تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۴۵۳۵۲۱
در نشست علنی امروز صورت گرفت

اعتماد مجلس به مرتضوی برای تصدی وزارت کار

۵
۰
صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد + نظر موافقان و مخالفان
کبنا ؛نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با انتصاب سیدصولت مرتضوی در پست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافقت کردند.
به گزارش کبنا، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه های سیدصولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در نهایت دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست نتیجه رأی نمایندگان به وزیر پیشنهادی را قرائت کرد که براساس آن نمایندگان مجلس با 176 رأی موافق، 64 رأی مخالف، 13 رأی ممتنع و 5 رأی باطله از مجموع 258 آرای مأخوذه، تصدی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مرتضوی سپردند.
جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
در این جلسه ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری حضور نداشت و محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری در مجلس بود.
در نهایت، بعد از صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف و دفاعیات وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به او اعتماد کردند.
قبل از مرتضوی، حجت الله عبدالملکی سکان‌دار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که استعفا داد. سپس محمدهادی زاهدی وفا سرپرست این وزارت خانه و گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری شد که نتوانست اعتماد نمایندگان را جلب کند.
به گزارش کبنا، در ادامه مشروح صحبت‌های موافقان و مخالفان مرتضوی را می‌خوانید.
ایزدخواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار: نگران حاکم شدن لابی‌گری در وزارت کار هستیم/ مغفول ماندن مسئله جوانگرایی در دولت سیزدهم

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار گفت: نگران حاکم شدن لابی‌گری در وزارت کار هستیم؛ اقتصاد مسئله امروز کشور است و دولت باید رویکردهای تحولی را دنبال کند و تحقق این موضوع نیازمند افراد صاحب تخصص، تشخیص و تغییر رویکردها است.
روح اله ایزدخواه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: علت اول مخالفتم مسئله جوانگرایی است، در این رابطه رهبر انقلاب چند سال قبل در پاسخ به انبوه اعتراضات و مطالبات جوانان در دولت سابق فرمودند به دنبال جوان انقلابی بروید البته این دولت انقلابی است، اما آیا جوان است.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: متوسط سن دولت قبل 67 سال بود و در دولت فعلی چند وزیر زیر 45 سال سن دارند، چرا به جوانانی که تحصیلات عالیه و سابقه اجرایی دارند و همچنین به انبوه چالش‌ها مسلط هستند و شبکه پژوهشگران و نخبه در کنار خود داشته و همچنین دسترسی به منابع علمی روز دنیا و تجارب کشورهای دارند میدان داده نمی‌شود. البته رئیس جمهور قائل به حضور جوانان است و این موضوع را ثابت کرده اما با راهبرد رهبری فاصله داریم.
وی ادامه داد: کشور در گام دوم انقلاب نیاز به تغییر اساسی رویکردها دارد و اگر قرار نیست رویکردی تغییر کند و تحول اساسی در برنامه‌ها ایجاد شود و با همان سیاست‌ها پیش برویم نباید انتظار داشت مشکلات حل شود.

ایزدخواه یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه‌ای گسترده است و همچنین مسئله تعاون بعد از ادغام به حاشیه رفت در حالی که روح اقتصاد مقاومتی است اما متأسفانه دولت و مجلس به آن نمی‌پردازند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: 30 درصد منابع در خصوصی‌سازی باید به دست تعاونی‌ها برسد، آیا رسیده است، مرتضوی چه رویکرد متفاوتی نسبت به مسئله تعاون دارد تا باعث ایجاد تحول در وزارتخانه شود. در آینده نزدیک باید نصف بودجه را به صندوق‌های بازنشستگی بدهیم و در این رابطه نیاز به یک متفکر داریم تا بتواند چالش‌ها را حل کند، همچنین مسئله قانون کار و کارگری هم نیاز به شجاعت و تشخیص دارد و باید کسی وارد این حوزه شود که سال‌ها کار کرده باشد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از حدود 200 ماده قانون کار، 70 ماده مغایر شرع شناخته شده اما متأسفانه هیچ اقدامی برای رفع این مشکل انجام نشده است. همچنین می طلبد مرتضوی در حوزه عملکرد سفرهای استانی توضیحاتی را ارائه کند. البته بحث تعامل با نمایندگان به ویژه در این سفرها هم مهم است.
وی یادآور شد: با کسانی که با مرتضوی کار کردند صحبت کردم و نگران این هستم که ایشان اهل لابی و رفیق‌بازی باشد و در این حوزه سنگین لابی‌گری حاکم باشد و وزارتخانه به حاشیه برود.
ایزدخواه تصریح کرد: اقتصاد مسئله امروز کشور است و دولت باید رویکردهای تحولی را دنبال کند و تحقق این موضوع نیازمند افراد صاحب تخصص، تشخیص و تغییر رویکردها است، در حال حاضر در حوزه اقتصاد شاهد تفاوت‌های رویکردی هستیم و در این رابطه می‌طلبد تیم اقتصادی دولت ضمن تغییر رویکردها بتوانند با هم کار کنند؛ مرتضوی می‌خواهد در مسئله اشتغال چه اقداماتی را انجام دهد، امیدواریم ایشان متعهد به این تغییرات باشد.
سعیدی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار: سید صولت مرتضوی؛ مدیری شجاع و پاکدست است/ عدالت از مهمترین محورهای برنامه های وزیر پیشنهادی کار است

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه سید صولت مرتضوی مدیری شجاع و پاکدست است، گفت: وی از قدرت اجرایی و عملیاتی برخوردار بوده و موضوع عدالت یکی از محوری ترین برنامه های این وزیر پیشنهادی است.
معین الدین سعیدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه و صلاحیت سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سوالی که آقای طغیانی به عنوان مخالفت مطرح کرد را تکرار می کنم، آیا آقای مرتضوی اهلیت لازم برای تصدی وزارتخانه مربوطه را دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت با توجه به سوابق اجرایی و مدیریتی وی اگر از اهلیت لازم برخوردار نباشد، چه کسی می تواند متصدی این وزارتخانه باشد، مخالفان معتقدند که آقای مرتضوی به حوزه بانکداری آشنا نیست، اما در پاسخ به این افراد باید گفت که آیا آشنایی با این حوزه می تواند مشکل کارگران را حل کند؟ یا اگر کسی متخصص حوزه پتروشیمی باشد، می تواند مشکلات معلولان را حل کند؟
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم افزود: ما برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند مدیر راهبردی هستیم و مدیری راهبردی تر از آقای مرتضوی نداریم، چرا که ایشان از سربازی به ژنرالی رسیدند و بدون رانت و پلکانی مسیر ترقی را طی نمود. آقای مرتضوی بخشدار، معاون استاندار، معاون سیاسی وزیر، معاون رئیس جمهور، رئیس نهاد ریاست جمهوری و شهردار دومین کلانشهر کشور بوده است.
نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای مرتضوی ارتباط تنگاتنگی با رئیس جمهور دارد و با وجود اینکه در جایگاهی قرار داشته که نمایندگان نمی توانستند از اهرم سوال و استیضاح برای بررسی عملکرد یا واکنش در عملکرد وی استفاده کنند، آقای مرتضوی بیش از 400 دیدار با نمایندگان مجلس داشته و علی رغم عدم شناخت بسیاری از مدیران کشور، با پوست و استخوان متوجه شده و می داند که با تعامل مجلس می تواند چالش های این وزارتخانه را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: پس از دکتر قالیباف که اشراف اطلاعاتی شان نسبت به تمام مسائل و حوزه های کشور بی بدیل است، آقای مرتضوی شناخت دقیقی از مشکلات مردم شهرهای مختلف دارد. همچنین ارتباط خوبی با مجموعه و ساختار سازمان برنامه و بودجه دارد و قطعاً می تواند از این ظرفیت استفاده کند.
سعیدی یادآور شد: با وجود ابرشرکت های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما به یک مدیر شجاع، پاکدست و سالم نیازمندیم، مخالفان و منتقدان آقای مرتضوی نمی توانند نقطه سیاه و حتی نقطه خاکستری در کارنامه وی پیدا کنند. بخش عمده و جامع هدف این وزارتخانه را بازنشستگان و مردم حاشیه نشین شامل می شوند، بنابراین مدیر این مجموعه هم باید از یک خانواده زجرکشیده و روستایی باشد که هست.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سید صولت مرتضوی استاندار نمونه کشور بوده است، گفت: وی توانایی تحلیل راهبردی مسائل را دارد و همچنین از یک کاریزمای مدیریتی برخوردار است، در این شرایط فعلی و با توجه به فرصت هایی که از دست دادیم و چالش های پیش رو به یک مدیر با قدرت اجرایی و عملیاتی نیاز داریم که آقای مرتضوی گزینه مناسبی می تواند باشد.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت کار از پیچیده ترین و پرمشغله ترین وزارتخانه هاست و دولت مردمی آقای رئیسی هم یکی از مردمی ترین افراد خود را برای تصدی این وزارتخانه معرفی کرده است.
وی تصریح کرد: هیچ چیز نمی تواند مسیر مردم را منحرف کند، نه دشمن خارجی و نه کینه توزی های داخلی میسر نخواهد بود، اما فاصله گرفتن از آرمان های انقلاب که مهمترین شاخص آن هم بحث عدالت است می تواند مشکل آفرین باشد. با برنامه های جدی سید صولت مرتضوی قطعاً این فاصله ها کمتر خواهد شد.
سرگزی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد شائبه برانگیز است/چه تغییری در مناطق محروم پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم ایجاد شد

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: این مسئله این شائبه را ایجاد می کند که آقای مرتضوی مورد پذیرش آقای رئیس جمهور نیستند که در جلسه حضور پیدا نکردند.
محمد سرگزی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عنوان کرد: مجلس یازدهم در همه برنامه های دولت سیزدهم همیاری و حمایت لازم را داشته اما عدم حضور رئیس جمهور می تواند این شائبه را ایجاد کند که آقای مرتضوی مورد پذیرش آقای رئیس جمهور نیستند که در جلسه حضور پیدا نکردند تا از برنامه ها و صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت دفاع کنند.
نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس با بیان اینکه آقای مرتضوی یک فرد شایسته بوده که در سابقه مدیریتی ایشان عملکرد خوبی به ویژه در حوزه های سیاسی به جای مانده است، افزود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه های تخصصی است که بسیاری از مشکلات گریبانگیر مردم زائیده و ناشی از عملکرد ضعیف مدیرانی است که در این حوزه فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: امروز که به بسیاری از وزارتخانه ها مراجعه می کنیم اولین پاسخی که می شنویم این است که دو معاونت سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی دست و بال دستگاه ها را بسته اند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ارتباط وسیعی با این دو معاونت داشته باشد.
سرگزی با اشاره به اینکه عملکرد دولت در مناطق محروم مشخص نیست، ادامه داد: شما در معاونت اجرایی رئیس جمهور مسئول سفرهای استانی ایشان بودید اما سوال این است چه تفاوتی در مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان پس از حضور دولت سیزدهم در این مناطق ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه زمانی که آقای رئیس جمهور در استان سیستان و بلوچستان حاضر شد برنامه ابتدایی وی مشخص نبود چرا برخی از نمایندگان به خاطر اینکه نماینده مجلس بودند به جلسات دعوت نمی شدند، نگاه دولت با مجلس چگونه تعریف شده است.
این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: آن اشراف و برنامه ای که باید در حل مسائل تامین اجتماعی و کار ارائه می شد، ارائه نشده است و امیدواریم این مخالفت بنده خللی در رسیدگی به مناطق محروم ایجاد نکند.
وی با اشاره به وجود هزار کارتن خواب در استان سیستان و بلوچستان، گفت: متاسفانه هیچ وزارتخانه ای مسئولیت ساماندهی این قشر را به عهده نگرفته و به مشکل آن ها رسیدگی نمی کند.
دهمرده در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار: آقای مرتضوی توان مدیریت وزارت کار را ندارد

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: در خوب بودن آقای مرتضوی هیچ شکی نیست اما سوابق وی برای تصدی وزارت کار هیچ تناسبی ندارد.
حبیب اله دهمرده در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های سیدصولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: من در اینجا با توجه به اینکه قسم خورده‌ام هر آن چه حق است بگویم و از منافع مردم دفاع کنم؛ جناب آقای مرتضوی دوست درجه یک من است، از دوران آقای احمدی‌نژاد بنده  استاندار بودم و بعد از من ایشان استاندار خراسان جنوبی شدند و کاملاً با آقای مرتضوی آشنایی دارم لذا حرف‌هایی که مطرح می‌کنم از روی هوا و هوس و برای رانت نیست، مردم ایران که با آنها کار کرده‌ام من را می‌شناسند، استاندارد 3 استان سیستان و بلوچستان و لرستان  و کرمان بوده‌ام.
نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر یک نفر بگوید یک دینار منافع مالی و شخصی داشته‌ام از مجلس شورای اسلامی استعفا می‌دهم چرا که هیچ وقت به دنبال منافع مالی نبوده‌ام و هیچ وقت برای خودم کار نکرده‌ام حتی یک دینار از دوران استانداری در 3 استان حقوق نگرفته‌ام. شب تا صبح کار کردم و به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت کرده‌ام و همه می‌دانند که عشق بنده رهبر انقلاب است لذا با هیچ‌کس دیگری تعارف ندارم.
وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی یک وزارتخانه عادی نیست، بیان کرد: اگر مشکلی در حال حاضر وجود دارد و عده‌ای کف خیابان می‌آیند بیشتر این موضوع متوجه وزارت کار است، اگر مردم مشکل معیشت دارند به همین وزارتخانه بستگی دارد.
دهمرده افزود: اخیراً در نماز جمعه آقای مرتضوی را دیدم و ایشان به من گفتند که آقای رئیسی می خواهد من را به عنوان وزیر کار معرفی کند که بنده صراحتا اعلام کردم این کار را انجام ندهید چرا که این وظیفه سنگینی است و به چند دلیل نمی‌توان موفق شوید. جناب آقای طغیانی مطرح کردند که رشته تحصیلی شما تناسبی با وزارتخانه ندارد و همچنین از بانکداری هم چیزی متوجه نمی‌شوید. درست است که آدم خوبی هستید اما این هیچ ربطی به اداره وزارتخانه ندارد، مثل این می‌ماند که من آیت‌الله بهجت را به عنوان نماینده ولی فقیه بگذارم، همیشه به ایشان اقتدا می‌کردم آیا این دلیل می‌شود که آیت‌الله بهجت را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنم، این موضوع هیچ تناسبی ندارد و هر چیزی باید در جای خود قرار بگیرد بنابراین در خوب بودن آقای مرتضوی هیچ شکی نیست اما برای وزارت کار هیچ تناسبی ندارد. بنده وظیفه‌ام این است که اعلام کنم و باقی مانده بر عهده خود ملت و نمایندگان بزرگوار است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: آقای مرتضوی آیا شما برای سیستان و بلوچستان سفری در نظر گرفته بودید در حالی که رئیس جمهور به آقای مخبر دستور داده بودند که این سفر تدارک داده شود تا موضوع بند کمال‌خان بررسی و پیگیری شود اما معاون اول رئیس جمهور این کار را انجام ندادند؛ مردم بدانید بند  کمال خان ساخته و پرداخته افغانستان نیست بلکه کار آمریکا، انگلستان و اسرائیل بوده است و برنامه‌ریزی کرده‌اند تا منطقه خشک شود و مردم سیستان کوچ کنند، مرز ما به سمت قم و سمنان در حال حرکت است والله چیزی برای مردم سیستان نمانده است، همچنین شرکت شستا یک ریال برای ما سرمایه گذاری نکرده است، آیا انتقال آب از دریای عمان حل شده است، آیا حقابه ما تأمین شد.
طغیانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار: مرتضوی توانایی کار در این وزارتخانه را ندارد/آقای مرتضوی در دوران وزارت قبیله گرایی نکنید

نماینده مردم اصفهان در مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی گفت: اگر مجلس به شما اعتماد کرد، قبیله گرایی نکنید، از وزارتخانه رسوب زدایی نمایید، زیرا از هر دوره ای در آن رسوب هایی مانده که باید افراد توانمند را جایگزین آنها کنید.
 مهدی طغیانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مخالفت با برنامه های وی؛ گفت: امیدوارم این گفت وگوها در صحن مجلس برای مردم مفید باشد. یک معیار در قرآن درخصوص ادای امانت به اهل آن ذکر شده است. امروز باید ببینیم که آقای مرتضوی اهلیت لازم برای این امانت را دارد یا خیر.
نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه عکس های شهدا در بالای سر ما هنگام دادن رأی ما را مشاهده می کنند که آیا لابی گری، قوم گرایی، تحول گرایی و یا مدیریت لازم عامل رأی ما است یا خیر، ادامه داد: آقای مرتضوی باشخصیت و دوست داشتنی است، اما آیا این معیارها برای این به دست آوردن این سِمت کافی می باشد؟
وی با تاکید بر اینکه جستجوهایی درخصوص کتاب های آقای مرتضوی و تالیفات وی داشتم، اما هیچ موردی را مشاهده نکردم، عنوان کرد: انتخاب مدیران اینچنینی چه پیامی برای دانش آموختگان دانشگاهی دارد؟ اداره سفرهای استانی ریاست جمهوری آخرین سمت ایشان است، کدام یک از ما از مدیریت سفرهای استانی راضی هستیم؟
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام سوابق وزیر پیشنهادی در وزارت کشور است، گفت: 10 درصد نفت و گاز کشور و 12 درصد بازار سرمایه در اختیار این وزارتخانه بوده و دارای دو بانک نیز می باشد، این وزارتخانه حساس است و یک تصمیم اشتباه در آن ماه ها کشور را دچار مشکل کرد. باید به خودمان بیاییم که آقای مرتضوی تخصص لازم را دارد یا خیر. وجدان خود را بیدار کنید.
طغیانی با اشاره به اینکه تصمیمات سیاسی را اتخاذ کرده ایم که وضعیت این وزارتخانه و بنگاهداری شستا اینگونه است و از پس پرداخت حقوق بازنشستگان بر نمی آید، ادامه داد: آقای مرتضوی توانایی کار در این وزارتخانه را ندارد و باید در آن دنیا پاسخگو باشیم، آیا هر شهردار خوبی، وزیر خوبی است؟ مگر دفعه قبل کلید وزارتخانه صمت را به استاندار خوب ندادیم؟
وی با بیان اینکه تنها از باب وظیفه شرعی پشت تریبون آمدم تا وجدان شما را بیدار کنم، خطاب به وزیر پیشنهادی تصریح کرد: اگر مجلس به شما اعتماد کرد، قبیله گرایی نکنید، زیرا اگر در این مجلس اگر قبیله گرایی کنید، رسوا می شوید. از وزارتخانه رسوب زدایی نمایید، زیرا از هر دوره ای در آن رسوب هایی مانده که باید افراد توانمند را جایگزین آنها کنید. براساس تاکیدات مقام معظم رهبری نیز امور را به مردم واگذار نمایید.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه از بنگاهداری دولتی به بنگاهداری خصولتی افتاده ایم، خاطرنشان کرد: در این مجلس دو تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی انجام شده است.
امینی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار؛ مرتضوی سلسله مراتب مدیریتی را با توانمندی پشت سر گذاشته است

نماینده مردم هشترود در مجلس با بیان اینکه مرتضوی سلسله مراتب مدیریتی را با توانمندی پشت سر گذاشته است، گفت: وزیر پیشنهادی تعاون با درد و رنج مردم محروم جامعه آشنا است و سختی ها برایش ملموس است بنابراین برای کاهش آلام مردم انگیزه دارد.
 سیدحمزه امینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از رئیس جمهور به دلیل معرفی شخصیت لایق و مدیر برای این پست تشکر می کنم، تنوع و گستردگی ماموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که تا دولت دهم سه وزارتخانه بود و حتی در اوایل انقلاب نیز سازمان بهزیستی نیز یک وزارتخانه جداگانه بود می طلبد فردی کارآزموده و با تجربه در رأس این وزارتخانه قرار گیرد و انتخاب مرتضوی با توجه به ویژگی های وی یک هوشمندی محسوب می شود.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس افزود: تدین، تعهد، روحیه جهادی و انقلابی، ساده زیستی در شخصیت مرتضوی کاملا مشخص است. وی روستازاده ای است که با تلاش و همت در مسیر انقلاب قرار گرفت و در دوران دفاع مقدس از تمامیت ارضی کشور دفاع کرد.
وی اضافه کرد: مرتضوی در دوران مسئولیت توانست وظایف خود را به خوبی انجام دهد. وی با درد و رنج مردم محروم جامعه آشنا است و سختی ها برایش ملموس است بنابراین برای کاهش آلام مردم انگیزه دارد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مرتضوی سلسله مراتب مدیریتی را با توانمندی پشت سر گذاشته است، به برخی مسئولیت های وی اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری کلان مشهد، ریاست سازمان اموال بنیاد مستضعفان، ریاست و عضویت در هیات امناهای مختلف از جمله مسئولیت های وی است.
امینی تصریح کرد: از جمله ویژگی های موردنظر برای یک مدیر روحیه و مشی تحول گرایی است که این ویژگی یکی از خصلت های مرتضوی است.
وی با بیان اینکه مرتضوی قول اصلاحات واقعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داده، گفت: یکی از این اصلاحات تدوین آمار مبتنی بر واقعیت به ویژه در حوزه اشتغال و بیکاری است، امیدواریم با مدیریت مرتضوی این آمار به واقعیت تبدیل شود.
امینی تدبیر برای موضوع حاشیه نشینی در شهرها را یکی دیگر از اصلاحات موردنیاز برشمرد و افزود: وزارتخانه ای که خود بنگاه داری کرده و دستی در تولید دارد می تواند معضل بیکاری را رفع کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه 22 صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تنها 2 صندوق قانون دارند که آقای مرتضوی وعده داده برای 20 صندوق دیگر نیز قانون تدوین شود.
بامیری در موافقت با وزیر پیشنهادی کار: مرتضوی تخصص و تجربه کافی برای اداره وازرت کار را دارد/ سطوح مدیریتی را به خوبی طی کرده است
نماینده مردم لردگان در مجلس گفت: آقای مرتضوی تجربه کافی را در خصوص مسائل مختلف مدیریتی دارد و آیینه یک مدیر توانمند بوده که می‌تواند همه نابسامانی‌های این وزارتخانه را به سامان برساند.
حسین بامیری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: از حسن اعتماد رئیس جمهور به سبب معرفی آقای مرتضوی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سهم خودم تشکر می‌کنم. همه شما بزرگواران به خوبی سوابق فردی و مدیریتی ایشان را می‌شناسید چرا که فرآیند مدیریتی را از بخشداری، فرمانداری، استانداری، معاونت وزیر کشور و همچنین شهرداری مشهد طی کرده‌اند.
نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمتر از همه این موضوعات ایشان به عنوان شهردار مشهد فعالیت بسیار مطلوبی داشتند، ماهیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک ماهیت ترکیبی است که هم تخصصی و هم ناهمگن بوده لذا جامعه هدف از اقشار ضعیف و هم اینکه از اقشار متوسط است، متأسفانه این وزارتخانه چند ماهی بدون سرپرست رها گردیده و چالش‌هایی که در حیطه جامعه بوده باید هر چه سریعتر حل و فصل شود.  
وی عنوان کرد: بیمه بازنشستگان، مشکلات کارگران و ... از منظری پتانسیل چالش و بحران‌های اجتماعی در سنوات گذشته تا به الان در این وزارتخانه عریض و طویل نظاره‌گر بودیم بنابراین این وزارتخانه نیاز به یک فرد با چند خصوصیت دارد تا این موضوعات را مرتفع کند و این خصوصیات شامل مدیریت و تجربه کافی و همچنین درد آشنا بودن از مسائل می‌شود لذا یک مدیری می‌خواهد تا همه چیز را هماهنگ کند، پس چه کسی بهتر از آقای مرتضوی که تجربه کافی را در خصوص مسائل مختلف مدیریتی دارد و آیینه یک مدیر توانمند بوده که می‌تواند همه نابسامانی‌های این وزارتخانه را به سامان برساند.
بامیری گفت: نمایندگان عزیز آقای مرتضوی تخصص و تجربه کافی را دارد و سابقه ایشان هم طولانی است و همه سطوح مدیریتی را در کارنامه خود دارد. همه کسانی که در حوزه مدیریت شهری و روستایی به خصوص در کلانشهر تهران و مشهد کار کرده‌اند می‌دانند که خلق درآمدهای جدید در مشهد کار هر کسی نیست لذا کسی که می‌تواند مدیریت شهرداری مشهد را به خوبی اداره کند و به سر و سامان برساند، قطع به یقین می‌تواند با در نظر گرفتن همه ظرفیت‌ها و خلأ‌های موجود وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی را مدیریت کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: آقای مرتضوی همراهی فکری و سیاسی را با همه قوا دارد و ایشان می‌تواند یک الگوی فکری برای همراهی دولت و مجلس باشد لذا به عنوان برادر سه شهید و دو رزمنده و از طرف کمیسیون ایثار و شهادت گواهی می‌دهم ایشان هم متعهد و هم متخصص است و ان شاء الله با رأی خودتان برگ زرینی به افتخارات مجلس بیفزایید.
دهنوی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار:معرفی مرتضوی نشان از عزم جدی دولت برای حل مشکلات حوزه وزارت تعاون دارد
عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم گفت: رئیس جمهور یکی از افراد نزدیک خود را برای این وزارتخانه معرفی کرده که نشان از عزم جدی برای حل مشکلات این حوزه دارد. حل مشکل اشتغال، فرابخشی بوده و به فردی نیاز دارد تا کل کابینه را پای کار بیاورد.

سید محسن دهنوی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه و صلاحیت سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همانگونه که آقای طغیانی گفتند در محضر خداوند و شهدا باید برای رأی خود حجت داشته باشیم. آقای مرتضوی گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، فرد هستند که پله به پله رشد کرده و سطوح مختلف مدیریتی را تجربه کرده است. استاندار و شهردار کلانشهر مشهد، آشنایی کاملی بر حوزه اشتغال دارد و برای وی شبهه مسائل مالی و اخلاقی مطرح نیست.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این چند روز چه کسانی همراه مرتضوی به مجلس آمدند، آیا این افراد از قبیله و طیف خاصی بودند؟ ادامه داد: در دوران تصدی شهرداری آقای مرتضوی در مشهد، طیف های مختلف با وی کار کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه مدرک تحصیلی مهم است و آقای مرتضوی دکترای حقوق عمومی دارد، عنوان کرد: اینکه بگوییم تعداد مقالات وی کم است، وارد نیست. مگر قرار است وزیر علوم استخدام کنیم؟ رئیس جمهور یکی از افراد نزدیک خود را برای این وزارتخانه معرفی کرده که نشان از عزم جدی برای حل مشکلات این حوزه دارد. حل مشکل اشتغال، فرابخشی بوده و به فردی نیاز دارد تا کل کابینه را پای کار بیاورد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با بیان اینکه مرتضوی به همه حوزه های انتخابیه اشراف دارد که این موضوع برای ما نمایندگان یک مزیت محسوب می شود، خطاب به وزیر پیشنهادی تعاون تصریح کرد: همانگونه که از شما تمجید و تعریف می کنیم، همانگونه نیز انتظار بالا داریم، مگر امروز مشکل کشور، بازنشستگان، اشتغال، بیکاری جوانان و ساماندهی یارانه ها نیست؟ به همین دلیل یکی از قوی ترین نیروهای دولت به میدان آمده است.
دهنوی با اشاره به اینکه آقای مرتضوی در جلسه با نمایندگان، برنامه های خوبی ارائه و قول حفظ تعامل با مجلس را داده است، افزود: امیدواریم سایر وزرا و استانداران نیز با مجلس و نمایندگان ارتباط نزدیکتر و بهتری داشته باشند.
عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: با رأی بالا به مرتضوی، این پیام را بدهیم که در نظام جمهوری اسلامی ایران نمایندگان مردم در خانه ملت در همراهی دولت محکمتر از همیشه برای حل مشکلات اساسی ایستاده و فتنه انگیزی بیگانگان خللی بین دولت و مجلس ایجاد نمی کند.
مرتضوی در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت کار
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتخاب تیم مدیریتی لایق، شایسته، توانمند، دوستدار مردم و استفاده از دانش بنیان ها و نبوغ جوانان از برنامه های ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
 سید صولت مرتضوی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه های خود برای تصدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: خالصانه ترین سلام های حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور را خدمت تک تک نمایندگان ابلاغ می کنم. عدم حضور ایشان در جلسه امروز به دلیل برگزاری نشست هیات وزیران و دولت بود، از آنجا که بررسی مسائلی در دستورکار قرار داشت حضور ایشان در نشست هیات وزیران ضرورت داشت.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نمایندگان مجلس رفتارهای بسیار شایسته و نگاه های کارشناسی دارند و از آن ها و هیات رئیسه به ویژه برادر گرامی دکتر قالیباف بسیار سپاسگزارم، افزود: بنده روستازاده هستم و افتخار می کنم که با جامعه هدف وزارت تعاون همزاد پنداری دارم.
مرتضوی با بیان اینکه من فرزند ایران اسلامی هستم و به فرزند ایرانی بودن افتخار می کنم، اضافه کرد: همانگونه که موافقان و مخالفان مطرح کردند وزارت تعاون وزارتخانه ای است که حوزه های آن گستردگی بسیار دارد.
وی با اشاره به اینکه من موضوعات و مسائل نظام تعاون و کار را به خوبی احصاء کردم، ادامه داد: موضوعاتی مانند تعاونی ها، رفاه اجتماعی، اشتغال، اعزام نیروی کار به خارج از کشور، آسیب های اجتماعی، نظارت بر نیروی کاری که از کشورهای همسایه در ایران اقامت دارند و ... از جمله مباحثی است که در این وزارتخانه وجود دارد.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکاری، ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، عدم انتفاع شرکت های وابسته و مشکلات آموزشی و پژوهشی این حوزه ها از جمله مشکلات دانست و افزود: برای برون رفت از این مباحث باید به عدالت محوری توجه ویژه شود و عدالت در تمام ماموریت ها و برنامه ها در دستورکار قرار گیرد. همچنین مسئله محوری باید در تدوین و اجرای تمام طرح ها مدنظر قرار گیرد.
مرتضوی با بیان اینکه جاده دولت با مجلس جاده ای دوطرفه است، تصریح کرد: انتخاب تیم مدیریتی لایق، شایسته، توانمند، دوستدار مردم و استفاده از دانش بنیان ها، نبوغ جوانان از برنامه های ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی اضافه کرد: آمایش سرزمین، عنایت به مشورت نخبگانی به ویژه تعامل و مشورت با نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی در دستورکار ما قرار دارد.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین به موضوع سه جانبه گرایی و حمایت از کارگران و کارفرمایان و توجه ویژه به نظرات نمایندگان این دو گروه و پرهیز از تصمیمات خلق الساعه رویکرد دیگر ما است.
مرتضوی مبارزه کامل و همه جانبه با فساد، نهادینه کردن نظارت دستگاه های نظارتی را از دیگر دستورکارها توصیف کرد و گفت: شفافیت و پاسخگویی شعار همیشگی ما خواهد بود، ما برنامه تحولی تقدیم کردیم و مشتاقیم دوستانی که در مخالفت صحبت کردند به نقد برنامه های ما بپردازند، با نقد منصفانه می توانیم به توفیقات وسیعی دست یابیم.
مرتضوی در توضیح تحولاتی که باید در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد شود، گفت: مشتری‌محوری یکی از این مسائل است به همین جهت رضایت مشتریان حقیقی، بیمه‌گذاران، مستمری‌بگیران، کارفرمایان و شرکت‌های حقوقی از برنامه‌های اساسی ما است. برای رسیدن به توسعه متوازن ما نیاز داریم که به فرآیندهای داخلی بپردازیم از همین رو اولین برنامه ما توسعه و تعالی تعاونی‌ها است.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تکالیفی در حوزه تعاونی برای همه ما ایجاد شده و از سوی دیگر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز بر حوزه تعاونی‌ها تأکید دارد. در بخش تعاونی ما گریزی نداریم جز اینکه تسریع  در واگذاری شرکت‌های دولتی به تعاونی‌ها را داشته باشیم. توسعه شبکه‌های تعاونی در زنجیره‌های ارزش از دیگر برنامه‌های ما است.
وی با اشاره به بحث توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ها گفت: متأسفانه به لحاظ عدم ایجاد زیرساخت‌های مناسب ما از این مهم قدری محروم ماندیم. بر اساس قوانین و سیاست‌های اقتصادی، بخش تعاونی باید از 25 درصد اقتصاد کشور را دربرگیرد اما متأسفانه کمتر از 3 درصد اقتصاد ما تعاونی است اما با همکاری می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.
مرتضوی در خصوص تقویت کارآفرینی و شایستگی‌‌های شغلی به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی این وزارتخانه اظهار کرد: به استناد قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران تکالیفی برای تأمین شغل، مسکن، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش مناسب برای آحاد مختلف جامعه مشخص شده است و ما نمی‌توانیم بگوییم که در این زمینه‌ها پاسخگو نخواهیم بود، ما مسئولیت سنگینی داریم تا با برنامه‌ریزی متناسب طرح محوری فرصت شغلی را در کشور نهادینه کنیم و در این زمینه گسترش و هم افزایی شبکه‌های کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث بانکداری پیوندی و استفاده از سرمایه‌های خرد در این زمینه گفت: موضوع هدایت و آموزش در این حوزه کاربرد اساسی خواهد داشت. در بحث ارتقاء دانش فنی و مهارت‌های مشاغل راهبردی نیز ما از سازمان فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت کار برخورداریم که یکی از معاونان این وزارتخانه مسئولیت این سازمان را برعهده دارد و بحث ارتقاء کمی و کیفی این سازمان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر گسترش و پایداری خدمات رفاهی در دستور کار ما است، در این زمینه گریزی نیست جز اینکه خدمات یکپارچه به گروه‌های حمایتی ارائه شود.  موضوع عدالت اقتضاء می‌کند ما با برنامه‌های هدایتی، ضریب جینی را اصلاح و فاصله طبقاتی را به شدت کاهش دهیم.
مرتضوی با اشاره به بحث تمرکز صندوق‌ها در کسب و کار و بیمه‌های پایه و تکمیلی گفت: بهداشت و درمان در این حوزه باید همگانی و مردمی شود و ما به این مهم می‌اندیشیم. بیمه‌های پایه باید عمومی شوند و آحاد مختلف مردم باید از بیمه‌های پایه استفاده کنند و ما برای ترویج فرهنگ بیمه و توجه به بیمه‌های تکمیلی مسئولیم. اگر به بیمه تکمیلی بپردازیم قطعاً از تصدی‌گری در حوزه بهداشت نجات پیدا خواهیم کرد لذا بخشی از موسسات ما باید به بخش خصوصی واگذار شود و به جای توسعه برخی واحدها باید به توسعه خدمات بیمه‌های تکمیلی بپردازیم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیح موضوع تأمین مالی یادآور شد: برای طرح‌های کوچک و زودبازده در طرح‌های پیشنهادی خود تسهیل و تسریع در تأمین مالی را در دستور کار قرار دادیم، بودجه‌ریزی عملیاتی کم کار ما در توسعه متوازن خواهد شد اما همه این موضوعات با رشد و یادگیری امکان تحقق پیدا می‌کنند لذا ما نخست باید به موضوع ارتقاء سرمایه انسانی بپردازیم و با آموزش‌های مناسب و توسعه و ایجاد مراکز آموزشی در کنار کارخانه‌ها به این مهم توجه کنیم. در بحث ارتقاء سرمایه‌های سازمانی نیز که متأسفانه به آن کمتر توجه شده باید در وزارت کار با تشکیل کارگروه‌های متنوع از توانمندی‌های علمی و نبوغ فردی افراد استفاده مطلوب به عمل آوریم.
وی با اشاره به دغدغه‌ها و سوالات نمایندگان در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف مجلس به موضوع ارتباط و تعامل مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی 10 ماهه که در بخش معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری فعالیت داشتم، با وجود آن که امکان قانونی طرح سوال، تذکر یا استیضاح نمایندگان برای این بخش وجود نداشت بالغ بر 440 دیدار با نمایندگان داشتم.
مرتضوی ادامه داد: فقط با همکاری سلسله مسائل و مشکلات در این ساختار حل و فصل خواهد شد و قوای مجریه و مقننه دو قوه مهم در حل و فصل مشکلات کشور هستند و اگر این آهنگ هماهنگی و همسویی بر ایران اسلامی طنین افکن شود، بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد.
وی در مورد انتخاب مدیران یادآور شد: برخی از نمایندگان تذکر دادند که هیات مدیره فلان کارخانه شهرستانی از تهران انتخاب می شود، اما اولویت ما شایسته سالاری است و از مدیرانی انتخاب می کنیم که از مناطق صنعتی باشند.
وزیر پیشنهادی کار افزود: در سیستم ما آن کسی که حقوق مردم را رعایت نکند و احترام نگذارد، جایگاهی ندارد و مدیرانی را انتخاب خواهیم کرد که در تراز انقلاب و دولت حجت الاسلام رئیسی باشد.
مرتضوی با تاکید بر اینکه عدالت محوری در تمامی زمینه ها را مورد توجه قرار خواهیم داد، گفت: کارهای توسعه ای و براساس نظام مسائل و سند آمایش استانی انجام خواهیم داد و مردمی سازی در وزارت کار از تصمیمات اساسی ما خواهد بود و همچنین توجه به توان علمی نیروهای مومن و سه جانبه گرایی و مردمی کردن عدالت را در دستور کار قرار خواهیم داد. از تمامی نمایندگان تشکر می کنیم و به نمایندگانی که در مورد سفرهای استانی تذکر دادند، یادآور می شوم که در این سفرها براساس عدالت تصمیم گرفتیم و مقرر شد پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.
وی ادامه داد: در استان سیستان بلوچستان در حوزه راه، راه آهن، فرهنگ، بهداشت و درمان، نیروگاه، آب و تامین منابع شاهد پیشرفت های زیادی بودیم و در همه استان ها اصل بر عدالت بوده است. در این رابطه توصیه های دلسوزانه نمایندگان را رهتوشه قرار خواهیم داد و آنچه که اراده آنها باشد را می پذیریم و به آن عمل خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مجلس فرمایشی دولت فرسایشی و نمایشی حلقه تنگ سیاست زدگی بده بستانهای سیاسی هر رو بحران زا ت و سفره مردم کوچکت و کوچکتر و نارضایتی و بیشتر و مردم نگران تر می شوند جناب رئیسی دوره چهار ساله ترامپیست شما گرچه بسیار سخت بر مردم می گذرد ولی ان شاء الله می گذرد و مردم ا مصیبتهایی که شما بر مردم تحمیل کردید رهایی خواهند یافت و به سیاسی کاری ها و عملکرد بسیار بسیار ضعیف شما و سوپر کاندیداهای پوششی خاتمه خواهند داد و شما و کارکنان ناکارآمد آطرافت ملت ایران را به خاک مذلت و سیاهی نشاندید مردم دیگر توان و تحمل حلقه های نیروهای ناکار آمد و شعارهای تو خالی را ندارند و شما صندلی هایی غصب کردید که حاصل خون شهیدان است نه حاصل تلاش دکتراهای نمایشی دانشگاه امام صادق و البته منتخب مرم نیستید و منتصب به مردم هم نیستید شما بر مردم تحمیل شدید و بار مردم شدید و این دوره گزرایی ی خواهد گذشت و آنچه میماند خاطرات تلخ دوره خود کامگی شما برای مردم تا ابد و مردم این روها و سالهای تلخ و سخت را هرگ فراموش نخواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
مگه مجلس مردمی داریم؟ مگه اینا نماینده مردم هستن؟ مگه تصمیمی هم بلدن بگیرن؟ مگه اصلا چیزی حالیشون هس؟
بویر احمد
Romania
مجلس وامانده و انتصابی هر شخصی بی سواد و بی برنامه ای را هم اگه معرفی کنند بهش رای می دهند کبوتر با کبوتر باز با باز
Iran, Islamic Republic of
در این برهه از زمان که دولت نیاز به ترمیم و پوست اندازی از معاونین رئیس جمهور وزیر و استاندار و مدیر کل دارد مافیای قدرت و حلقه تنگ دور و بر رئیس جمهور عرصه را بر ملت تنگ تر و ضعفهای دولت را بیشتر و بحرانهای کشور و ملت را بیشتر و بیشتر کردند
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام مادرملکت مدیر سرمایه گذارنیاز داریم چرا که ایشان هنور نیامدن بهداشت ودرمانی میخواهند خصوصی کننداولا بایست بهداشت درمان تامین اجتماعی جوری عمل کند که تمام افرادالخصوص نوزادن را درمانگاه تست غربلگری بینای حلق گوش قلب غدد کلیه داخلی پوست اعصاب تغذیه ارتوپت غیر که این قشر زحمت کش چناچه فرزندشان مشکل داشت سریع رفع یامعالجه شود و........نه هرکسی امد بجای افزایش خدمات یابهتر شدن عمل کندیاکاهش خدمات۷۰ساله راهم زیر پابگذارد فردا این نسل افراد شاغل خواهندشد سالم وبدون امراض وهزینه درمانی چابک اگر من مسئولیتی داشتم باهمین نیروچنان خدماتی ارائه میکردم که دیگر مشکلی درآینده فرزندان کارگران نمیبود
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1