تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۵۸
کد مطلب : ۴۳۵۷۷۹

افزایش 40 درصدی مصرف آب استان کهگیلویه و بویراحمد در فصول گرم

۰
افزایش 40 درصدی مصرف آب استان کهگیلویه و بویراحمد در فصول گرم
کبنا ؛
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: میزان مصرف آب شرب در فصول گرم نسبت به ماه های فصول سرد در استان به صورت میانگین تا ۴۰ درصد افزایش می یابد.
به گزارش کبنا، روز پنجشنبه (27 خرداد 1400) مسعود مرادیان در این باره اظهار داشت: با آغاز فصل گرما و افزایش دمای هوا شاهد افزایش محسوس مصرف آب در سطح شهرها و روستاهای استان هستیم.
وی افزود: این میزان مصرف بدلیل وارد مدار شدن کولرهای آبی، افزایش نیاز آب شرب، افزایش دمای هوا، افزایش استحمام و آبیاری فضای سبز و باغچه ها صورت می گیرد.
معاون بهره برداری و توسعه  آب شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای  کاهش اثرات تنش آبی و جبران کمبود آب بهترین راهکار مصرف بهینه و اجرای راهکارهای صرفه جوئی در مصرف آب است، ضمن آنکه بدون همکاری و همراهی مردم سراسر استان گذر از شرایط بسیار سخت تابستان امسال امکانپذیر نمی باشد.
وی کمبود منابع آبی از یک سو و از سوی دیگر کمبود میزان مخازن ذخیره آب شرب را از دلایل اصلی بروز تنش و کمبود آب عنوان کرد.
مرادیان گفت: برای برون رفت از وضعیت تنش آبی و کمبود آب ضمن اینکه باید به دنبال منابع آب پایدار باشیم، افزایش مخازن ذخیره آب شرب نیز در سطح شهرها و روستاها در برنامه کاری آبفای استان قرار دارد که با تامین اعتبارات لازم این مهم انجام خواهد شد.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد از تمامی ساکنین در روستاها و شهرها خواست تا ضمن رعایت مصرف بهینه آب، هرگونه تخلف آبی و سو مصرف را به مرکز ارتباطات مردمی شرکت آبفای استان یا همان سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ منعکس نمایند.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۶۲ هزار مشترک آب و بیش از ۴۴ هزار مشترک فاضلاب دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

خویشتن را سخره‌ی اصحاب لشکر کرده‌اند

کاندیدای محترم هوشیار باشند که می‌توانند در انتخابات به جای تکه پرانی و درشت گویی علیه ...
فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

فیلم/ رئیسی: اقتصاددان‌ها را به خط می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: برای من خدمت کردن در دستگاه قضا مغتنم است. امروز مواجه شدم ...
تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
1