تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۴۵۰۷۶۹
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش:

مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در ۱۰ رشته در طول تابستان ادامه دارد/ تحقق تربیت از طریق ورزش و تفریحات سالم

۱
مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در ۱۰ رشته در طول تابستان ادامه دارد/ تحقق تربیت از طریق ورزش و تفریحات سالم
کبنا ؛
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت یکی از مهمترین ماموریت‌های فدراسیون ورزش دانش‌آموزان نیز تربیت تفریحی است؛ تحقق تربیت از طریق ورزش و تفریحات سالم و اجرای مسابقات و جشنواره‌های ورزشی با رویکرد فرهنگی تربیتی از جمله سیاست‌های ما در معاونت است.
صادق ستاری فرد در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات ورزشی کشتی آزاد و فرنگی دانش‌آموزان پسر سراسر کشور که به میزبانی مشهد مقدس آغاز شده، یاد و خاطره همه شهدا، شهدای اسلام، شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و مدافعین سلامت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید شمسی پور را گرامی داشت که این جشنواره و مسابقات به نام این دو شهید مزین شده است.
وی اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفیق داد پس از سه سال توقف در اجرای مسابقات و جشنواره‌های ورزشی دانش‌آموزان، با حمایت وزیر آموزش و پرورش و با همت و تلاش همکاران در مجموعه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، مدیران کل استان‌ها، معاونان تربیت بدنی و روسای هیئت‌های ورزش دانش‌آموزی مسابقات از سر گرفته شود. این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.
ستاری‌فرد گفت: از تلاش‌های جهادگونه همکارانم و میزبانی شهر مقدس مشهد تشکر می‌کنم این روزها و ایام، شهر مقدس مشهد میزبان مسابقات ورزشی فرهنگیان و دانش‌آموزان بود. از برگزاری آبرومند، عزتمند و با کیفیت مسابقات تشکر می‌کنم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم به دانش‌آموزان، قهرمانان، پهلوانان، مربیان، سرپرستان و عوامل اجرایی و فنی عرصه کشتی و پیشکسوتان این رشته ملی که با حضور خود رنگ و بوی خاصی به اجرای مسابقات دادند، بیان کرد: به لطف خدا مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در رشته کشتی به عنوان مهمترین رشته ملی و هویتی در مشهد آغاز شد انشاالله با تلاش مجموعه همکاران در فدراسیون ورزش دانش‌آموزی این مسابقات استمرار خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در ۱۰ رشته در طول تابستان ادامه دارد، افزود: مسابقات رشته‌های توپی در طول سال تحصیلی با حمایت وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه از سر گرفته می‌شود.
وی اشاره کرد: سند تحول بنیادین تربیت تمام ساحتی و تحقق ساحت زیستی و بدنی را که از مهمترین ماموریت‌های ماست، مورد توجه دارد همچنین یکی از مهمترین ماموریت‌های فدراسیون ورزش دانش‌آموزان نیز تربیت تفریحی است؛ تحقق تربیت از طریق ورزش و تفریحات سالم و اجرای مسابقات و جشنواره‌های ورزشی با رویکرد فرهنگی تربیتی از جمله سیاست‌های ما در معاونت است.
ستاری فرد عنوان کرد: اجرای مسابقات ورزشی دانش‌آموزی می‌تواند به رشد و اعتلای ورزش کشور کمک کند. هرچه در حوزه ورزش دانش‌آموزی هزینه کنیم این هزینه سرمایه گذاری برای آینده کشور می‌شود‌. چراکه ورزش دانش‌آموزی  باعث رشد و اعتلای ورزش ملی و قهرمانی می‌شود، باعث شناسایی، شکوفایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان می‌شود همچنین باعث افزایش سلامت جسمانی و روحی، نشاط و شادابی در محیط نظام تعلیم و تربیت خواهد شد. ورزش دانش‌آموزی باعث کنترل آسیب‌های اجتماعی و باعث غنی سازی محیط تربیتی می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ورزش بستری برای تربیت است. مسابقات ورزشی مهمترین کارگاه تربیت قلمداد می‌شوند که با رویکرد فرهنگی و غنی سازی برنامه‌های فرهنگی به این مهم دست می‌یابیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تنوع بخشی به محیط‌های تربیتی از جمله آموزه‌های مورد تاکید سند تحول بنیادین است همچنین ارتقای سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان مورد توجه این سند است. مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری که تحصیل، تهذیب و ورزش را به عنوان مدل تربیت نوجوانان و جوانان ترسیم کرده اند، اجرای مسابقات در کنار برنامه‌های آموزشی آموزش و پرورش راهگشا خواهد بود.
وی گفت: شهید رجایی جمله ای دارند که فرموده اند: تربیت را از جایی آغاز کنید که دانش‌آموز می‌خواهد و به آن تمایل دارد. محیط ورزش این ظرفیت را دارد که بستر ساز و مقدمه تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان باشد تلاش داریم با حمایت وزیر آموزش و پرورش این فعالیت‌ها را استمرار دهیم چراکه امروز کشتی دانش‌آموزی ترسیم کننده آینده کشتی و ورزش کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1