تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۲۸۸۳۷
مدیرکل منابع طبیعی استان گفت؛

نصب 600 آبگرمکن خورشیدی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

۰
نصب 600 آبگرمکن خورشیدی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه ریزی های لازم برای تامین و نصب ۶۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در منازل روستاهای واقع شده در مناطق جنگلی استان از جمله دهستان زیلایی شهرستان مارگون انجام گرفته که تا پایان امسال عملیاتی می شود.
غلامحسین حکمتیان روز چهارشنبه 3 دی ماه اظهار داشت: ۵۴ میلیارد ریال اعتبار برای تامین این ۶۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در استان اختصاص یافته است.
وی افزود: سال گذشته ۱۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در روستاهای زیلایی و سایر مناطق مشابه استان توزیع شد.
دهستان زیلایی در شهرستان تازه تاسیس مارگون از جمله مناطقی است که روستاهای ان گازرسانی نشده است و هنوز مردم از چوب درختان بلوط برای گرمای خانه ها و پخت و پز استفاده می کنند.
حکمتیان با اشاره به اینکه نصب آبگرمکن های خورشیدی در مناطق عشایری و روستایی راهکاری مناسب برای جلوگیری از قطع درختان است، تاکید کرد نصب این آبگرمکن ها تا حدود ۵۰ درصد از قطع درختان در مناطق روستایی استان جلوگیری کرده است.
حکمتیان ابراز داشت: بررسی ها نشان می دهد که بخشی از قطع درختان در روستاها به منظور تامین آب گرم برای استحمام است که اداره کل منابع طبیعی برای امسال ۶۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در اختیار روستاییان قرار می دهند.
این آبگرمکن‌ها قادر است تا  آب مناطق کوهستانی را تا دمای 80 درجه سانتیگراد در تابستان و 40 درجه سانتیگراد در زمستان گرم کند. البته در مناطق گرمسیری نیز امکان گرم شدن آب تا 100 درجه سانتیگراد در تابستان و 60 درجه سانتیگراد در زمستان برروی این آبگرمکن مورد آزمایش قرار گرفته است. علاوه بر این, در صورت ابری بودن شرایط جوی می توان این آبگرمکن را به برق متصل کرده و گرما تولید کرد. این آبگرمکن دارای حمل و نقل سریعی بوده و حتی در دمای 35- زمستان, بدون یخ زدگی کار میکند و بیش از 95 درصد انرژی دریافتی از خورشید را جذب می کند
 
نام شما

آدرس ايميل شما

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1