تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۵۰۲۳۹
در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه مطرح شد؛

نماز جمعه‌ای که صرفا خطبه‌خوان باشد در تراز انقلاب نیست

۱
نماز جمعه‌ای که صرفا خطبه‌خوان باشد در تراز انقلاب نیست
کبنا ؛نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با موضوع ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور با حضور امام جمعه دهدشت و اعضای شورا برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست حجت الاسلام علی وحدانی فر با توجه به سخن امام خمینی(ره) «نماز جمعه در رأس امور و از برکات انقلاب اسلامی است» افزود: توجه و حضور در نمازجمعه و بزرگداشت آن مورد تاکید قرآن است.
وحدانی فر با بیان اینکه بعد از حج نماز جمعه بیشترین اجتماع است افزود: انتظار می‌رود که نسبت به معرفی نمازجمعه تلاش شود. فضائل، معارف و برکات نماز جمعه کمتر بیان شده است.
وی افزود: نماز جمعه دستور الهی است و انتظار می رود که مسئولان و اعضای شورای فرهنگ عمومی نسبت به نماز جمعه در فضای شهری و ادارات برنامه‌ریزی کنند. 
وحدانی فر جایگاه نماز جمعه را حاکمیتی خواند و افزود: بنای بر این نیست که نماز جمعه یک نماز نصیحتی و سفارشی باشد. امام جمعه دهدشت گفت: کارایی نمازجمعه این است که مشکل مردم را حل کند و زمانی نماز جمعه موفق است که بتواند مسائل عمومی مردم را پیگیری کندو پای کار باشد.
وی با بیان اینکه نماز جمعه صرفا مربوط به چهار دیواری مصلی نیست برای عموم مردم در منطقه است افزود: نماز جمعه ای که خطبه خوانی باشد اسلامی و در تراز انقلاب نیست.
وحدانی فر تصریح کرد: نماز جمعه باید وحدت بخش و دستگیر باشد، و این فضا باید به سمتی برود که مشکلات مردم را حل کند اگر مشکلات مردم حل شد آن نماز جمعه ایست که مد نظر انبیاء است.
وی افزود: ظرفیت های دانشگاهی را در نقد نماز جمعه به کمک میطلبم و شورای فرهنگ عمومی یک شورای مشورتی نیست بلکه مصوبات آن ضمانت اجرایی دارد.
ایملن قنبری مسئول ستاد نماز جمعه دهدشت هدف از تشکیل این نشست را ترویج فرهنگ نماز جمعه دانست و افزود: نماز جمعه مصداق بارز جهاد تبیین است.
قنبری به مناسبت ۵ مرداد، سالروز برگزاری اقامه اولین نماز جمعه در کشور از اجرای برنامه های فرهنگی از جمله غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا، میز خدمت ادارات در ۳۱ تیر و ۷ مرداد، تجلیل از اعضای ستاد نماز جمعه توسط ادارات، همایش پیاده روی عمومی، برگزاری ایستگاه صلواتی و سلامت در محل برگزاری نماز جمعه، راه اندازی پویش در فضای مجازی و انتخاب بهترین پیشنهاد برای برگزاری نماز جمعه، فضا سازی مصلی، برگزاری نمایشگاه عکس، ساخت فیلم کوتاه با موضوع نماز جمعه و تجلیل از ورزشکاران کشوری خبر داد.





نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1