کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشریح کرد؛

اجرای طرح ملی واکسیناسیون عشایر کهگیلویه و بویراحمد/ یک میلیون راس دام واکسینه می‌شوند

27 تير 1401 ساعت 22:19

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح ملی محرومیت‌زدایی واکسیناسیون و تامین داروی عشایر با کمک بسیج خبر داد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح ملی محرومیت‌زدایی واکسیناسیون و تامین داروی عشایر با کمک بسیج خبر داد.
کیامرث حاجی‌زاده در نشست هماهنگی طرح ملی محرومیت‌زدایی و واکسیناسیون عشایر اجرای این طرح را ارزشمند دانست و گفت: پس از حذف ارز ترجیحی، عشایر در تامین نهاده‌‌های دامی دچار مشکلاتی شدند که طرح ملی محرومیت‌زدایی، واکسیناسیون و تامین داروی عشایر اقدامی ارزشمند برای حمایت از قشری است که بیشترین پروتئین کشور را تامین می‌کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح به مدت سه روز با همکاری بسیج، گروه‌های جهادی و سایر گروه‌ها در استان اجرا و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک در ۹ شهرستان واکسینه می‌شوند.
وی با بیان اینکه این طرح در چهار محال و بختیاری اجرا شده و کهگیلویه و بویراحمد دومین استانی است که طرح را اجرا می‌کند، گفت: بیش از ۳۰۰ نفر درگیر اجرای این طرح خواهند بود که برای حمل و نقل، اسکان و تغذیه آنها برنامه‌ریزی شود.

حاجی‌زاده بیان کرد: در این طرح دام‌ها بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شود و علاوه بر این محل نگهداری و خود دام نیز سم‌پاشی می‌شوند.
حاجی‌زاده خواستار حمایت همه دستگاه‌ها در اجرای هر چه بهتر این طرح ملی شد، افزود: ما در حوزه عمرانی زیرساخت‌های مهاجرت معکوس را فراهم می‌کند اجرای این طرح نیز خدمات دیگری به عشایر است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها صیانت از کسانی است که این روزها در تنگناهای زیادی قرار دارند، افزود: واکسیناسیون بر علیه بیماری تب مالت در دستور دامپزشکی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در زمان اجرای این طرح، پروتکل‌ها بهداشتی رعایت شود گفت: ۱۴۰ نفر در قالب ۴۰ گروه جهادی از سایر استان‌ها به مدت سه روز واکسیناسیون بیش از یک میلیون دام سبک را انجام می‌دهند.

 


کد مطلب: 450483

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/450483/اجرای-طرح-ملی-واکسیناسیون-عشایر-کهگیلویه-بویراحمد-یک-میلیون-راس-دام-واکسینه-می-شوند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1