تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۴۲۸۷۲۴
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد:

وزارت علوم با راه اندازی مرکز رشد دهدشت موافقت کرد

۲
۰
وزارت علوم با راه اندازی مرکز رشد دهدشت موافقت کرد
کبنا ؛رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری با راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور دهدشت موافقت کرد.
به گزارش کبنا، سید شمس الدین هاشمی
در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: موضوع ایجاد مرکز رشد واحدهای فناور دهدشت در نشست شهریورماه هیات امنا منطقه ۴ فناوری تصویب شد.
وی ادامه داد: دفتر برنامه ریزی و امور فناوری وزارت علوم نیز پس از بررسی مدارک و مستندات، با راه اندازی مرکز رشد دهدشت موافقت کرد.
هاشمی افزود: مقدمات لازم برای ایجاد پارک دهدشت فراهم شده، زیرساخت‌های اولیه برای پارک دهدشت از اعتبارات پارک علم و فناوری استان خریداری شد، یک طبقه از دانشگاه آزاد دهدشت به واحد دهدشت اختصاص داده شده است.
 هاشمی گفت: از ۱۵ واحد فناور متقاضی استقرار در مرکز رشد دهدشت با ۲ واحد موافقت شده و پنج واحد نیز در حال اصلاح مدارک و مستندات مورد نیاز هستند.
 به گفته رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد یاسوج، گچساران و دهدشت فعالیت دارند.
 هاشمی ادامه داد: در شهر یاسوج ۱۶ شرکت در پارک و ۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع مستقر هستند.
وی افزود: مرکز رشد گچساران نیز در ساختمان استیجاری دانشگاه آزاد فعالیت خود را آغاز کرد که در حال حاضر ۱۶ واحد فناوری در آن مستقر هستند.
 هاشمی ادامه داد: عملکرد موفق این مرکز باعث شد تقاضا برای استقرار در این‌مرکز بالا برود در نتیجه بهار امسال با همکاری استان و معاونت علم و فناوری رئیس جمهور، ساختمانی مستقل برای آن خریداری شد.
وی گفت: در دو سالی که از راه اندازی پارک علم و فناوری می‌گذرد بیش از ۳۰۰ نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در واحدهای فناور آن مشغول فعالیت هستند.
 هاشمی افزود: در سال اول تأسیس، شرکت‌های پارکی ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشتند، سال ۹۸ نیز ۹ میلیارد تومان فروش داشته‌اند و این عدد به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده است.
 وی ادامه داد: این شرکتها ۱۲ برابر تسهیلات دریافتی از پارک فروش داشته‌اند و نکته مهم این است که ۷۰ درصد این تسهیلات نیز پرداخته شده است.
هاشمی گفت: فضایی که پارک در اختیار دارد ۶ هکتار است، برای اینکه پارک بتواند به درجه دو ارتقا پیدا کند حداقل ۲۰ هکتار مورد نیاز است.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمدیادآوری کرد: توسعه فضاهای فیزیکی برای پارک اهمیت و ضرورت زیادی دارد و اشاره‌ای هم به ساختمانی در کنار رودخانه بشار کرد که در ابتدا با کاربری‌پارک علم و فناوری کودک و نوجوان طراحی و ساخته شده اما در حال حاضر بدون استفاده رها شده است.
 وی گفت: به رغم پیگیری‌های انجام شده آموزش و پرورش این ظرفیت را در اختیار پارک قرار نداده است، در حالی که این ساختمان جذابیت‌های خوبی برای دانش آموزان و کودک و نوجوان دارد و با هزینه کمی می‌توان از این ظرفیت برای توسعه فرهنگی پارک‌ها استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

موحدی
Iran, Islamic Republic of
خاندان بزرگ هاشمی اینجا اونجا همه جا
تاج ول کرد دوباره موحد
خخخخخ
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
دوباره ماسک و پهپاد. هرروز به یک بهانه ای میایی سر خط. رییس دانشگاه نیابو
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1