تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۴۴۵۷۵۴
در جلسه استانی شورای فرهنگ عمومی در لنده؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد: مرحوم آمیراحمد تقوی پرچم دار اصلاح فرهنگ های نادرست مراسمات عمومی منطقه بود / ایجاد نظم اجتماعی رسالت اصلی شورای فرهنگ عمومی است

۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد: ایجاد نظم اجتماعی رسالت اصلی شورای فرهنگ عمومی است
کبنا ؛جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه فتح، مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان و مسولان شهرستان لنده برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اصلاح فرهنگ نیازمند یک عزم راسخ و یک همت جهادی است که در این راه باید همه مردم و مسولان مشارکت داشته باشند.
امین درخشان گفت: آمیر احمد تقوی پرچمدار اصلاح فرهنگ‌های غلط در کهگیلویه بزرگ بود که یاد و نام ایشان در تاریخ این شهرستان ماندگار است.
وی در ادامه گفت: شهرستان لنده یکی از شهرستان‌های پیشرو در حوزه فرهنگ و هنر است که این مهم نشان از ریشه دار بودن مردم این شهرستان در حوزه فرهنگ است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکیدکرد: فرهنگ غالب در این شهرستان حاکم است فرهنگ ایثار و شهادت و فعالیت‌های قرآنی است که این شهرستان از جمله شهرستان‌های نخبه پرور قرآنی است که همه ما موظف هستیم به این شهرستان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: فرهنگ عمومی باید از حوزه ادارات خارج شود و باید از ظرفیت اقشار مختلف مردم و متنفذین و ریشسفیدان استفاده شود و مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها حکم قانون را دارد و لازم الاجرا هستند.
درخشان اظهارکرد: تهیه میثاق نامه در مراسمات برای معضل تیراندازی و یا سایر مراسمات غلط که می‌تواند این چالش‌ها را بر طرف کند که در این حوزه ما نیز نیازمند حمایت هستیم.

وی تاکیدکرد: نبود فرهنگسرا در شهرستان لنده یکی از چالش‌ها مهم در شهرستان است که نیازمند حمایت‌های ویژه مسولان به خصوص شهرداری و شورا است که بسیج سازندگی نیز با همتی مضاعف به این مهم توجه ویژه داشته باشد.
در ادامه نیز فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: از مباحث مطرح شده بزرگان و معتمدین شهرستان لنده استفاده کردیم که این یک ظرفیت بالایی در جهت رفع چالش‌ها و موانع است.
سردار خرم دل گفت:  ظرفیت خواهران یک نقطه بسیار قوی است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ و اصلاح خرده فرهنگ‌ها هستیم.
وی افزود: موضوع جلسه بسیار ارزشمند است که این مهم باید از سوی اقشار مختلف مردم و مسولان اجرایی شود.
فرمانده سپاه فتح استان گفت: در دیدار مقام معظم رهبری با اعضای خبرگان رهبری تاکیدات بسیاری در حوزه فرهنگ داشتند که باید این مهم از سوی مردم و مسولان مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات باید خود مردم به عنوان عاملین فرهنگ و نقطه قوت کار اجرایی شود.
سردار خرم دل گفت: یک مشکل امنیتی در استان صورت گرفت که احتمال یک فاجعه امنیتی و قتل چندین نفر صورت گیرد که با دعوت از بزرگان این معضل در کمترین ساعت حل شده است.
فرمانده سپاه فتح استان گفت: حضور مردم در مراسمات نشان همدلی و همزبانی است که  این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی در ادامه تاکیدکرد: باید مردم را آموزش داد تا در زمینه‌های مختلف با مشکلات مواجه نشویم.

سردار خرم دل گفت: ساخت مقبره‌ها و سازه‌های بزرگ و میلیاردی نشان از فخر فروشی است که باید از مسولان و بزرگان دینی شروع کرد و وقتی خود مسولان عامل به عمل باشند مردم نیز این مهم را اجرایی می‌کنند.
وی گفت: تفکر متواری کردن سرمایه گذار در این استان یکی از چالش‌های است که باعث عدم سرمایه گذاری می‌شود و امروز باید از ظرفیت‌های بنیاد علوی در این شهرستان نهایت استفاده را برد.
سردار خرم دل گفت: در نشستی که با مسولان این بنیاد داشتیم یکی از چالش‌ها بحث خود عدم همکاری ادارات و نهادها است و از طرف دیگر رفع معارضات و چالش‌ها است.
در ادامه نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از چالش‌های مهمی که باعث متضرر شدن جامعه می‌شود وجود فرهنگ‌های غلط در جامعه است که همانند یک تیغ بران  آثار مهلکی خواهد داشت.
آیت الله حسینی تاکیدکرد: اگر نظارت کافی و لازم بر رفتار و اعمال انسان شکل نگیرد یک انسان و سنت و یک بدعت می‌تواند یک جامعه را به انحراف بکشاند و در سایه این خسارت‌های زیانبار می‌تواند باعث فساد جامعه شود.
وی گفت: به واسطه همین فرهنگ‌های غلط است که زخم می‌خوریم واگر درست شکل نگرید کار حاکیمت واقعاً سخت است ولی اگر همه مردم به خصوص متنفذین و ریشسفیدان در میدان باشند می‌توانیم فرهنگ‌های غلط را برچینیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: غیبت حضرت مهدی (عج) به دلیل عدم فهم مردم زمانه از مقام ولایت و امامت بوده که این احتمال برای به شهادت رساندن حضرت مهدی (عج) در زمان خویش صورت گرفت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی یکی از پدیده‌های است که زمینه ساز قیام حضرت مهدی (عج) است چرا که بینش و بصیرت مردم برای ظهور امام عصر (عج) کاملاً آماده است.
آیت الله حسنی گفت: وقتی پایگاه عین الاسد مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت تمام جهان مبهوط ماند که این نشان از قدرت ایران است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: یمن سال‌ها است که در مقابل قدرت‌های جهانی ایستاده است ولی در اوکراین می‌بینید که چگونه در این کشور رفتار شد و برخی از افراد جاهل در این کشور چگونه سنگ غرب را به سینه می‌زنند.
وی افزود: کسی که فهم اجتماعی ندارد یک بدعت و یک فرهنگ غلط را در جامعه بنا می‌کند و این درحالی است خردمندان و بزرگان در مقابل این بدعت‌ها سکوت کردند.
آیت الله حسینی گفت: باید جلوی این فرهنگ‌های غلط گرفته شود که در مراسم عروسی در دهدشت بیش از 15 الی 16 نفر زخمی شدند و مصدایق و نمونه‌های زیادی که در مراسمات شادی و عزا انسان‌های بیگاه کشته می‌شوند.
وی افزود: در ساخت قبور در قبرستان‌ها از برخی بدعت‌های استفاده می‌شود که درشان مردم نیست و در شهر دهدشت در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه بحث قبرستان جدید مقرر گردید که قبور همسان سازی شوند و عملاً این اجازه به افراد و اشخاص داده نشده است.
حسینی گفت: در برخی شهرستان‌ها دو قبر برای یک میت در نظر گرفته می‌شود که این مهم واقعاً عذاب قبر برای اموات است و باید همسان سازی قبور برای همه قبرستان‌ها اجرایی شود.
وی اظهارکرد: در برخی از قبرستان‌ها متاسفانه عمل‌ها و آسیب‌های  اجتماعی بسیاری صورت  می‌گیرد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: پذیرایی‌های پرهزینه و سنگین از ظلم‌های است که در حق خانواده‌های متوفی صورت می‌گیرد که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.
حسینی گفت: در بحث پوشش‌ها و حجاب‌ها باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه امروز با حذف چادر و پوشش‌های غیره متعارف مروج بی حجابی در جامعه هستند که وظیفه معتمدین و بزرگان است که متذکر شوند.
وی گفت: به بحث پوشش‌های غیر متعارف باید توجه ویژه‌ای داشت که این نحله به یک فرهنگ تبدیل نشود.
وی در ادامه تاکیدکرد: دادستان عمومی و انقلاب و نیروی انتظامی باید نسبت به این اقدام کوتاهی نکنند.
حسینی گفت: از تلاش خیلی خوب دادگستری و دادستانی استان و نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح ارتقای امینت اجتماعی از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنیم.
وی افزود: روحانیت نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها دارند و رسالت سنگینی در مبارزه و مقابله با آسیب‌ها داشت.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: بحث خود کشی یک چالش اساسی است که در برخی مناطق قهرمان سازی می‌کنند که این مراسمات باعث ترویج فرهنگ غلط خود کشی است که باید این مهم تغییر کند.
وی در ادامه اظهارکرد: باید مراسمات کسانی که خودکشی کردند باید سایر مراسمات متفاوت باشد و این کار مزمت شود نه این که قهرمان سازی شود تا افکار عمومی تنبیه شوند.
آیت الله حسینی گفت: این شهرستان دارای ظرفیت عظیم نخبگانی است که باید به آن توجه ویژه شود و همه باید در خصوص معارضات اجتماعی این مشکل بر طرف شود.پ

وی تاکیدکرد: در برخی از مناطق کشور مردم سرمایه گذاران را از بیرون دعوت می‌کنند ولی در این استان متاسفانه همین معارضات اجتماعی باعث فرار سرمایه گذار می‌شود.
وی گفت: برای توسعه و پیشرفت شهرستان نیازمند همدلی و مشارکت همه جانبه اقشار مختلف مردم هستیم.
آیت الله حسینی گفت: در بحث میثاق نامه در مجالس و محافل باید این مهم به عنوان یک اصل مهم و اجرایی در بین اقشار و طوایف مختلف اجرایی شود.
وی در ادامه گفت: در این میثاق نامه باید مذمت خودکشی و هزینه‌های سنگین مراسمات باید اجرایی شود و یحث رسانه‌ای کردن این مهم باید اطلاع رسانی شود.
نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: جوانان را باید محوری مدار کرد و با واگذاری مسولیت به جوانان در حوزه‌های مختلف از ظرفیت جوانان استفاده کرد.
وی افزود: استفاده ازظرفیت زنان در حوزه‌های مختلف می‌تواند یک حرکت قابل قبول در جهت متعالی کردن و ترویج فرهنگ شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

«احمدي‌نژاد مصداق سياستمدار اپورتونيست است و با اسب زين‌ كردن آماده ورود به ميدان است....
24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

بر اساس گزارش‌هاي رسمي زمان خانه‌دار شدن براي افراد در سال 99 به بيشترين ميزان خود رسيده ...
1