کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در هفته صنایع دستی؛

افتتاح سه کارگاه بزرگ صنایع‌دستی در شهر یاسوج

24 خرداد 1401 ساعت 10:18

سه کارگاه بزرگ صنایع‌دستی در شهر یاسوج مرکز این استان به مناسبت هفته صنایع‌دستی افتتاح شد.


سه کارگاه بزرگ صنایع‌دستی در شهر یاسوج مرکز این استان به مناسبت هفته صنایع‌دستی افتتاح شد.
به گزارش کبنا، سعید طالبی پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین اظهار داشت: برای ایجاد این ۳ کارگاه بزرگ صنایع‌دستی حدود پنج میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت اختصاص داده‌شده است.
وی افزود: با افتتاح این کارگاه‌های تولیدی برای حدود به ۳۰ هنرمند صنایع‌دستی شغل ایجادشده است.
طالبی پور تصریح کرد: این سه کارگاه به نمایندگی از حدود به ۵۰ کارگاه صنایع‌دستی استان افتتاح‌شده که نویدبخش رونق تولید همراه با اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، رونق فروش محصولات صنایع‌دستی و ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی از مهم‌ترین برنامه کاری این اداره کل در سال ۱۴۰۱ است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حمایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ایجاد کارگاه‌های بزرگ صنایع‌دستی قابل‌تقدیر است.
نادیا صداقت افزود: رونق صنایع‌دستی کمک بزرگی به اشتغال‌زایی حوزه بانوان در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است.
مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سرمایه‌گذاری‌های خرد مانند هزینه سرانه خدمات های صنایع‌دستی نقش بسزایی در اشتغال‌زایی روستاها دارد.
محسن ضامن‌ فر افزود: ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنایع‌دستی استان وجود دارد که با حمایت از هنرمندان این حوزه شکوفا می‌شود.
وی تصریح کرد: از ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان توسط دولت حمایت می‌شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در آیین  گفت: صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت از تولیدات حوزه کارآفرینان صنایع دستی قریب به ۲۰۰ نفر از متقاضیان را پذیرش و تامین مالی خواهد کرد.
کاظم حاجی پور افزود: بازار فروش و صادراتی شدن برخی از محصولات  باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: تاکنون این صندوق حدود ۷میلیارد تومان تسهیلات کارافرینی پرداخت کرده و تا پایان سال این میزان پرداخت به ۱۷میلیاردتومان خواهد رسید.


کد مطلب: 449085

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/449085/افتتاح-سه-کارگاه-بزرگ-صنایع-دستی-شهر-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1