کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد چه می‌گویند؟

حرکت کند بازسازی شهر زلزله‌زده سی‌سخت در ایستگاه کمبود کارگر و مصالح ساختمانی

16 ارديبهشت 1400 ساعت 8:04

مردم منطقه زلزله زده سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد اصلی‌ترین مشکل خود در بازسازی منازل را کمبود کارگر و قیمت بالای مصالح ساختمانی عنوان کرده‌اند.


مردم منطقه زلزله زده سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد اصلی‌ترین مشکل خود در بازسازی منازل را کمبود کارگر و قیمت بالای مصالح ساختمانی عنوان کرده‌اند.
 به گزارش کبنا، زلزله پنج و شش دهم ریشتری 29 بهمن سال گذشته در شهرستان دنا باعث ورود خسارت بسیار به منازل مسکونی و زیرساخت‌های شهری و روستایی شد.
 با گذشت قریب به 80 روز از زلزله دنا کار آواربرداری منازل آسیب دیده به پایان رسیده و تاکنون بیش از 500 پروانه و 680 مجوز ساخت منزل در شهر سی‌سخت صادر شده‌ است.
 مردم شهر سی‌سخت امیدوار هستند تا قبل از شروع فصل سرما در این شهر بازسازی منازل به پایان برسد و استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز بر پایان بازسازی تا پایان تیرماه تأکید دارد.
 هم‌اکنون در شهر سی‌سخت مراحل تشکیل پرونده از طرف تیم‌های کارشناس و ارزیاب بنیاد مسکن در حال اتمام و معرفی به بانک برای پرداخت تسهیلات است.
 اما در این بین مواردی نظیر کمبود و گرانی سیمان، نبود کارگر و نرخ بالای اجرای کار مردم را با مشکل مواجه کرده‌است.
 نیک اقبال از اهالی شهر سی‌سخت گفت: روند ساخت و ساز در حال انجام است و مردم نیز دنبال سرعت بخشیدن به ساخت منازل هستند، اما برای انجام کار نیاز به نیروی انسانی و کارگر هست که این روزها در سی‌سخت به سختی پیدا می‌شود.

 شیوع ویروس کرونا در استان و وضعیت قرمز در اکثر مناطق باعث شده افراد کارگر تمایل آنچنانی برای کار در سی‌سخت را نداشته باشند و همین موضوع باعث شده تا کارگران حاضر در سی‌سخت دستمزد بالاتری برای کار درخواست کنند.
 عیسی شهامت مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تسریع در روند بازسازی نیاز به نیروی کار است و نرخ دستمزد اجرای کار در سی‌سخت باید توسط دستگاه‌های متولی نظیر اصناف و تعزیرات حکومتی مشخص شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.
 وی افزود: علاوه بر سرعت در کار، کیفیت نیز باید در اولویت باشد و شهر سی‌سخت نیازمند وجود آزمایشگاه مکانیک خاک است.
 عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا نیز به دغدغه مردم بابت پرداخت تسهیلات بانکی عقب مانده اشاره کرد و گفت: در در موارد مشابه نظیر زلزله سرپل ذهاب تسهیلات بانکی با تصمیم دولت برای دو تا سه ماه استمهال شد و اگر چنین تصمیمی برای شهر سی‌سخت اتخاذ شود، کمک بزرگی به مردم خواهد شد.
وی همچنین به خطر شیوع ویروس کرونا در شهر سی‌سخت گریزی زد و گفت: تقاضا داریم وزارت بهداشت شهر سی‌سخت را با توجه به وقوع زلزله و مشکلات ایجاد شده، در اختصاص واکسن کرونا ویژه نگاه کند.
 


کد مطلب: 433841

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/433841/حرکت-کند-بازسازی-شهر-زلزله-زده-سی-سخت-ایستگاه-کمبود-کارگر-مصالح-ساختمانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1