تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۴۵۲۸۶۷
با ارسال بیانیه‌ای صورت گرفت؛

واکنش بسیج دانشجویی و برخی از تشکل‌های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به ناآرامی‌های اخیر کشور

۲
۰
واکنش بسیج دانشجویی و تشکل‌های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به ناآرامی‌های اخیر کشور
کبنا ؛
پانزده حوزه بسیج دانشجویی و برخی از تشکل‌های سیاسی دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، به ناآرامی‌های اخیر در کشور، داکنش نشان دادند.
به گزارش کبنا، حوزه‌های بسیج دانشجویی و برخی از تشکل‌های سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال بیانیه‌ای، به حوادث اخیر کشور واکنش نشان دادند.
متن بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«اگر راه را عوض کردیم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد، اسلام هم سیلی خواهد خورد.» (مقام معظم رهبری ۱۳۹۵/۰۳/۱۴)
در روزهای اخیر خبر فوت مرحومه مهسا امینی، و اغتشاشات پس از آن، موجبات غم و اندوه را برای ایران اسلامی فراهم آورده است. این مهم ما را بر آن داشت که پاره‌ای از نکات را جهت تبیین موضع خود پیرامون حوادث پیش گفته عرضه داریم؛
۱. روزهای اخیر آبستن حوادثِ مثبت و منفی مهمی در سپهر سیاسی_اجتماعی ایران و جهان بوده است و از آن جمله می‌توان به حماسه میلیونی حضور مردم از سراسر جهان در راهپیمایی شکوهمند اربعین، اتخاذ مواضع انقلابی از طرف ریاست محترم جمهور در سازمان ملل که مزین به تمثال مبارک شهید معظم حاج قاسم سلیمانی بود، و همچنین تحرکات مشکوک رژیم صهیونسیتی، ترکیه و آذربایجان در شمال کشور و غیره، اشاره کرد. می‌توان ادعا کرد همه این موضوعات تحت شعاعِ حوادث غمبار اخیر در کشور شده است که برای اهلِ نظر جای بسی تأمل است. 
۲. آنچه در این ایام مشهود بود افسارگسیختگی فضای مجازی در این جنگِ نابرابر رسانه‌ای است، بنابراین در این زمینه باید تدبیری اساسی اندیشید که هم امنیت ملی تضمین شود و هم آزادی‌های مشروع شهروندان به رسمیت شناخته شود.
۳. به قوه قضائیه اعلام می‌کنیم نمی‌توان و نباید در این حوادث تنها به عاملانِ اغتشاشات توجه کرد، بلکه پیش و بیش از آن باید متوجه آمران آن بود. باید بدون رودربایستی به برخی سلبریتی‌ها که در این ایام به عنوان آتش‌بیار معرکه عمل کرده‌اند، به صراحت تذکر داد که مراقب اظهارات خود باشید؛ و اگر چنانچه به‌نحو تصریحی و یا تلویحی در تهییج و تحریک مردم نقش داشتند باید بدانند در تک تک خون‌های ریخته شده و اموال تخریب شده شریک جرم محسوب می‌شوند و خواهان محاکمه قاطع و بدون مماشات آنها می‌باشیم.
۴.  به همه طیف‌های سیاسی و کنشگران این عرصه تذکر می‌دهیم که مواضع ما (ردّ یا تأیید یا سکوت) در تاریخ سیاسی کشور ثبت خواهد شد. محکوم کردن خشونت و خشونت‌طلبی حداقل کاری است که در این عرصه از ما انتظار می‌رود تا از میزان هزینه‌های وارده بر انفس و اموال پیشگیری نماییم. بدانیم هر چه خشم، کینه و نفرت افزون‌تر گردد امکان مصالحه و مفاهمه کمتر و کمتر می‌شود. 
۵. دوستداران ایران زمین بدانند آرایش نیروها نشان می‌دهد گروه‌های تجزیه طلب، منافقین خلق که رسماً و علناً در جنگ تحمیلی به رژیم بعث عراق ملحق شدند، سلطنت طلبان و افراد وابسته به دولت‌های متخاصم خارجی صحنه‌گردان این رویایی شده‌اند. تجربه تاریخی این جبهه پیش روی ماست، این نحله‌ها آزمون خود را پس داده‌اند. بنابراین بنظر می‌رسد مرزبندی با این گروه‌ها، شرطِ صداقت در راستای تمامیت ارضی ایران است.  
۶. در این میان رصد فرصت‌طلبانِ سودجو نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تحلیلگران و کنشگرانی که به وقت اضطرار غایب‌اند، و تنها زمانی که از تغییر اوضاع به نفع گروهی اطمینان یابند نمایان می‌شوند و به سود آن ها موضع می‌گیرند. برائت از چنین مشی‌ای در بزنگاه‌ها ضروری بنظر می‌رسد. 
۷. ضمن تحسین فضای گفتگویی و مناظراتی پیش آمده در رسانه ملی، استمرار این فضا پیش‌نیاز موفقیت هر چند بیشتر در آینده است. ایضاً به آن سازمان یادآور می‌شویم استفاده مجدد از افرادی که بنحوی از انحا به آشوب‌طلبی دامن زدند به هیچ روی پذیرفتنی نیست و از رسانه ملی انتظار می‌رود پیش و بیش از همه نسبت به این خطوط قرمز حساسیت به خرج بدهد.
 در پایان بر خود لازم می‌دانیم تأکید کنیم همه ما با تمام عقاید و سلایق زیر پرچم رفیع و پرافتخار جمهوری اسلامی ایران قرار داریم و باید بدانیم مطمئن‌ترین و کم‌عواقب‌ترین راه، فصل‌الخطاب قرار دادن «قانون» است. 
و السلام علی من تبع الهدی
بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج 
بسیج دانشجویی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی 
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان 
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یاسوج 
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد دهدشت 
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد گچساران 
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد یاسوج 
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد گچساران
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد بهمئی
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد دهدشت 
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد مارگون 
بسیج دانشجویی دانشکده علمی کاربردی یاسوج 
بسیج دانشجویی دانشکده فنی حرفه‌ای خواهران 
بسیج دانشجویی دانشکده فنی حرفه‌ای برادران 
بسیج دانشجویی دانشکده نفت و گاز گچساران 
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند درجه n
Iran, Islamic Republic of
جالبه
بعد از سالها ، برخی برادران تازه متوجه عناونی چون ایرانزمین! و قانون! شده اند و فراموششان شده که صحبت از ایرانیت و مدنیت و قانون را بر نمی تابیدند و با سو استفاده از عناوین به اصطلاح ارزشی انواع رانت و تبعیض را رواج دادند که پیش زمینه بسیاری از این خشمها و خشونتها شده است
فضل الخطاب را هم فراموش گردید ظاهرا و مثل برخی از افراد جامعه سراغ قانون رفته اید! پس بصیرتتان چه شد برادران!؟!؟
Iran, Islamic Republic of
شما هم بعد از جر جناره میزنید
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1