تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۴۵۴۰۸۹
کبنا گزارش می‌دهد:

صدای مردم؛ گلایه‌ها و نظرات مردم درباره آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد

۱۰
۲
صدای مردم؛ گلایه‌ها و نظرات مردم درباره آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مقدمه:  پایگاه خبری کبنا نیوز در نظر دارد به‌صورت دوره‌ای، گلایه‌ها، مطالبات و انتقادات شهروندان استان کهگیلویه و بویراحمد را به گوش مسئولین برساند و دستگاه‌های مربوطه را موظف به پاسخگویی و البته عمل در مورد گزارش منتشر شده نماید. در پنجمین گزارش از این مجموعه (که ازاین‌به‌بعد تحت عنوان صدای مردم منتشر خواهد شد)، مطالبات و گلایه‌های مردم استان از مجموعه‌ی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
برخی مطالبات مردمی درباره وضعیت مدارس در شهرستان‌های مختلف استان(منبع این مطالبات، بخشِ صدای مردم در سایت کبنا نیوز است.)


1) سلام به داد آموزش‌و پرورش بویراحمد برسید به خدا همه ما مسوول هستیم و چوب سکوت در برابر این همه سوءمدیریت و رفتارهای سلیقه‌ای، سیاسی و قبیله‌ای را می‌خوریم. حجم تخلفات و سوءاستفاده از موقعیت اداری بیداد می‌کنه. مصداق عینی ظلم و تعدی به حقوق دیگرانه. اداره فرهنگ رو ببینید چه کسانی مدیریت میکنند؟؟جناب عزت‌خواه مگر مدرسه تیزهوشان نباید بهترین معلم‌ها را داشته باشد؛ پس کو؟؟ همه توانایی بالایی ندارند. اونی که خوبه هم نمی‌ذارن درس بده.
2) کبنای عزیز تو بیا به داد دبیرستان تیزهوشان برس! مسوولین رها کرده‌اند همه دنبال سیاستند؛ نه درسی، نه کلاسی، نه معلم خوبی، نه... !
3) هنوز مدیران دولت قبل هم در آموزش و پرورش بویراحمد هم در مدارس در راس هستند.
4) آقای عزت‌خواه معلمان خوب درتیزهوشان متوسطه دوم به‌کار گرفته نمی‌شود. چندین بار به شما گفتیم مدارس راسیاسی نکنید آینده بچه‌ها راخراب نکنید؛ اما کوگوش شنوا؟!؟
5) اندر حکایات این روزهای آموزش‌وپرورش دهدشت در حالیکه ماه مه‌ر رو به پایان است، اما سال تحصیلی برای دانش آموزان و حتی معلمان دهدشت با بی‌مهری تمام شروع شد... اداره‌ای که نه رئیس دارد و نه معاون آموزشی(متوسطه) و خیلی از اتاق‌ها درب شان بسته!!!! و بدون کارشناسان امر... راستی چرا؟؟؟ مدیرکل آموزش‌و پرورش چه جوابی دارد؟ شهرستانی با این جامعه آماری دانش آموزی بالا تاوران چه چیزی و تصمیمات چه کسانی را دارد پس می دهد؟ وای به روزی که بگندد نمک...  (تشکر از رسانه مردمی کبنا نیوز که همیشه سمت مردم بوده است. لطفا به گوش مسولان استانی برسانید)
6) آقای عزت‌خواه به داد آموزش‌وپرورش دنا و پاتاوه برسید.
7) جناب مدیرکل آموزش‌وپرورش! مدرسه تیزهوشان معلم خوب ندارد و اونایی هم که هستند درس نمی‌دن. مدرسه تیزهوشان دوره دوم رها شده است به داد بچه‌های بدبخت برسید همه سرگردانند.
8) سلام. ما همسایگان مدارس به‌خاطر صدای بلند برنامه‌های صبح‌گاهی به‌شدت اذیت می‌شویم. به‌خصوص اطفال و سالمندان که صبح‌ها استراحت می‌کنند. تاکنون هزار بار از مدیران و مسوولین ذی‌ربط خواهش کردیم که صدا را برای فضای و محیط داخل تنظیم کنند؛ ولی متاسفانه رعایت نمی‌کنند. خوااااااااااااهش می‌کنیم پیگیری کنید.
9) سوء مدیریت در آموزش‌وپرورش و نبود برنامه‌ریزی و آمادگی لازم متولیان امر همچنان دانش‌آموزان را در هفته اول مهر خانه نشین کرده است. این فرار آموزشی تاوان سنگینی برای دانش آموزان دارد. فرایند آموزش تقسیم‌بندی است و نباید اینگونه باشد.
مدارس هیئت امنایی با کیفیت پایین فقط برای گرفتن پول ازمردم در مدارس دولتی، عنوان مدارس را برای گرفتن پول فقط تغییردادند، بساط کارت‌خوان‌ها را در مدارس جمع کنید. با آینده فرزندانمان بازی نکنیم. تعلیم‌وتربیت خیلی مهم‌تر از دکان‌داری و پولی‌کردن مدارس دولتی است.
10) چرا آموزش‌وپرورش استان بر آموزشگاه‌های زبان انگلیسی که در سطح شهر یاسوج مجوز داده است نظارت نمی‌کند؟ شما سری به خیابان جوانمردان شرقی بزنید کلاس‌های مختلط و هزینه‌های سرسام‌آور و شهریه‌های زیادی که می‌گیرند چه کسی پاسخ‌گو هست؟ بازرسی و حراست آموزش‌وپرورش هم که الحمدالله تعطیل هستند. آموزشگاه در گلستان 9 فقط شهریه ملیونی می‌گیرد. تاسف دارد این شهر با این مسوولین!!!
11) جهت استخدام آموزش‌وپرورش ثبت نام و مساله بومی‌بودن خود نمراتی دارد باید کلانتری محل بررسی و تایید نماید؛ اما متأسفانه نیروی انتظامی گچساران کلانتری راههای ثابت کردن بومی بودن که حق کسی پایمال نشود را نمی‌داند، یا زحمت آنچنانی به خود نمی‌دهند، یا به وظایف ذاتی خود درست عمل نمی‌کنند که حق کسی ضایع نشود شاید در محلی تمام فامیل باشند و از یک منطقه چرا از راه‌های دیگر مخصوص مکاتبه با ادارات مربوط به محل سکونت بررسی صورت نمی‌گیرد از نیروی انتظامی استان ودستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم که نظارت بیشتری بر نیروی انتظامی داشته باشند.
12) هرچه بگیم هرچه گلایه کنیم دادمان به هیچ جا نمیرسد هیچ کس هم رسیدگی نمیکند پس سکوت بالاترین فریاد است ما مردم ازاین مسئولین نا کارامد خسته ایم همه چیز راسیاسی کرده اند ازمدارس تا آب خوردن این چه وضعیه؟!؟
13) سوء مدیریت در آموزش‌وپرورش و نبود برنامه ریزی و آمادگی لازم متولیان امر همچنان دانش‌آموزان را در هفته اول مهر خانه‌نشین کرده است. این فرار آموزشی تاوان سنگینی برای دانش‌آموزان دارد. فرایند آموزش تقسیم‌بندی است ونباید این‌گونه باشد.
14)لطفا یک گزارش و تحلیل از بخشنامه نقل و انتقالات فرهنگیان که خیلی سخت گیرانه و به دور از منطق است تهیه فرمایید و انتشار دهید.
15) مدیر کل محترم آموزش‌و پرورش لطفا هنگام نقل و انتقالات فرهنگیان توجه ویژه‌ای به بیماران، بانوان متاهل، افراد دارای فرزند، معلول و کسانی که مشکلاتی از این دست دارند داشته باشید. انتظار ما از این دولت انقلابی شنیدن جمله "lt is not my problem " نیست.
16) ریاست آموزش‌و پرورش شهرستان بویراحمد و مدیرکل آموزش‌و پرورش استان لطفا بررسی نمایید که دانش‌آموزان مدرسه دخترانه عفت فرهنگیان علی‌رغم پرداخت شهریه و حضور یک هفته در مدرسه کماکان در حیاط مدرسه و روی سطح زمین نشسته و مانند مدارس کشورهای عقب مانده مشغول تحصیل هستند. اگر قادر به تامین لوازم آموزشی نیستید چرا دانش آموزان را ثبت نام نموده اید؟آیا حاضر هستید دختران خودتان در این شرایط تحصیل نمایید؟

پی‌نوشت:
کبنا نیوز منتظر اقدام و عمل مسوولان است و صرفاً به ارائه‌ پاسخ رسانه‌ای از سوی این مقامات کفایت نمی‌کند، ضمن این‌که پاسخ رسانه‌ای را نیز لازم می‌داند. لذا در این راستا تا حصول نتیجه‌ی نهایی به تکرار گزارش و به چالش‌کشیدن مسوولان مربوطه تا حصول نتیجه‌ی درخور و رضایت مردم ادامه خواهد داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
United States
قرار بی نیروهای انقلابی بیان سرکار ولی انگار یاسوج مستقل از همه جایه
بویر
United States
خواب دیدی ؟! خیر باشه انشا...
مهدی ر
Iran, Islamic Republic of
شما کافیست یک نظر سنجی بین معلمان دنا و بویذاحمد انجلم ببدید بجز فک . فامیل ببینید چه کسی راضی است اقای نماینده به فکر مردم نیستی حداقل به فکر ابروی خودت باش . یه کاری کن
بویر
United States
توقع اضافه نکن
معلم
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش استان ما شده محفل خوش نشینی قبیله خاص !!
سیاه سیاهای خمون غریبه نیا داخلمون
ایرج میرزا
Iran, Islamic Republic of
رومسخرگی پیشه کن ومطربی آموز...صدسال اگردرس بخوانی همه هیچ است...اینقدری که روی رتبه بندی سفت وسخت شدندوچهارمیخه کرده انداگراین سالها یک صدم درصدبه فکراستخدام افرادشایسته وباسوابق درخشان تحصیلی بودندهم خوب بودیعنی هرآدمی راکه شمافکرش رابکنیدواردآموزش وپرورش شده....مرتب بایدمدارس سرکشی کنندوسوال وجواب کنندازدانش آموزان واگه تشخیص داده شد که ضعف وکم کاری ازمعلم است ازحقوقش کسرکنندوحنی دیدند جواب نمیده اخراج...
Iran, Islamic Republic of
خدایا به داد علم و آموزش و فرهنگ و ادب برسه!
Iran, Islamic Republic of
چرانظرات رو نمیگذارید انتخاب میکنید !!!
Iran, Islamic Republic of
لطفا مشکل مدرسه عفت فرهنگیان را رسیدگی کنید یک ماه و نیم گذشته بچه های ما کلاس ندارند ،فضا نداشتید بیخود اضافه ثبت نام کردید
Iran, Islamic Republic of
دختر من مدرسه عفت فرهنگیان هست الان نیمه آبان شده هنوز کلاس مشخصی ندارند هر زنگ هر کلاسی ورزش داشته باشه اونجا میشینن فقط واسه پول دانش آموز اضافه ثبت نام کردن اصلا بچه ها براشون مهم نیست
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1