تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۴۵۰۰۳۷
کبنا گزارش می دهد؛

تونل دیل گچساران به نتیجه می رسد؟

۳
۱
تونل دیل گچساران به نتیجه می رسد؟
کبنا ؛
کلنگ پروژه تونل دیل -جاده چرام به باباکلان، بندر گناوه- با پیگیری‌های غلامرضا تاجگردون نماینده سابق مردم شهرستان‌های گچساران و باشت بر زمین زده شد که در ابتدا خیلی‌ها اعتقاد داشتند این پروژه جنبه تبلیغاتی دارد، تا اینکه بعد از پیشرفت هایی پروژه تعطیل شد. در بهبوهه انتخابات سال 98 به دلیل پیدا شدن گاز در این تونل، پروژه تعطیل شد و بعد از آن هم تا دو سال به دلیل نبود نماینده، این پروژه راکد ماند و هیچ کاری هم از پیش نرفت، تا اینکه این طرح از پروژه های ملی به استانی انتقال پیدا کرد که موجب کم توجهی به تونل شد.
در صورتی که مسئولان استانی و نماینده گچساران در مجلس پیگیر این طرح باشند نتایج خوبی بدست خواهد آمد.

به گزارش کبنا، به گفته معاون ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی این طرح دوباره به طرح‌های ملی برمی گردد و به زودی با تعیین مشاور قوی کار مطالعات بر روی گازی که در این تونل پیدا شده آغاز می‌شود.
محمدرضا کدخدا زاده گفت: جاده گچساران-چرام یکی از محور‌های مهم و مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است.
وی با بیان اینکه این تونل جاده ملی پاتاوه-دهدشت را به بنادر جنوبی متصل می‌کند ادامه داد: عملیات اجرایی این تونل در اوایل سال ۹۷ اغاز شده است.
معاون ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: با پیدا شدن منشا گاز در این تونل کار تعطیل و مطالعات با همکاری شرکت ملی نفت و شرکت گاز آغاز و حتی نمونه به کشور‌های اروپایی هم ارسال شد.
وی بیان کرد: در این چند سال جابجایی طرح از ملی به استانی و تغییر کارفرما موجب شد کار مطالعات به نتیجه نرسد.
کدخدازاده افزود: این طرح دوباره به طرح‌های ملی برگشته و به زودی با تعیین مشاور قوی کار مطالعات بر روی گازی که در این تونل پیدا شده آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در روزهای گذشته در بازدید از تونل نیز گفت: این تونل با ۵۰ درصد پیشرفت به مدت دوسال تعطیل و طرح راکد است.
رضایی کوچی افزود: این طرح حین حفاری به منشا گاز روبرو شد که وجود گاز و تامین نشدن اعتبار باعث تعطیلی طرح شد.
وی با بیان اینکه این طرح مرکز کشور را به بنادر جنوبی نزدیک می‌کند ادامه داد: برای ساخت این تونل هزینه زیادی از بیت المال صرف شده و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
رضایی افزود: به زودی مسئولان وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم برای تعیین تکلیف این طرح به کمیسیون عمران مجلس دعوت می‌شوند.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم گفته است: تونل دیل یکی از طرح‌های مهم جنوب کشور است که نقش مهمی در افزایش سرعت حمل و نقل، بار و مسافر دارد.
حسینی پور افزود: این طرح امسال از محل اعتبارات ملی ردیف بودجه دارد و تلاش می‌شود امسال عملیات اجرایی آن دوباره شروع شود.
حاجی زاده معاون عمرانی استاندار نیز گفت: این تونل حدود سه کیلومتر دارد که تاکنون هزارو ۵۰۰ متر آن از دو طرف حفاری شده است.
شهابی نسب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار امسال از محل اعتبارات ملی به جاده دیلم، گچساران-چرام اختصاص یافته که تونل دیل هم در این طرح است و امسال اعتبار دارد.
تونل دیل در کوه دیل و در جاده چرام-گچساران قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهزادی ریس شورای دیل
Iran, Islamic Republic of
بازدید قبلی که اقای نجات نیا وهمراهان ان امدند هیچ فایده ای بنا به گفته دکتر رضای ریس کمیسیون محتر مکه در 13 تیربا معاونین وزارت راه واقای حسینی واقای موحد وهیت همراه امدند وجناب دکتر رضای از اقایان کدخدای مدیر کل راه استان ومعاون عمرانی وحاضرین سوال کرد وگفت در طول این چند سال که تونل دیل تعطیل است چه کارهای کردید نتوانستند جواب قانع کننده بدهند که اقای رضای فرمود فقط میگزارید گردن این معاون وان معاون خدا کند که این سفر فایده داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
اگر یاسوجی ها نقش داشته باشند نمی گذارند بازگشایی شود.
Romania
زهی خیال باطل













تاج کجایی
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1