است و چند نفر متخصص در دانشگاه بر اساس علم مشورت کنند و طبق نظریه علمی و کاملاً علمی و دقیق بگویند؛ معایب و مزایای سد چیست؟ اگر معایب بیشتر از مزایا بود، متوقف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دردمند
Iran, Islamic Republic of
آقای مهدوی انسانی مخلص و متخصص هستن ولی از روزی شدن فرماندار متاسفان.نماینده بویراحمد شده اگه توجه کرده باشین تو صحبت هاش تناقض بود از یه طرف میگفت نه به قومیت گرایی و طایفه ای بعد جای دیگه فرمودن همه ما از یک طایفه هستیم از طرفی میدونن شهردار از ثمره انتخاب نادرست قوم گرایی منطقه خاصی اومد سرکار میگن از شورا بخواهید نه شهردار یه جورایی دفاع از شهردار میکنن دانشجویان دارن انتقاد میکنن بر اینکه روشنفکر حاضر به جوابگویی رسانه ها و دانشجویان نیست میگن هدف شما آوردن فرد به دانشگاه نباشه ولی مطالبه گر باشید امیدوارم در انتخابات سال آینده انصاف رعایت بشه
Iran, Islamic Republic of
انتصابات درآموزش و پرورش بویراحمد و همچنین استثنایی نتیجه قوم گرایی میباشد که در هیچ دوره ای شاهد آن نبودیم متاسفانه
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
1