تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۴۴۵۸۲۷
کبنا گزارش می دهد؛

هشدار معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کوچ زودهنگام عشایر

۱
۰
هشدار معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کوچ زودهنگام عشایر
کبنا ؛
معاون منابع انسانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کوچ زودهنگام عشایر، جلوگیری از بین رفتن گیاهان و آسیب به طبیعت و از بین رفتن بذر گیاهان طبیعی رشته کوه زاگرس در استان هشدار داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید عیسی حسنی امروز دوشنبه (23 اسفندماه 1400) در این رابطه اظهار داشت: شایسته است مسئولین و متولیان در  استان‌ها و شهر های همجوار استان کهگیلویه و بویراحمد سریعاً به موضوع کوچ زودهنگام عشایر ورود نموده و از کوچ زودرس عشایر به چراگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد جلوگیری نمایند.
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: با نزدیک شدن به ایام فصل بهار و گرم شدن هوا در مناطق گرمسیر عشایر و دامداران کوچ رو مبادرت به کوچ زودرس به مناطق سردسیری می نمایند.
وی در ادامه اظهار داشت: کوچ زود هنگام باعث چرای زود هنگام گیاهان قبل از ثمردهی و تخم ریزی شده و زیست بوم ها را مورد تهدید قرار داده و سبب از بین رفتن پوشش گیاهی و ویرانی زیستگاه ها و مراتع در مناطق سردسیری می گردد.
معاون اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این زمینه لازم است مدیران کل منابع طبیعی استان ها و پرسنل منابع طبیعی شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد و استانهای همجوار از هر گونه جابجایی عشایر جهت اسکان در این استان یا  عبور از مسیر استان کهگیلویه و بویراحمد و ورود به این استان جلوگیری نمایند.
حسنی انجام اقدامات مؤثری مانند تأمین آب شرب عشایر یا خدمات مورد نیاز آنها در مناطق گرمسیری، تا زمان تعیین شده جهت کوچ، که از طریق منابع طبیعی و  جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص می گردد، می تواند از کوچ زود هنگام، پیشگیری نماید.
این مقام قضایی از عدم همکاری استان های همجوار در جلوگیری از کوچ زودرس بهاره در آن استان ها گلایه نمود و تصریح کرد: در سنوات گذشته شهرستانهای استان فارس و خوزستان و بوشهر از کوچ زودرس جلوگیری ننمودند و این ترک فعل ها  باعث شد که تعداد زیادی از عشایر پشت درهای ورودی استان و ایست و بازرسی های منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد معطل مانده و مشکلات و زحماتی برای متولیان منابع طبیعی استان و خود عشایر ایجاد گردد.
وی تأکید کرد: استان های همجوار که مسیر عبور عشایر شان، استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد ، همکاری نمایند.
سید عیسی حسنی معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار کرد: متولیان امر رسیدگی به امور عشایر و منابع طبیعی استان های همجوار سریعاً در این خصوص وارد عمل شده و با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد،  از فرایند کوچ زود هنگام جلوگیری و پیشگیری نمایند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

طبیعت دوست
Iran, Islamic Republic of
باید جلوی کوچ را به طور جدی گرفت چون طبیعت استان واقعا از بین رفته دیگه. این موضوع باید جدی باشه و توسط تمامی نهادها و ارگانها قابل رسد باشه به خصوص قوه قضائیه و بازرسی استان. چون هر سال دست منابع طبیعی هست و ماموران این نهاد عشایر را عبور میدن و این را به عینه بارها خود دیده و شنیده ام چوک خودم ماشین سنگین دارم. هر جا هم شکایت شد کاری از پیش نرفت ..
فرصت ايران در بازار نفت

فرصت ايران در بازار نفت

در شرايطي كه قيمت نفت در دالان صعودي قرار گرفته، تداوم تحريم‌ها و عدم احياي برجام، خسارت‌هاي ...
نابودي مركز موساد در اربيل

نابودي مركز موساد در اربيل

حال در شرايطي كه سيل واكنش‌هاي داخلي و خارجي به اين عمليات به‌تازگي به راه افتاده و تا ...
پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
1