کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

در استانداری کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟ / بلاتکلیفی دو معاون استاندار بعد از یک سال

27 مهر 1401 ساعت 23:02

با تغییر دولت و رفتن حسین کلانتری از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاه سکان استانداری این استان را بر عهده گرفت. بیش از یک سال از عمر این دولت می‌گذرد و هنوز تکلیف دو معاون استانداری مشخص نیست. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد هنوز بدون متصدی است و معاون عمرانی استانداری هنوز هم تغییر نکرده و کیامرث حاجی‌زاده که از بازماندگان دولت قبل است، فعلاً به کار خود در این جایگاه ادامه می‌دهد.


با تغییر دولت و رفتن حسین کلانتری از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاه سکان استانداری این استان را بر عهده گرفت. بیش از یک سال از عمر این دولت می‌گذرد و هنوز تکلیف دو معاون استانداری مشخص نیست. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد هنوز بدون متصدی است و معاون عمرانی استانداری تغییر نکرده و کیامرث حاجی‌زاده که از بازماندگان دولت قبل است، فعلاً به کار خود در این جایگاه ادامه می‌دهد.
به گزارش کبنا، پس از رفتن آذر صفایی نیا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد-، هیچ کسی جایگزین او نشد، و تاکنون بیش از یک سال است که کسی در این جایگاه منصوب نشده است.
سال گذشته گمانه‌هایی برای این سمت‌زده می‌شد که حبیب اله عاملی مقدم یکی از گزینه‌ها برای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بود ولی سرانجامی نیافت.
در روز‌های اخیر نیز گفته می‌شود شریفی- مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد- نیز به عنوان یکی از گزینه‌های جدی این معاون مطرح شد، ولی به دلیل دخالت یکی از نمایندگان، این گزینه نیز به سرانجام نرسید.
این چنین تنگ نظری‌ها و دخالت‌های نمایندگان شایسته نیست، و در قانون نیز نمی‌گنجد که قوه مجریه اجازه دهد نمایندگان اینطور در کار آن‌ها دخالت داشته باشند.
به نظر می‌آید چون نیرو‌ها بر اساس سهم‌بندی نمایندگان انتصاب می‌یابند، نماینده‌ها به یک جمع‌بندی نرسیده‌اند و استاندار نیز هنوز نتوانسته است خودش نیرو انتخاب کند.
از طرفی در برخی جایگاه‌های دیگر نیز ضعف انتصاباتی وجود دارد. هر چند که گفته می‌شود کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار نسبت به سایر معاونان بهتر است ولی این سمت بسیار پراهمیت است و هنوز هم حاجی‌زاده در این سمت باقی مانده و گزینه‌ای برای جایگزینی وی مشخص نشده. حتی در صورت تغییر وی، مشخص نیست با این سهم خواهی‌هایی که نمایندگان دارند، معاون عمرانی کارش به کجا بکشد.
چنین وضعیتی نگران‌کننده است و در مورد خلأ معاون توسعه مدیریت و منابع، یک نوع بی‌سامانی ایجاد شده است، این معاون وظایف خاص خود را دارد و نبود وی بر روی کل ادارات تأثیرگذار است. اینکه یک بی‌نظمی در اداره‌های استان مشاهده می‌شود یکی از دلایلش ممکن است نبود معاون مدیریت و منابع استانداری باشد.
چرا استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید منتظر باشد که دیگران برای او معاون انتخاب کنند، هر چند که مشورت و تعامل میان دو قوا ضروری است، ولی وضعی که الان ایجاد شده، اصل تفکیک قوا در استان را زیر سؤال برده است.


کد مطلب: 453518

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/453518/استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-خبر-بلاتکلیفی-دو-معاون-استاندار-بعد-یک-سال

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1