کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

احمدزاده: مدیران در مقابل خدا و قانون پاسخگو باشند / وضعیت جمعیتیِ موجود یک زنگ خطر است

10 آذر 1401 ساعت 12:28

احمدزاده با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت گفت: مدیران باید در مقابل قانون و خدا جوابگو باشند و من از مدیران استان می‌خواهم با جدیت به بحث جمعیت و جوانی جمعیت ورود کنند.


شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با طرح جوانی جمعیت و افزایش جمعیت و با حضور پرفسور اکبری و زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و به ریاست استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این نشست اهمیت موضوع جمعیت برای مدیران استان، تبیین و متوجه شدند چرا جلسه شورای اداری را به این موضوع اختصاص دادیم.
احمدزاده گفت: در این نشست به نگرش رهبر معظم انقلاب در مورد وضعیت جمعیتی کشور و آینده اشاره شد و این موضوع برای مسئولین و مدیران کشور هم تکلیف قانونی می‌آورد و هم تکلیف شرعی.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال 1400 به تصویب رسیده و در همان سال توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است و من از همه مدیران و مسئولین می‌خواهم حتماً این قانون را بخوانند تا بدانند چه وظایفی درباره جوانی جمعیت بر عهده داریم.  
احمدزاده با اشاره به اهمیت تکلیف جوانی جمعیت گفت: مدیران باید در مقابل قانون و خدا جوابگو باشند و من از مدیران استان می‌خواهم با جدیت به بحث جمعیت و جوانی جمعیت ورود کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره آمارهایی از شد جمعیت و ازدواج و طلاق در استان گفت: در سال 1400، رشد جمعیت ما 1.76 بوده است که امسال به 1.70 کاهش یافته است و این به معنای رشد کمتر جمعیت است.
وی ادامه داد: واقعه ازدواج در سال گذشته 4 هزار و 439 مورد بوده که در سال جاری به سه هزار و 979 مورد کاهش یافته است و در مقابل، واقعه طلاق در سال گذشته هزار و 61 مورد و در سال جاری هزار و 91 مورد بوده است که نشان دهنده رشد سه درصدی طلاق وکاهش ده درصدی ازدواج است.
احمدزاده با اشاره به اینکه وضعیت موجود یک زنگ خطر جدی است گفت:ما تکلیف داریم که رشد جمعیت را افزایش دهیم و جلوی این سیر نزولی را بگیریم.


کد مطلب: 455099

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455099/احمدزاده-مدیران-مقابل-خدا-قانون-پاسخگو-باشند-وضعیت-جمعیتی-موجود-یک-زنگ-خطر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1