تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۴۶۳۲۲
ماه عسلا رو نریزید تو عصر جدیدا

هشداری برای برنامه عصر جدید

۱
۲
هشداری برای برنامه عصر جدید
کبنا ؛برنامه «عصر جدید» یک مسابقه استعدادیابی به کارگردانی و اجرای احسان علیخانی که از شبکه سه سیما در حال پخش است. معمولا برنامه‌هایی که توسط احسان علیخانی ساخته می‌شود به دلیل ایده‌های جذابی که دارد جزو برنامه‌های پربیننده محسوب می‌شود. علاوه بر صداوسیما، علیخانی در اولین حضور رسمی خود در نمایش خانگی با ساخت برنامه «جوکر» هم توانست نمره قابل قبولی از جانب مخاطبین دریافت کند. جوکر یکی از برنامه‌های پربیننده نمایش خانگی است که توانسته بازی و خنده را در بین خانواده‌ها تبدیل به یک فرهنگ کند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از تابناک، اما آنچه اینجا قصد داریم راجع به آن بگوییم مسابقه استعدادیابی عصرجدید است که فصل تازه آن از آنتن شبکه سوم سیما پخش می‌شود. به نظر می‌رسد برخی از بخش‌های این مسابقه استعدادیابی روند یکنواختی پیدا کرده است. حتی سوژه های غافلگیرکننده آن نیز شباهت به برنامه «ماه عسل» احسان علیخانی دارد که سال‌های پیش نزدیک افطار و در ماه رمضان پخش می شد.
احتمالا صحنه‌های احساسی و غافلگیرکننده عصر جدید برای مخاطبین جالب توجه است و با دیدن آن‌ها هیجان زده می‌شوند، اما باید عوامل این برنامه حواسشان باشد، تکرار برخی از این اتفاقات ممکن است برای بیننده خسته کننده باشد، چرا که وقتی یک ایده بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌شود دیگر تماشاگر بابت آن غافلگیر نمی‌شود.
این نکته را میتوان به اجرا‌های روی صحنه هم بسط داد، اجرا‌ها در این برنامه نباید صرفا جنبه سرگرمی و تکرارشونده داشته باشند چرا که عنوان استعدادیابی بخشی از این برنامه است و به حاشیه رفتن آن جالب به نظر نمیرسد.

یکی از دلایل به پایان رسیدن برنامه ماه عسل بعد از ۱۱ سال این بود که دیگر ایده جدیدی برای ارائه کردن نداشت و تقریبا تمام سوژه‌های آن برای مردم قابل پیش بینی شده بود. اکنون برنامه عصرجدید باید در بخش اجراها و سوژه هایش از مسیر یکنواخت شدن دوری کند.
ساخت برنامه‌هایی شبیه عصر جدید برای تلویزیون و تماشاگران سرگرم کننده است، اما عصرجدیدی ها باید این نکته را در نظر بگیرند که نداشتن ایده جدید در برنامه‌های آینده، یک زنگ خطر را به صدا درمی آورد.
برای مثال در یکی از برنامه‌های عصرجدید که در فصل‌های قبل هم مشابه آن را دیدیم، احسان علیخانی ناگهان پدر و مادر شرکت کننده را وارد صحنه می‌کند تا او را غافلگیر کند یا در برنامه‌ای دیگر یک مراسم خواستگاری زنده روی صحنه اجرا می‌شود. خواستگاری کردن و حتی موضوع ازدواج خود احسان علیخانی هم جزو موضوعات تکرارشونده محسوب می‌شود که بیشتر شبیه به سوژه‌های برنامه ماه عسل است که مجددا در عصر جدید می بینیم، در حالی که این دو برنامه هیچ شباهتی به لحاظ موضوعی با هم ندارند.
همه این اتفاقات و ایده های غیرمنتظره، جذاب و خوشایند به نظر می‌رسند تا وقتی که تبدیل به کلیشه نشوند. نباید فراموش کنیم که داشتن ایده‌های جدید است که باعث زنده نگه داشتن یک برنامه در فضای پر زرق و برق رسانه در دنیای کنونی می‌شود وگرنه برنامه‌های بدون ایده‌ی تازه، محکوم به شکست یا به پایان رسیدن هستند.
این نکته نه تنها درباره این نوع برنامه ها، حتی در سریال‌های چند فصلی اخیر تلویزیون هم مشاهده شد که ساختن سریال‌های ادامه دار صرفا زمانی موفق خواهد بود که یک حرف جدید برای گفتن داشته باشند.
چند سال پیش دیالوگی از حمید لولایی در سریال خانه به دوش معروف شد که هنوز هم خیلی کاربرد دارد: چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا... به نظر می‌آید الان هم گاهی بینندگان عصرجدید وقتی این برنامه را تماشا می‌کنند این عبارت در ذهن شان تداعی می‌شود که چرا ماه عسل‌ را ریخته اند داخل عصر جدید؟!
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
خوش ن معلومه هدفش و ایی خبر چ بیع
فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1