تاریخ انتشار
جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۴۴۲۷۴۵
نشست شورای سلامت لنده

آنچه در جلسه شورای سلامت لنده گذشت/ضرورت برخورد قاطع قضایی باپرونده های خروج دام از سطح شهرلنده/ادامه روند واکسیناسیون در روستاها

۲
آنچه در جلسه شورای سلامت لنده گذشت/ضرورت برخورد قاطع قضایی باپرونده های خروج دام از سطح شهرلنده/ادامه روند واکسیناسیون در روستاها
کبنا ؛نشست شورای سلامت شهرستان لنده در محل سالن جلسات شبکه بهداشت برگزار شد.
به گزارش کبنا؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده خواستار ضرورت برخورد قاطع قضایی با پرونده های خروج دام از سطح شهرستان لنده شد.
 فریبرز یاوریان  دبیر شورای سلامت وسرپرست شبکه بهداشت و درمان لنده در جلسه شورای سلامت و ستاد مبارزه با کرونای  شهرستان لنده که به ریاست معاون فرمانداری شهرستان درمحل سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان برگزارشد ،  بر محوریت پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا و سایر معضلات بهداشتی شهرستان تاکید نمودند.
وی افزود: با توجه با نافذ بودن سخنان امام جمعه محترم شهر، مصوب شد از طریق تریبون امام جمعه بر لزوم اهمیت و تزریق واکسیناسیون تأکید کرد.
فریبرز یاوریان گفت: از آنجاییکه قشر تحصیل کرده و آگاه جامعه باید سفیر سلامت و پیش قراول در تبلیغ واکسیناسیون باشند، کارمندان اداراتی که واکسن  نزده اند ضمن تزریق واکسیناسیون نسبت به ترویج و ترغیب اطرافیان برای تکمیل پوشش حداکثری واکسیناسیون اقدام نمایند.
در ادامه نیز معاون فرماندار شهرستان لنده گفت: توجه به امر سلامت پس ازامنیت یکی از مهمترین نیازمندی های اساسی جامعه است که همگان باید ضمن رعایت موازین واستانداردهای بهداشتی و سلامت باید در مقابل اطرافیان وجامعه پیرامونی نیز احساس مسئولیت نمایند تا بتوانیم به شاخص های استاندارد سلامت برسیم .
ایشان ادامه دادند گزارش کارشناس شبکه بهداشت درخصوص میزان ابتلا    مردم لنده به فشارخون و دیابت وچاقی دراین جلسه بسیار نگران کننده است که میطلبد حوزه بهداشت و درمان و دست اندرکاران سلامت با شیوه های علمی و استفاده از ظرفیت متخصصان امر نسبت به آموزش و فرهنگ سازی و آگاهی مردم هم درراستای پیشگیری و هم درمان به موقع اقدام نمایند که این یک هشدار وخطر بسیار جدی وضروری است .
معاون فرماندار اجرای سیاست وبرنامه خودمراقبتی سازمانی را دراین خصوص موثر دانسته و تاکید نمودند ادارات و نهادها موظفند نماینده خود را به شبکه بهداشت معرفی نموده تا آموزش‌های لازم داده شود .
امین شفایی افزود:  با توجه به مشاهده مواردی از ویروس سویه اومیکرون و توصیه متخصصان امر تنها راه جلوگیری ازابتلا ضمن رعایت مسائل بهداشتی ،توجه به امر واکسیناسیون در سطح شهرستان و روستاها است که یک امر مهم و ضروری است و همه قشرهای مختلف مکلف به دریافت واکسن جهت غربالگری عمومی است و همگان باید در این زمینه احساس مسئولیت درقبال همشهریان خود داشته باشند.
معاون فرمانداری لنده درادامه به موضوع شکستگیهای لوله های آب شرب سطح شهر و روستاها پرداخته و از شهرداری خواستند باتوجه به اینکه مشکل تفاهم نامه با آبفا مرتفع گردید همکاری لازم را با آبفا داشته باشندوترمیم ها را به موقع انجام دهند و آبفا هم در اسرع وقت نسبت به تعمیر شکستگی‌ها اقدام نمایند.
شفایی گفتند بزودی جلسه ای درخصوص جانمایی تصفیه خانه فاضلاب شهرلنده باحضور امام جمعه محترم ،فرماندارمحترم ،مدیرکل ومعاونین آبفا استان وسایر دستگاههای مرتبط  با حضور اهالی محترم شهرک سرآسیاب  برگزار و دراین خصوص تصمیم گیری میشود تا ان شاالله عملیات اجرایی این پروژه نیز از سر گرفته شود .
در ادامه نیز جانشین سپاه ناحیه لنده گفت:اعزام گروه های جهادی در جهت همکاری با شبکه بهداشت و درمان باعث شد که روند واکسیناسیون در سطح شهرستان لنده یک روند بسیار خوبی حاصل شود.
سرهنگ رضایی گفت: نیروهای بسیجی و گروه های جهادی آمادگی لازم را جهت همکاری با شبکه بهداشت و درمان در جهت امر واکسیناسیون دارند.
وی گفت:توجه به فرهنگ سازی برای واکسیناسیون در روستاها نیازمند همت مضاعف تری است که باید این مهم هرچه سریعتر اجرایی شود.
در ادامه بهنام داورپناه رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان لنده گفت: با تفاهم نامه با شهرداری در چند روز گذشته بحث شکستگی های سطح شهر را شروع کردیم که در برخی روستاها هم به نوبت در برنامه کاری برای اصلاح داریم.
مهندس داورپناه گفت: بحث گل آلوده شدن چاه های آب یکی از چالش های مهم است که باید به صورت سالم و بهداشتی تحویل شهروندان شود.
وی گفت:بحث راه اندازی تصفیه‌خانه آب شهرستان لنده یک امر مهم و ضروری است تا میزان سختی آب گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1