تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۴۴۸۵۵۰
در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

توان مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای تصاحب سهمی از بازار جام جهانی قطر چقدر است؟

۱
توان مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای تصاحب سهمی از بازار جام جهانی قطر چقدر است؟
کبنا ؛آیا مسئولان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند، سهمی در بازار جام جهانی 2022 قطر برای فروش محصولات این استان ایجاد کنند؟ این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه محصولات کشاورزی از جمله تولید عسل، گردو، میوه‌های همانند؛ سیب، انگور و شوینده‌ها و سایر گیاهان دارویی ظرفیت بالایی دارد.
به گزارش کبنا، صیح امروز شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران عضو این شورا در محل جلسات استانداری این استان برگزار شد. در این نشست در خصوص صادرات محصولات استان به بازار جام جهانی قطر نیز صحبت‌های شد.
سید احسان عسکری معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به فرصت جام جهانی برای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری جام جهانی در کشور قطر فرصت مناسبی است تا محصولات صادراتی استان به جهان معرفی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صنعت و معدن، گردشگری و جهاد کشاورزی دستگاه‌هایی هستند که از آنها خواستیم در این زمینه پای کار باشند و گزارش دهند چه اقدامی انجام داده‌اند.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مقصد جدید صادراتی استان معرفی شود.
 در ادامه سید علی احمدزاده با بیان اینکه آهنگ کار در استان برای استفاده از فرصت جام جهانی به کندی انجام می‌شود، گفت: جام جهانی قطر بازار فوق‌العاده بزرگی در کنار ما ایجاد خواهد کرد باید بتوانیم از فرصت استفاده و بازار جدیدی در قطر و کشورهای عربی ایجاد کنیم.
 وی بیان کرد: آب معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند در ایام جام جهانی عرضه شود لذا آب معدنی و سایر محصولات استان باید به استاندارد جهانی برسند.
 مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان از مناطق فوق‌العاده برای صادرات آب معدنی است، گفت: میوه‌های تولیدی استان از جمله سیب و لیمو بهترین محصولات در خاورمیانه است، ضمن اینکه صنایع دستی و محصولات دانش‌بنیان کارهای خوبی است که می‌تواند به بازار قطر راه پیدا کند.
 احمدزاده با بیان اینکه در این زمینه کارگروه تشکیل شود، گفت: از طریق وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی رایزنی کنیم تا محصولات استان در قطر عرضه شود، ضمن اینکه ممکن است لازم باشد مدیران استان برای رایزنی به قطر سفر کنند.
 وی در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه استان باید مقصد صادراتی معرفی کند، گفت: عمان به عنوان قطب جدید اقتصادی مطرح است که این کشور به عنوان مقصد صادرات مشخص و محصولات ما از طریق عمان به کشورهای عربی عرضه شود.
 وی با اشاره به صادرات سیمان مارگون به کویت گفت: مواد تولیدی استان از شوینده‌های سینره تا بقیه محصولات آماده عرضه به بازار جهانی شوند.
سید علی احمدزاده در خصوص آخرین وضعیت کارخانه بیواتانول باشت، گفت: با وزیر صمت در خصوص این کارخانه صحبت کردم و وزیر گفت در کرمانشاه هم نظیر چنین کارخانه‌ای در حال احداث است بنابراین وزارتخانه توان اجرای همزمان دو کارخانه بیواتانول را ندارد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وزیر صمت راهکار داده که یا برای کارخانه باشت سرمایه‌گذار پیدا شود، یا اینکه صبر کنیم تا کارخانه کرمانشاه به اتمام برسد. 
وی در ادامه با اشاره به رشد ۹.۷ درصدی اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۱ گفت: استان در سال جاری باید به این هدف برسد که نیازمند ایجاد تفکر جدید در مدیران برای تحول در اقتصاد هستیم.
 مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران و فرمانداران حاضر در جلسه گفت: هر کسی ایده و فکری برای تحول در اقتصاد استان دارد ارائه کند تا در حوزه اشتغال و تولید استان کهگیلویه و بویراخمد تغییر ایجاد شود.
 احمدزاده با تاکید بر تمرکز در حوزه تولیدات دانش‌بنیان گفت: برنامه‌ریزی کنیم از مصرف درون استانی به برون استانی برویم و علاوه بر اینکه محصولاتمان به استان‌های همجوار ارسال شود در صادرات به خارج کشور و ارزآوری در این زمینه استفاده شود.
 وی در خصوص اینکه چرا عمان به عنوان کشور مقصد محصولات استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شده گفت: اقدامات خوبی در زمینه صادرات محصولات استان به عمان صورت گرفته که در جلسات آینده به آن می‌پردازم.
 احمدزاده با بیان اینکه برای رسیدن به رشد ۹.۷ درصدی بخش اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری کلانی هستیم، گفت: فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذار در استان نهادینه شود.
 وی بیان کرد: متاسفانه گاهی شاهد فشار بر سرمایه‌گذاری هستیم، کارخانه در استان با ۱۷۰ کارگر می‌چرخد اما آنقدر سرمایه‌گذار تحت فشار قرار گرفته که ۳۰۰ نیرو جذب شده است لذا فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذار در استان تقویت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1