تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۴۳۶۵۳۱
علی یاری‌زاده نوشت:

پیشنهادی به شهردار شهر دهدشت به بهانه روز قلم

۳
پیشنهادی به شهردار شهر دهدشت به بهانه روز قلم
کبنا ؛پیشنهادی به شهردار محترم دهدشت برای ثبت در تاریخ این شهر؛ یادداشت جذاب و پرمخاطب اولین‌های شهر دهدشت بقلم سید ابوصالح دانشفر را به صورت یک کتاب برای نسل امروزی و آینده به یادگار بگذارید.
به گزارش کبنا، 14 تیرماه، به نام «روز قلم» نامگذاری شده و بسیاری از دوستاران نوشتن در حوزه‌های مختلف به نام و یاد و جایگاه و حرمت قلم این روز را یادآوری کرده و مخاطبان عام را در همه گروه‌های سنی ترغیب به نوشتن می‌کنند. آن‌هایی که نوشتن و همراهی با قلم را به عنوان همدمی راستین درک کرده‌اند، بخوبی می‌دانند که این هنر و توانایی می‌تواند چه میزان روی حال خوبشان و استمرار این حال خوب تأثیر گذار باشد و به همین دلیل می‌توانند تلاش برای به کارگیری این توانایی را به دیگران هم توصیه کنند.
یکی از کسانی که با قلم خود حال خوب رادر جامعه منتشر می‌کند پیشکسوت ورزش استان و از فرهنگیان خوشنام کهگیلویه سید ابوصالح دانشفر می‌باشد.
این فرهنگی بازنشسته و ورزشی و فعال اجتماعی و فرهنگی دهدشت با قلم توانای خود و ذوقی که دارد با مطالب اجتماعی و ورزشی در سطح استان و خارج از استان طرفداران خاص خود را دارد و از احترام ویژه‌ای میان اجتماع برخوردار است.
تحلیل و بررسی موضوعات ورزشی؛ مشکلات روز جامعه و نوشتن آنها با ادبیات خاص خود و استفاده از واژگان ناب لری وضرب المثل ها از ویژگیهای قلم سید ابوصالح دانشفر است.
یکی از جذاب‌ترین نوشته‌های اخیر آقای دانشفر که بسیار مورد توجه قرار گرفت و موجب ارتباط بین نسلی و یادآوری خاطرات دهدشت امروزی شد یادداشت «اولین‌های دهدشت» بود.
این یادداشت که بازخوردهای مثبتی در جامعه سیاست زده امروز دهدشت و کهگیلویه و بویراحمد داشته در نوع خود کم نظیر و شاید بی نظیر می‌باشد که می‌توان از آن به عنوان اثرفرهنگی و میراث معنوی نام برد.
نوشته اولین‌های شهر دهدشت که به همه صنوف و شخصیت‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی واقتصادی گریزی زد با بیان شیوا و جذاب و استفاده دقیق از همه ظرافت‌ها در بیان کلمات و توصیف شخصیت‌ها باعث شد که این یادداشت در فضای مجازی دست به دست شود.
خیلی از خانواده‌ها که شاید در گذر زمان و به دلیل مشغله‌های زندگی خاطرات نیاکان و بزرگان خود را به نوعی فراموش کرده بودند با این یادداشت به دوران خوش روزگار اولین‌های دهدشت سیر کردند و با خوانش این مطلب اشک و لبخند آنها جاری شد و خاطرات قدیم دوباره زنده شد.
برای گرامیداشت و پاسداشت اولین‌های دهدشت که خدمات ماندگاری برای جاودانه وشکوفاشدن دهدشت امروزی داشتند و همچنین احترام به قلم و نویسندگان بدون مزد و منت همچون سید ابوصالح دانشفر به شهردار محترم شهر دهدشت پیشنهاد می‌شود این اثر جذاب را با همکاری سایر ادارات مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری به صورت یک کتاب دربیاورند و ضمن جمع آوری تصاویر و عکس از اولین‌های دهدشت به صورت یک اثر ماندگار برای نسل آینده به یادگار بگذارند.
بی شک این کار که بخشی از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری می‌باشد، می‌تواند گنجینه‌ای باشد که با طراحی یک اثر خوب نوشتاری همراه با تصاویر همراه با رونمایی از این کتاب به صورت عملی به قلم و نویسندگان احترام گذاشت.
امیدواریم که شهردار محترم دهدشت و شورای شهر فعلی و آینده و همچنین فرماندار محترم کهگیلویه که در واقع علاقه مند به موضوعات اجتماعی و رشته تحصیلی وی است با حمایت‌های مادی و معنوی  به نشر این اثر کمک ویژه‌ای نمایند.
-------------------------------------------
علی یاری زاده ۱۴ تیرماه ۱۴۰۰

 
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1