کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مادری برای خانه‌اش گاز می‌خواهد؛

چه عاملی فرماندار بویراحمد را در دل شب به کبگـیان کشید؟

21 آذر 1400 ساعت 11:14

کلیپ منتشر شده اشک‌های مادری که در روستای راهمالی گازخانگی نداشت در رسانه‌های متعدد داخلی و خارجی باعث شده بود تا زحمات دهیار و مجموعه نهادهای خدمات رسان با برداشت منفی مواجه گردد که با پیگیری بخشدار و ورود مستقیم فرماندار بویراحمد با بررسی میدانی وحضور درخانه مادر مذکور متوجه شدیم که بارعایت حریم قانون منفی ۵۰۰ می‌توان مشکل را حل کرد.


چه عاملی فرماندار بویراحمد را در دل شب به روستای راهمالی کبگیان کشید؟
به گزارش کبنا، در روزهای گذشته کلیپی از اشک‌های مادری در روستای راهمالی از توابع چیتاب به دلیل عدم گاز رسانی به خانه فرزندش چنان در فضای مجازی دست به دست شد که دل هر بیننده‌ای را ناراحت می‌کرد، اما حقیقت مطلب چه بود؟ 
سرانجام باهماهنگی أَبوطالبِ محسنی‌فر بخشدار کبگیان و اَلله بخش جـوادی دهیـارِ روستا در دَهَـهِ سوم از شَبهایِ آذرماه ۱۴۰۰ با وارد شدن فرماندار بویراحمد به ماجرای عدم گاز رسانی به یکی از اهالی روستای راهمالی، قضیه پیگیری شد. جایی که فرمانداربویراحمد، بخشدارکبگیان، دهیار روستا، امام جمعه موقت بخش با حضور شورا و مردم در منزل آن مـادر جمع شدند تا حقیقت مطلب را بیان و مشکل را حل کنند. طبق قانون وعدالت خروجی مطلب در عدم گاز رسانی به یکی از اهالی روستا از سوی دهیاری عدم رعایت حریم قانونی با خط انتقال گاز (قانون منفی 500) دلیل گاز رسانی نشدن به منزل این فرد اعلام گردید. 
در همان شب فرماندار بویراحمد با مجیـد روح الهـی مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تماس گرفت، که ایشان با ابراز ناراحتی به دلیل اشک‌های این مادر برای گاز رسانی نشدن به خانه فرزندش، گفت: منـع قانونی باعث می‌شود تا نتوانیم به این فرد در روستای راهمالی از توابع چیتاب درشهرستان بویراحمد خدمات رسانی کنیم و از بُعدِ انسانی این برایمان دردناک است ولی همین منع قانونی بامدارک موجود در دست جناب دهیار بدون دلیل نبوده و قطعاً سلامتی این فرد و اهالی روستا را مد نظر قرار داده است.
 روح الهی با اشاره به اینکه حریم قانونی از خطوط انتقال گاز 500 متر از 2 طرف می‌باشد، ابراز داشت: فاصله خانه ساخته شده از خط لوله انتقال گاز 130 متر بوده و بالغ بر 100 متر وارد حریم شده و قانون احداث هر گونه بنا و ساختمان را در فاصله تعیین شده ممنوع اعلام شده است که این خیلی خطرناک است.
 مدیر بهره برداری شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این شرکت بدنبال خدمات رسانی مطلوب به همه مشترکان و مردم بوده و به طور حتم یک أَلَمک بیشتر یعنی درامد بیشتر ولی نمی‌توان برای درامد بیشتر از قانون عَدُول کرد.
 فرماندار بویراحمد هم ضمن تشکر از پیگیری‌های بخشدار، دهیاری و تلاش‌های شرکت گاز استان و شهرستان با بیان اینکه تعیین و تکلیف این موضوع با شرکت گاز استان نبوده و باید منطقه پنج عملیات انتقال گاز استان فارس مجوز گاز رسانی را به این فرد صادر کند گفت: علیرغم مکاتباتی که دهیار روستا با شرکت گاز استان وشرکت گاز استان با منطقه 5 انجام داده است اما باید حتماً مجوز صادر شود زیرا که هرگونه مشکلی که سلامتی اهالی و یا افراد این خانواده را تهدید کند می‌تواند پیگرد قانونی داشته باشد. احمدی افزود: طبق قانون و دستورالعمل شرکت گاز رعایت حریم قانونی در محورهای خطوط انتقال ضروری بوده و هرگونه ساخت و سازی ممنوع است. 
لازم به ذکراست فرماندار بویراحمد، بخشدارکبگیان، دهیار راهمالـی به همراه امام جمعه موقت کبگیان، شورا ومردم روستا بعداز اقامه نماز مغرب وعشاء در مسجد روستا درنشستی متحد قول دادند بامدیرعامل شرکت گاز وشرکت گاز منطقه 5 تا انشالله باپیگیری مجدد موضوع در چارچوب رعایت موازین قانونی مشکل پیش آمـده را حل وفصل کنند. 
کلیپ منتشر شده اشک‌های مادری که در روستای راهمالی گازخانگی نداشت در رسانه‌های متعدد داخلی و خارجی باعث شده بود تا زحمات دهیار و مجموعه نهادهای خدمات رسان با برداشت منفی مواجه گردد که با پیگیری بخشدار و ورود مستقیم فرماندار بویراحمد با بررسی میدانی وحضور درخانه مادر مذکور متوجه شدیم که بارعایت حریم قانون منفی ۵۰۰ می‌توان مشکل را حل کرد.

----------------------------------------
خـبرنگار: اسماعیل رسام
 


کد مطلب: 442289

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442289/عاملی-فرماندار-بویراحمد-دل-شب-کبگ-یان-کشید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1