تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۴۴۵۹۰۹
در اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تذکر فرهنگی سردار خرمدل

۰
کبنا ؛سیاست‌زدگی، کاهش فرزند آوری و جرائمی که ریشه آن در فرهنگ و اجتماعی موضوعات مهمی بود که در اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (چهارشنبه 25 اسفند ماه 1400) اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور حضرت آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در این استان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، ائمه جمعه، فرمانده سپاه فتح، فرمانداران و اعضای حقوقی و حقیقی این شورا در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلبویه و بویراحمد در این اجلاسیه با بیان اینکه بعضاً فکر می‌کنیم، فرهنگ یک جای خاصی قرار دارد و ما باید به آن برسیم، اظهار داشت: فرهنگ مربوط به من حمید خرمدل و همه افراد است و اینطور نیست که یک چیز خاصی باشد و قرار است به آن برسیم. به طور مثال قرار بود که این جلسه ساعت 3 بعد از ظهر برگزار شود و با نیم ساعت تأخیر برگزار شد. این فرهنگ است. پس باید فرهنگ را از همین جا در زندگی‌مان شروع کنیم.
وی در ادامه آماری از شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ سیاسی و اجتماعی ارائه داد وگفت: سیاستزدگی یکی از مشکلات این استان است. در استان کهگیلویه و بویراحمد، سیاست زدگی تاثیرش را بر همه امور می‌گذارد و در واقع تأثیر مستقیمی بر مشکلات و مصائب ما دارد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، نزاع دسته جمعی، نبود فرهنگ صحیح اشتغال که مادر بسیاری از مشکلات است، بی توجهی در بعضی نقاط به زنان، فرزندآوری به طوریکه این استان زمانی بالاترین زاد و ولد را داشت و الان کمترین فرزند آوری وجود دارد. خانواده‌ها قبلاً 10 تا 13 فرزند داشتند اما الان خانواده‌ها 2 فرزند بیشتر ندارند.
وی به نقش قرارگاه پیشرفت و آبادنی سپاه در بعضی از مناطق اشاره کرد و گفت: در بعضی از مناطق دیشموک تعدادی از روحانیون عزیز را مستقر کردیم و میزان خودکشی صفر شد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین نرخ ورود به حوزه‌های علمیه را دارند از آن طرف مردم خودشان امکانات لازم را ندارند که روحانی را مستفر کنند و باید زمینه حضور روحانیون را در مناطق مختلف فراهم شود ونباید از فعالیت فرهنگی غافل شد.
سردار خرمدل با بیان اینکه باید جبهه‌ای عمل کنیم، اظهار داشت: عدم هماهنگی و جمع نشدن تضارب افکار اثر کار فرهنگی را از بین می‌برد و نتیجه آن همین می‌شود که الان با آن مواجه هستیم. انسجام امکانات، پول و سرمایه در یک جا نقش بسزایی در فرهنگ ایفا می‌کند. مردم وجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد باهوش هستند و باید از این ظرفیت برای ارتقا فرهنگ الهی و اسلامی کوشش شود.
وی افزود: اگر فرهنگ غیر از فرهنگ اسلامی حاکم شد محال است که بتوانیم فرهنگ اسلامی را گسترش دهیم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید امین حجازی امام جمعه گچساران سخنرانی کرد و اظهار داشت: اگر مسئولان متقی باشند بخشی زیادی از مشکلات جامعه برطرف می‌شود چرا که آدم با تقوا از عقوبت الهی می‌ترسد و به فکر رفع مشکلات مردم خواهد بود. آقای استاندار بنده بر خلاف عده‌ای گریه حضرتعالی را تحسین می‌کنم. اگر مسئولان بین مردم باشند، مردم شعور دارند و می‌فهمند.
وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: مدیران و مسئولان در اجرای احکام الهی با قدرت عمل کنند و از نادانان نترسید.
امام جمعه گچساران برگزاری جلسات اخلاق در هر شهرستان را برای مدیران ضروری دانست.
حجت الاسلام حجازی در ادامه به پخش کلیپی در این اجلاسیه اشاره کرد و خطاب به نماینده ولی فقیه در استان گفت: آیا اگر در چوب بازی، چوب به پا برخورد بکند و بشکند، دیه ندارد که حضرت آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان خطاب به او گفت؛ بله، هم دیه دارد و هم حرمت شرع را نادیده گرفته است. در ادامه حجازی امام جمعه گچساران گفت: چرا تلویزیون جمهوری اسلامی باید کاری که حرمت شرع را نادیده می‌گیرد، پخش و ترویج کند.
 در ادامه امام جمعه گچساران گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارد. دو ساعت در جلسات شورای فرهنگی وقتمان را تلف می‌کنیم اما مصوبات اجرا نمی‌شود و باید قانونی وضع شود که مصوبات به راحتی اجرا شود.
در ادامه سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه شرور نیست و جرائم آن ریشه در شرارت ندارد، اظهار داشت: بیشتر جرائم استان ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.
وی تاکید کرد: ریشه بیشتر مشکلات، فرهنگی و اجتماعی است. از آن طرف مردم این استان فرهنگ پذیری و آموزش پذیری بسیار بالایی دارد ولازم است که برای ترویج فرهنگ اسلامی از این ظرفیت استفاده بهتری شود.
دادستان یاسوج به کمرنگ شدن برخی از فرهنگ‌ها و سنت‌ها در سطح استان گریزی زد و گفت: فرهنگ صله رحم یکی از بهترین فرهنگ‌ها است که در جامعه امروز تاحدودی کمرنگ شده است و نباید اجازه دهیم فرهنگ‌های اصیل ما که مطابق به دین مبین اسلام است گرد فراموشی به خود بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1