تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : ۴۴۴۲۰۹
در نشست بنیاد حضرت مهدی موعود مطرح شد؛

تبیین برنامه‌های فرهنگی دهه‌ی فجر

۰
کبنا ؛
شامگاه امروز (12 بهمن 1400) نشست بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در مورد برنامه‌های فرهنگی دهه فجر برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام و مسلمین موسوی اعظم امام جمعه موقت شهر یاسوج اظهار داشت: ایام سراسر نورانی دهه فجر را اول محضر منجی عالم بشریت تبریک عرض می‌کنم و سپس محضر شما برزگوارانی که از محبین امام زمان هستید.
وی افزود: بعد از این عرض تبریک، حادثه جانسوز درگذشته فقیه اهل بیت، فقیهی که همه عمرش در ارتباط با احکام الهی و هم‌ندا و همگام با همه انقلابیون بود، آیت الله ضافی گلپایگانی را تسلیت عرض می‌کنم.
وی اضافه کرد: برای اینکه هدف واقعی دهه فجر و بالاتر از این دهه یعنی تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی را به معنای واقعی پی ببریم، باید این روایت از امام صادق را سرلوحه کاری خودمان قرار دهیم. امام می‌فرماید منحصراً و منحصراً شیعیان ما کسانی هستند که چشم و دست و بطن آنها پاک باشد. لقمه حرام نخورد. تضییع‌کننده حقوق دیگران نباشد، پاک زندگی کند، عفیف و پاکدامن باشد، هوسران و چشم‌چران نباشد.
موسوی اعظم اظهار داشت: درست است که باید تکریم ارباب رجوع باشد، اما معنایش این نیست که کاری خلاف را به خاطر رضایت ارباب رجوع انجام دهیم، این تکریم نیست. این مغایرت با واقعیت است.
وی افزود: اگر کاری را انجام دهیم باید برای رضایت خدا باشد و در برابر آن به لطف خدا امیدوار باشد و از عذاب خداوند هم ترس و واهمه داشته باشد.
امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: ما باید در صحنه عملی وارد شویم تا به عظمت دهه فجر پی ببریم. اول باید ببینیم امام برای چه قیامت کرد؟ افرادی که پیش از انقلاب به شهادت رسیدند چه هدفی داشتند؟ الأن افرادی که در قید حیات هستند چه هدفی دارند؟ اگر علت اصلی آن را دک کردیم می‌فهمیم این انقلاب یعنی چه. تا از کشور خارج نشویم عظمت این انقلاب را درک نمی کنیم.
وی افزود: کارهایی که صورت می‌گیرد باید گفته شود تا جلوی تبلیغات سوء منافقین و دشمنان گفته شود. هر چه ما در این مسائل سعی داشته باشیم خیر است. قدمی برمی‌داریم که انشاالله پاداش آن را خواهیم دید.
به گزارش کبنا، در ادامه این نشست، به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی برنامه‌های مورد نظر در دهه فجر امسال پرداخته شد.
در پایان سید جواد هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری عنوان کرد: اول خواهش می‌کنم به من دکتر نگویید من دکتر نیستم. من یک سید بیشتر نیستم.
وی در ادامه گفت: انقلابی که ما کردیم می خواستیم به انقلاب امام زمان آن را وصل کنیم و مقدمه‌چینی برای ظهور امام زمان کنیم. این جشن‌ها هم زمینه ظهور امام زمان خواهد بود. انشاالله این مناسبت‌های دینی پررنگ‌تر برگزار شود. همه وظیفه دینی داریم و باید به تکلیف خود عمل کنیم. در مسائل مذهبی نباید بحث را دولتی و مردمی کنیم. تکلیفی به گردن همه ما هست و باید وظیفه مان را انجام دهیم.
وی عنوان کرد: شورای سیاستگذاری اساسنامه‌ای برای آن تعیین شده و دستگاه‌هایی نیز وظیفه دارند که کمک کنند. نبود اعتبار هم نافی مسئولیت هیچکدام از ما نیست. در بحث مسائل فرهنگی، در استان ما مبنای معرفتی ما کم شده است. باید دید علت آن چیست؟ باید دید علت این گرفتاری چیست؟ مایی که با در عهد دو غول لیبرالیسم و مارکسیسم یک انقلاب دینی را به وجود آوردیم. اما الأن چرا اینطور شده‌ایم باید بررسی شود. ما دچار ضعف دینی شده‌ایم. در استان ما توجه چندانی به مسائل فرهنگی نمی‌شود و اکثراً بی‌تفاوت از کنار مسائل فرهنگی می‌گذریم.  
وی در ادامه با اشاره به ازدحامی که در مراسم تودیع و معارفه مربوط به آموزش و پرورش ایجاد شد، گفت: کلیه چنین مراسماتی را ممنوع کردیم. هاشمی اضافه کرد: در مراسم دیروزی هم گفتیم هر نقدی که ابراز کنید ما می‌پذیریم.
به گزارش کبنا، در خصوص مراسم بهمن ماه نیز قرار شد که در جلسه روز شنبه ستاد کرونا مطرح شود.
وی در خصوص تغییر مدیران نیز گفت: این بحث در مورد کندی تغییرات تنها مربوط به استان ما نیست. ما آن چیزی که وظیفه ما بود انجام دادیم و گزینه‌های مورد نظر را معرفی کرده‌ایم.
هاشمی در پایان گفت: همه دستگاه‌های دولتی موظف هستند در مورد آذین‌بندی شهر اقدام کنند. متأسفانه ما در این مورد می‌لنگیم. انشاالله امسال باید شهر را متناسب آذین‌بندی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
1