تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۳۹۳۳۰
صبح امروزبا حضور مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد؛

مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر یاسوج باز هم نیمه تمام رها شد / حق با کیست؟ / فرماندار بویراحمد از مردم عذرخواهی کرد

۹
۰
مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر یاسوج باز هم نیمه تمام رها شد / حق با کیست؟ / فرماندار بویراحمد از مردم عذرخواهی کرد
کبنا ؛فرمانداری شهرستان بویراحمد برای ششمین بار از منتخبین مردم در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج برای برگزاری مراسم تحلیف دعوت شد که باز هم یکی از اعضا غائب بود و جلسه از رسمیت افتاده است.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (1 مهر ماه 1400) با دعوت مجدد فرمانداری شهرستان بویراحمد، منتخبین مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان حاضر شدند که هدایت امیری غائب بود و جلسه از رسمیت افتاد.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه برگزاری مراسم تحلیف با 5 نفر قانونی است، اظهار داشت: برگزاری جلسات شورای شهر یاسوج به دلیل مشکلی که برای دو منتخب دیگر ایجاد شده، طبق دستورات مافوق جلسات شورا با 5 نفر باید برگزار شود.
وی افزود: مشکلات مردم بر زمین مانده و لازم است که هر چه سریعتر مراسم تحلیف شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شود تا کار مردم معطل نماند. خیلی از کمیسیون‌ها به واسطه عدم برگزاری این جلسه رها شده‌اند.
فرماندار بویراحمد گفت: این مشکل در خیلی از شهرهای دیگر بوده اما مراسم تحلیف برگزار و کار مردم هم پیگیری شد.
 علی احمدی فرماندار بویراحمد در همین خصوص گفت: بارها اعلام کردم که جلسات با دو سوم اعضا برگزار شود دستور قانونی و مکاتبه وزارت کشور است، نزدیک ۶۰ یا ۷۰ شهر در کشور این مشکل را دارند که حل شد در استان کهگیلویه و بویراحمد دهدشت و دنا همین مشکل را داشت که با ترکیب دو سوم، کار شروع شد.
فرماندار بویراحمد بیان کرد: دغدغه که من و همکارانم داریم در این راستا است اگر شورا زودتر شروع به کار نکند خیلی از کارهای مردم و شهر ابتر می‌ماند خیلی از کمیسیون و جلساتی هستند که طبق قانون اعضای شورا باید حضور داشته باشند، هر روز شکایات از مردم داریم که امورات شهری به درستی انجام نمی‌شود مجدداً از اعضای منتخب شورا درخواست داریم که ما با سایر کشور فرقی نداریم برخی‌ها معقتد به جایگزین اعضای علل‌البدل هستند که فعلاً چنین چیزی امکان پذیر نیست.
 وی با بیان ابنکه پذیرفتیم که یک نفر به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شود، افزود: برای شهرداری سرپرست انتخاب می‌شود تا سرنوشت دو نفر اعضای شورا مشخص شود، مدام از طرف مردم مدام بازخواست می‌شویم که چرا اعضای شورای کار را شروع نمی‌کنند.
 احمدی بیان کرد: امروز هدایت امیری یکی از منتخبین شورا غایب است و در سفر است حتی تلاش کردیم به صورت مجازی هم با وی ارتباط برقرار کنیم اما ممکن نشد به همین دلیل جلسه به حد نصاب نرسید، مُر قانون برای ما سر لوحه کار است.
 وی با اشاره به غیبت آن دو نفر گفت: قانون در خصوص غیبت این دو نفر چیزی نگفته اما چیزی که قانون پیش‌بینی کرده برگزاری تحلیف با دو سوم اعضای شورا است.
 احمدی ضمن عذرخواهی از مردم گفت: من از مردم شهر یاسوج قلباً عذرخواهی می‌کنم، مردم بدانند من و همکارانم در این قضیه نقشی نداریم و منفعتی هم نمی‌بریم، تنها نگاه ما این است که کار مردم زمین نماند و امورات شهری سر و سامان بگیرید.
 احمدی بیان کرد: مجدداً از مردم به خاطر این وقفه در کار شورا عذرخواهی می‌کنم. کسانی که رأی مردم را می‌گیرند باید پاسخگو باشند.
 احمدی با اشاره به مشکل عدم تأیید صلاحیت 2 نفر از اعضای منتخب شورای شهر یاسوج افزود: تعداد زیادی از شهرها در استان‌های دیگر این مشکل را داشتند که بسیاری از شهرها این مشکل را حل کردند و در دو شهرستان دیگر استان هم این موضوع حل شد و هم اکنون جلسه شورای این شهر هم قانونی برگزار می‌شود.



وی گفت: یکی از مشکلات عدم برگزاری مراسم تحلیف شورا مشکلاتی است که در سطح شهر خصوصاً بر زمین ماندن اقدامات ضروری را در پی داشته است به گونه‌ای که بسیاری از مردم این ایراد را داشته‌اند.
احمدی افزود: ما با دیگر مناطق کشور فرقی نداریم و عده‌ای عقیده دارند که باید علی البدل ها وارد شورا شوند اما در این خصوص ما قدرت قانونی نداریم و باید فعلاً شورا را تشکیل دهیم و منتظر تصمیم مراجع قانونی بالاتر هستیم.
احمدی در پایان گفت: اگر پس از تعداد جلسات قانونی مشخص شده (6 جلسه متوالی و 12 جلسه متناوب) اعضا حضور پیدا نکنند اعضای علی البدل جایگزین خواهند شد.
هدایت اکبری منتخب مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این جلسه گفت: ما شرمنده مردم فهیم شهر یاسوج هستیم. مردم روزانه پیگیر امورات خودشان هستند. تسهیلات زیادی برای انبوه سازی گرفته شده اما به دلیل عدم برگزاری جلسات کارهای مردم عقب مانده است. ما رأی مردم را گرفتیم و باید پاسخگو باشیم اگر حضور پیدا نکنیم لطمه به مردم است.
 وی افزود: کسانی که رأی اعتماد مردم را گرفته‌اند، نباید پشت به رأی مردم کنند.
اکبری گفت: از فرماندار شهرستان بویراحمد هم گلایه داریم در جلسه اول مراسم تحلیف باید برگزار می‌شد چون مشروعیت داشت اما مشاوران به شما بد مشاوره دادند.
پشت پرده چه می‌گذرد؟ الله اعلم.حق با کیست؟ حق با هدایت امیری و عطااله دانشی است یا فرمانداری بویراحمد و سه منتخب دیگر انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج است. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به خدا شورا نباشه بهتره
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اگر دو نفر از این اعضا بساطشونو در شورا جمع کنند شورا درست میشه این دونفر ابروی شورا و شهرو بردن دوره قبل هم اینها هیچ کاری نکردن فقط شورا را به چالش بردن
Hossein
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای فرماندار باطش میکردید بهتر بود.... خودتون رو خسته نکنید....
شهروند
Iran, Islamic Republic of
حتما بعضی اعضا منفعتی دارن که به خطر میفته حاضر نمیشن وگرنه برای مردم نیستن فرماندارر به چه دلیل به جای کسانی که مدام غیبت دارن جایگزین نمیکننن تا منفعت خودشون هست حرف مردم میزنن ولی تا نیست هم غیبت و باند بازی این حرفا تنها راهش منحل شدن این شوراست
Iran, Islamic Republic of
از ضعیفی فرماندار و الا باید علی البدل جایگزین کنه و تشکیلش بیه...
به قول مقدم شهردار فعلی
Iran, Islamic Republic of
انبوه سازی چه ربطی به شورا دارد. اتفاقآ اکثریت مایل هستند شورا منحل شود.. در نبود شورا نه تنها مشکلی پیش نماید ونیامده بلکه اموری به شکل مطلوبتری در حال انجام است.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جناب هدایت اکبری باید عرض کنم که جانا سخن از زبان ما میگویی
تنها کسی که رای مردم را گرفت وبه انها پشت کرد فقط خود شما هستیدولاغیر
مازیار مسعودی
Iran, Islamic Republic of
بدعت ناصواب و زشتی داره شکل میگیره .اون از برگزاری انتخابات این هم از معظلات کنونی.این قانونی هست که کد به کاندید بدن و حال بگن رد صلاحیت بوده؟اگر تایید نبوده چرا بهش کد دادین و اگر کارتون درست بوده چرا به حذفشون راضی هستید؟ اگر حذفشان میکنید چرا علی البدل ها رو جایگزین نمی کنید؟ این منتخبین (احمدی کیش،اکبری،جاودانه)چرا مخالف این رویه نیستند؟
Iran, Islamic Republic of
مایه شرمساری است جناب فرماندار
تو هم با این انتخابات
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
1