تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : ۴۵۲۳۰۲
در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد؛

راهپیمایی اربعین نشانگر درس آموختگی مردم از عَلَم عاشوراست

۱
راهپیمایی اربعین نشانگر درس آموختگی مردم از عَلَم عاشوراست
کبنا ؛امام جمعه موقت دهدشت گفت: در همه ادیان الهی عَلَم عاشورا یک امتیاز است ، و راهپیمایی اربعین نشانگر این است که مردم از این علم درس آموخته اند.
گزارش کبنا، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز (جمعه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۱) همه مسلمانان را به رعایت تقوا دعوت کرد و افزود: تنها راه نجات انسان در قیامت تقوا است.
تقوی یکی از امتیازات تقوای الهی را غیرت دینی دانست و افزود: وقتی انسان با تقوا بشود، غیرت در انسان زنده خواهد شد.
وی با اشاره به اربیعین حسینی افزود: در همه ادیان الهی علم عاشورا یک امتیاز است، و هیچ کدام از مکتب ها و ادیان های آسمانی این امتیاز را ندارند.
وی با بیان اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند که نگذارد این علم بر پا باشد افزود: چرا که این علم می تواند انسان ها را نجات بدهد، این علم است که می‌تواند در برابر همه طوایف بایستد و درس شهادت،فداکاری و مبارزه را به انسان ها می آموزد.
وی افزود: حضور مردم در راهپیمایی اربعین نشانگر این است که مردم از این علم درس آموخته اند و در برابر دشمن دارند صف آرایی می کنند.
تقوی به سالروز وفات مرحوم آیت الله طالقانی نخستین امام جمعه کشور در سال ۵۸ اشاره کرد و گفت: شخصیتی که برای پیروزی انقلاب خدمات ارزشمندی را انجام داده است.
حجت الاسلام تقوی در ادامه به شهادت دومین شهید محراب آیت الله مدنی (ره) اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه بعد از ائمه با خون خود از اسلام دفاع کردند، امروز از همه زمان ها بیشتر روحانیت مورد هجوم دشمن است، چرا که دشمن می‌داند اگر روحانیت ضعیف بشود اسلام ضعیف شده است. 
وی گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند که بتواند روحانیت انگلیسی تربیت کند و در فضای مجازی مطرح کند تا مردم فکر کنند این روحانیت است.
وی افزود: باید آگاه باشیم و بدانیم که دشمن در حال تلاش است که مردم را از اسلام منحرف کند.
تقوی با اشاره به اتهام زنی دولت آلبانی علیه ایران گفت: ایران برای همه اروپا یک تهدید است، و دنیای زر و زور و تزویر بداند این مردمی که مقلد ابا عبدالله الحسین (ع) هستند و شعار انها هیهات من‌ الظله است این انقلاب را به انقلاب حضرت بقیة‌الله متصل خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

عصر الیزابت به پایان رسیده؛ یکی از چهره های با نفوذ سلطنت بریتانیا که میراث عصر کلاسیک ...
«صیانت» درجاده فرعی

«صیانت» درجاده فرعی

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری بخشی ...
روایت «هزار درد بی درمان»

روایت «هزار درد بی درمان»

دولت حسن روحاني با نقاط قوت و ضعفي که داشت پايان يافت؛ اما پرسش‌هايي از اتفاقات، تصميمات ...
1