کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

نماینده ولی فقیه: مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کنند / داستان نام گذاری سه قلوی لنده ای

24 خرداد 1401 ساعت 21:55

پدر و مادر سه نوزاد تازه متولد شده در شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد اسم فرزندان خود را به عشق قهرمان ملی سردار قاسم سلیمانی و سالروز شهادت امام صادق به ترتیب قاسم، صادق، محمد گذاشتند.


پدر و مادر سه نوزاد تازه متولد شده در شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد اسم فرزندان خود را به عشق قهرمان ملی سردار قاسم سلیمانی و سالروز شهادت امام صادق به ترتیب قاسم، صادق، محمد گذاشتند.
به گزارش کبنا، این روزها سختی های فرزندآوری چالش بزرگ بانوان و همچنین خرج و مخارج بالا و مشکلات اقتصادی بزرگ کردن فرزندان چالش بزرگ پدرها و مادرها شده است.
بسیاری از زوج های جوان که توانایی اقتصادی خوبی دارند، ترجیح می دهند وقت خود را صرف اتفاقات روزمره کنند، و از اوقات دونفره لذت ببرند. خانواده هایی هم که درگیر مشکلات اقتصادی هستند ترجیح می دهند به فرزندآوری فکر نکنند.
اما چالش بانوان هم مربوط به دوره بارداری و چند سال ابتدایی بزرگ کردن بچه است، این مسائل همگی باعث شده که فرزندآوری روند کاهشی به خود بگیرد و در صورتی که به همین صورت پیش برود در آینده با سونامی پیری و کاهش جمعیت جوان روبرو خواهیم شد.
اما زوج های جوان باید این موضوع را هم درنظر داشته باشند که در سنین جوانی توانایی باروری بهتری دارند. و از طرفی مشکلات اقتصادی که عموما به عنوان دلیلی برای تک فرزند بودن ذکر می شود، غالبا موضوعی نگرشی و فرهنگی است.
در آیات و روایات بسیاری بر فرزندآوری به عنوان یکی از ضرورت‌های زندگی زوجین تأکید شده است؛ چراکه موجب برکات بی‌شمار دنیوی و اخروی می‌شود. امام صادق (علیه اسلام) در این باره می‌فرمایند: «همانا خداوند به بنده به سبب محبت شدید او به فرزندش رحم می‌کند».

اما داستان نام گذاری سه قلوی شهرستان لنده نیز جالب است. پدر و مادر سه نوزاد تازه متولد شده در شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد اسم فرزندان خود را به عشق قهرمان ملی سردار قاسم سلیمانی و سالروز شهادت امام صادق به ترتیب قاسم، صادق، محمد گذاشتند.
پدر این سه قلوها گفت: فرزندانم در سالروز سوم خرداد و در آستانه شهادت امام صادق (ع) به دنیا آمدند.
محمدیار سهرابی ثانی افزود: به حرمت سالروز شهادت امام صادق (ع) نام یکی از فرزندان را صادق، به نام برادر شهیدم نام یکی دیگر از فرزندان را محمد، و به عشق و ارادتی که به حاج قاسم سلیمانی داشتم نام فرزند دیگرم را به نام این شهید والامقام زینت دادم.
وی تاکید کرد: برادرم شهید والامقام شهید محمد ثانی از شهدای مدافع امنیت بود که در سال ۹۰ در نبرد با گروه پژاک در کردستان به شهادت رسیده است.
ثانی ادامه داد: سه قلوها فرزندان چهارم، پنجم و ششم بنده هستند.
وی عنوان کرد: فرزندآوری و افزایش جمعیت و درنتیجه حفظ جوانی جمعیت امروز از مسائل مهم ودارای اولویت در کشور است.
پدر سه قلوها اضافه کرد: اهمیت جوانی جمعیت به حدی است که رهبر معظم انقلاب در این چند سال مکرر نسبت به این موضوع هشدار داده و به مسئولان و مردم برای جبران این کاستی و پیشگیری از خطر بحران جمعیت تذکر داده‌اند.
مادر سه قلوهای لنده ای نیز ارادت خود به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را بسیار زیاد دانست.
وی افزود: اسم فرزندانم را به نام اهل بیت و شهدا انتخاب کردم تا با الطاف ائمه و الگوگیری از شهدا سرباز امام زمان (عج) و مطیع ولایت باشند.
این خانواده هم اینک دارای پنج پسر و یک دختر هستند و   می توانند به عنوان الگویی از یک خانواده دینی معرفی شوند.
مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کنند
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با انتقاد از کاهش نرخ فرزندآوری در کشور گفت: مسئولان باید شرایط افزایش جمعیت را مهیا کنند زیرا جامعه ای که پیر باشد باید برای آن هزینه کرد.
آیت الله سید نصیر حسینی افزود: چنانچه جمعیت کشوری  کم شود در عرصه های مختلف علمی فرهنگی و سیاسی دچار مشکل خواهد شد و وقتی جامعه ای پیر شد  روند توسعه در آن کند خواهد شد و باید برای آن جامعه هزینه کرد.
امام جمعه یاسوج افزود: اگر خواهان حفظ اسلام و مکتب تشیع  هستیم باید فرزند آوری بیشتر شود  و جمعیت افزایش یابد.
با توجه به اینکه پدر سه قلوها دارای معلولیت بوده از وضع مالی مناسبی برخوردار نیست و نیازمند حمایت جدی مسؤلان کهگیلویه و بویراحمدی است.
می طلبد متولیان امر حمایت های لازم از این خانواده را انجام دهند تا زمینه تشویق دیگر خانواده ها به فرزند آوری فراهم شود.


کد مطلب: 449109

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449109/نماینده-ولی-فقیه-مسئولان-باید-شرایط-افزایش-جمعیت-مهیا-کنند-داستان-نام-گذاری-سه-قلوی-لنده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1