تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۴۳۹۶۱۹
انتقاد مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در حضور وزیر کار؛

سازمان فنی و حرفه‌ای سازمانی با سفره‌ای کوچک و مهمانان بسیار است

۰
سازمان فنی و حرفه‌ای سازمانی با سفره‌ای کوچک و مهمانان بسیار است
کبنا ؛
نشست فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور  حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بویراحمد مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز پنج شنبه (8 مهرماه 1400)، فاطمه اسدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد: در دنیای امروز، برای رسیدن به جامعه اشتغال و رفاه باید از دروازه‌های آموزش‌های مهارتی گذر کنیم.
اسدی بیان کرد: مدارک دانشگاهی هیچ شانسی برای رسیدن به اشتغال پایدار نیست، بلکه آموزش‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای اهمیت دارد.
اسدی در انتقاد به کمبود بودجه و ساز و کارهای آموزشی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای سازمانی با سفره‌ای کوچک و مهمانان بسیار است.
اسدی افزود: گروه هدف ما افرادی هستند که جویای کار هستند از جمله بیکاران، زندانیان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، روستاییان، عشایر، سربازان، دانش آموزان و بطور کلی کل جامعه، جامعه هدف ما هستند.
اسدی در انتقاد به میزان بودجه سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در سازمانی که 96 درصد بودجه آن در سال 1399، صرف هزینه‌های دستمزد و 4 درصد بودجه صرف آموزش می‌شد، این برای سازمانی که 13000 هزار کارمند و 650 کارگاه فعال در سطح کشور است تأسف بار است، 4 درصد صرف تدریس و مواد مصرفی می‌شد، یکی از ایرادهای سازمان فنی و حرفه‌ای این موضوع است.
اسدی بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های منجر به اشتغال، در حوزه گیاهان دارویی فعالیت اقتصادی را شروع کردیم، ایجاد دپارتمان گیاهان دارویی تخصصی برای اولین بار در کشور در استان اجرا شد و به بخش خصوصی داده شد.
اسدی گفت: اجرای تفاهم نامه میان شرکت ملی نفت، کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای در 6 استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، خوزستان و فارس، برای جذب نیروهای معرفی کلاس کمیته امداد و جذب حداقل 10 درصد از افراد توسط شرکت‌های پیمانکاری شرکت نفت صورت گرفت، که قرار است که نیازسنجی شود و شروع به آموزش صورت بگیرد.
وی گفت: در حرفه ریسندگی که اشتغال زایی زیادی دارد و حرفه کم تخصصی است، اجرای آموزش صورت گرفته است، که کارآموزان، به ازای کار خود دستمزد می‌گیرند و به ازای هر روز 90 هزار تومان می‌گیرند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: سه استان را به عنوان روستای بدون بیکار معرفی کردیم که آموزش‌های مربوط به این روستاها توسط مربی‌های سازمان در حال اجرا هستند.
اسدی گفت: در حوزه‌های مختلف کاری، پیوست‌های مهارتی بطور کلی جدی گرفته نمی‌شود.
وی در انتقاد به موازی کاری آموزش در نهادها و دستگاه‌های اجرایی افزود: موازی کاری در نهادهای دولتی وجود دارد و همه نهادها به نوعی بحث آموزش‌ها را دارند، در حالی که موازی کاری صورت می‌گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1