تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۴۵۱۶۹۵
رفت‌وآمد تمام نشدنی مهره سوخته در تلویزیون

تقلای تلویزیونی متهم «ویلموتس– فولاد»!

۱
۰
تقلای تلویزیونی متهم «ویلموتس– فولاد»!
کبنا ؛
متهم اصلی پرونده ویلموتس که حالا با اضافه شدن پرونده اختلاس فولاد مبارکه، تخلفاتش دوقبضه شده و باید از آن به عنوان «ویلموتس– فولاد» یاد کرد، دوباره این فرصت را پیدا کرد تا از طریق رسانه ملی و در برنامه زنده از خودش تعریف کند و به خودش نمره ۲۰ بدهد!
اینکه چرا مهدی تاج تا زمانی که انتخابات برگزار شود هر زمان اراده کند در قاب تلویزیون ظاهر می‌شود و از دوران تلخ مدیریتی‌اش تعریف و تمجید می‌کند، سؤالی است که مسئولان باید پاسخ آن را بدهند، به‌خصوص مسئولان نهاد‌های امنیتی و نظارتی و حتی قوه قضائیه که از ترس متهم شدن به دخالت در امور فدراسیون مهر سکوت بر لب زده‌اند.
تا هشتم شهریور یک هفته باقی مانده، ولی همین مدت زمان اندک نیز برای نامزد خاص و حامیانش کافیست تا برای رسیدن به هدف‌شان تلاش کنند. آن‌ها تمام هم و غم خود را معطوف تطهیر مهدی تاج و دفاع از قرارداد شبه‌ترکمانچای مارک ویلموتس کرده‌اند.
ظاهر شدن گاه‌وبی‌گاه نامزد مدعی ریاست در برنامه‌های مختلف تلویزیونی عجیب نیست. تیم حامی او شبانه‌روز و با استفاده از همه تمهیدات و امکانات موجود می‌کوشد رئیس امتحان پس‌داده دوباره سکان هدایت فوتبال را به دست گیرد. برای رسیدن به این مقصود هم هیچ چیز جلودارشان نیست و در کمال تعجب تمام امکانات سمعی و بصری نیز در اختیارشان قرار دارد!
یک‌شنبه شب تاج آمده بود تا با مطرح کردن مسائل مختلف بحث را به حاشیه بکشاند. نامزدی که این روز‌ها حامیان زیادی در محافل مختلف دارد و به هر دری زد که بتواند از کارنامه سیاه کاری‌اش در قامت رئیس فدراسیون دفاع کند، اما با توجه به عملکردی که از خود به جا گذاشته، هرچه بیشتر دست و پا زد، مخاطبان بیشتر به عمق فاجعه و ادعا‌های ضد و نقیض او پی بردند. برخلاف انتظاری که تاج داشت، اظهاراتش به همه ثابت کرد او یک مهره سوخته برای فوتبال ایران محسوب می‌شود.
قابل پیش‌بینی بود که تاج همان حرف‌های تکراری‌اش را بزند و تلاش کند خودش را در جایگاه ریاست ببیند. منتها او آنقدر کم‌حافظه شده که یادش نمی‌ماند در برنامه قبلی رتبه مربیگری ویلموتس تک‌رقمی بود و در این برنامه نباید جایگاه مربی بلژیکی را تا رده نوزدهم تنزل می‌داد. تناقضات به همین‌جا ختم نشد؛ پیش کشیدن بحث استقلال فدراسیون تازگی ندارد. سال‌هاست که آقایان بر طبل مستقل بودن فدراسیون فوتبال می‌کوبند و خودشان را تافته جدا بافته ورزش می‌دانند. سال‌هاست که از هیچ قانونی تبعیت نمی‌کنند و در روز روشن حرف از دور زدن قانون می‌زنند و آن‌ها را به مرحله اجرا درمی‌آورند، ولی هر افتضاحی را که به بار می‌آورند گردن دخالت‌های وزارت و سیاسیون می‌اندازند. همین حالا که باید بیش از ۳ میلیون یوروی ناقابل به حساب عالیجناب ویلموتس واریز کنیم، متهم اصلی پرونده نقش وزارت ورزش در عقد این قرارداد را پررنگ‌تر از استقلال فدراسیون سابق خوانده است.
همین آقا هنوز انتخابات برگزار نشده با ژست‌های معروفش، حرف از پیروزی در انتخابات و برنامه‌های بعدی‌اش می‌زند. بر کسی پوشیده نیست که مهدی تاج آماده بازگشت به ساختمان خیابان سئول است و از هم‌اکنون با سرمربی آتی تیم ملی نیز وارد مذاکره شده است. مدت‌هاست که حرف از بازگشت کی‌روش زده می‌شد و حتی چند بازیکن نیز روی آمدن او تأکید داشتند، ولی اشاره مستقیم تاج به مربی پرتغالی و تأکید قاطعش مبنی بر اعمال تغییر کادرفنی، آن هم در آستانه جام‌جهانی ثابت کرد او نه تنها از اشتباهات مدیریتی گذشته عبرت نگرفته، بلکه این پتانسیل را دارد تا با حضور مجدد در رأس فدراسیون بیش از پیش فوتبالمان را به قهقرا سوق دهد.
از طرفی حواسمان باید به پلن دوم دست‌های پشت پرده هم باشد. شنیده می‌شود جریانی خاص اعتمادش به تاج برای پیروزی در انتخابات را از دست داده و با توجه به اعتراضات گسترده به نامزدی او و پایین آمدن شانس موفقیتش، پروژه تعویق مجمع انتخاباتی را در دستور کار قرار داده است. گویا آن‌ها قصد دارند بعد از به تعویق انداختن انتخابات یک گزینه دیگر را به عنوان نامزد جدید رو کنند و با حمایت‌های خاص روی صندلی ریاست بنشانند.
جدا از همه این مسائل و تقلای شبانگاهی مهره سوخته، این ابهام هنوز برای افکار عمومی وجود دارد که چرا یک نامزد با پرونده مفتوح قضایی اجازه ثبت‌نام در انتخابات را پیدا کرده و از آن عجیب‌تر اینکه تأیید صلاحیت هم گرفته، ضمن اینکه به تازگی هم نامش در پرونده تخلف گسترده فولاد مبارکه مطرح شده است. گل بود به سبزه نیز آراسته شد؛ پرونده‌ای جدید به کارنامه تاج اضافه شده، ولی هنوز مرجع قضایی اقدامی انجام نداده است. هنوز منتظریم تا قوه قضائیه حداقل نسبت به نقش نامزد انتخابات در پرونده فساد مالی فولاد ورود کند و اجازه ندهد آینده فوتبال به دست گزینه امتحان‌پس داده‌ای، چون تاج بیفتد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا این آقا دستش از بیت المال قطع نمی شود همیشه دارای فسادهای ساختاری بود چه کسانی باعث ریشه دواندن این آقا شده است در کلیه مفاسد اقتصادی ایا وقت یک خانه تکانی و پاکسازی کشور از لوث وجود افراد ناکار آمد و فاسد نرسیده است آیا حق این مردم است که این مسئولین فاسد برانها حکومت و حکمرانی کنند
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1