تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۴۲۷۴۴۶
کارشناسان هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد:

باران در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد / خوشحالی کشاورزان

۲
۰
باران در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد + جزئیات
کبنا ؛مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت جوی استان تا پایان هفته و همچنین اوایل هفته آینده را تشریح کرد.
رضا کاکاوند با اشاره به بارندگی‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بعد از گذاشتن 50 روز از سال زراعی جدید یعنی از اول مهرماه تا 20 آبان که بارشی در استان نداشتیم بارندگی از روز گذشته شروع شد.
مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: تا این لحظه یعنی غروب روز چهارشنبه 21 آبان در همه نفاط استان شاهد بارش بودیم به نحوی که در نواحی شمالی بارش بیش از 20 میلی‌متر گزارش شده است.
این مسوول افزود: در سی‌سخت 24، مارگون 23 میلیمتر و کریک 18 میلیمتر و البته در دیشموک 19 میلیمتر بارندگی داشته‌ایم و در ارتفاعات و گردنه‌ها از جمله گردنه بیژن بارش برف اتفاق افتاده است.
کاکاوند خاطرنشان کرد: این سامانه تا آخر هفته میهمان استان است و در همه نواحی استان کهگیلویه و بویراحمد به خوصص نواحی شمالی و شرقی بارندگی خواهیم داشت و در ابتدای هفته آینده جو آرام همراه کاهش نسبی دما را در اواخر شب و اوایل صبح خواهیم داشت.
مدیرکل هواشناسی استان در ادامه توصیه‌هایی نیز به مردم کرد و گفت: با توجه به بارندگی‌های روزهای پنج شنبه و جمعه تردد و مسافرت غیر ضرور نداشته باشند و در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند.

بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد ادامه می‌یابد

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427446-2.jpg

 کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین سامانه بارشی وارده به استان همراه با رگبار و رعد و برق تا پایان هفته به تناوب ادامه دارد و در ارتفاعات مناطق سردسیری بارش برف پیش بینی می‌شود.
 با گذشت نزدیک به دو ماه از سال زراعی جدید این نخستین بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد است. کشاورزان استان از بارش باران برای آغاز کشت پاییزه خوشحال هستند.
 ولی بهره مند اظهار داشت: طی این مدت در مناطق مستعد ابگرفتگی، معابر عمومی روان آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مه آلودگی دور از انتظار نخواهد بود.
 وی افزود: بارش‌های اخیر استان تا ساعت ۱۸: ۳۰ چهارشنبه ۲۱ ابان ۹۹ سی سخت ۲۴.۴، مارگون ۲۳، دیشموک ۱۹، موشمی زیلایی ۱۸، سرآسیاب یوسفی ۱۸، کریک ۱۸، لنده ۱۷.۵، دهدشت ۱۶.۳، کاکان منصورخانی ۱۵، قلعه دختر ۱۳، یاسوج ۱۱.۶، گنجه‌ای ۱۰.۵، چیتاب ۱۰.۳، تنگ سرخ ۷، آبده گاه ۳، باباکلان ۳، وزک منصور آباد ۳، دیل ۲، دوگنبدان ۱.۸، قلعه رئیسی ۱.۵ و امام زاده جعفر ۱ میلیمتر بوده است.
 وی به مردم هشدار داد از سفرهای غیر ضرور بپرهیزند و به ارتفاعات صعود نکنند.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427446-3.jpg
بنا براین گزارش، دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.
 سال‌هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه‌ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می‌خوانند.
 کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد. استان کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
 در حالی رضا کاکاوند مدیرکل هواشناسی به مردم استان توصیه کرد مسافرت غیر ضرور نداشته باشند که بر اثر لغزندگی ناشی از بارندگی جاده و انحراف به چپ یک خودرو و برخورد با خودرویی دیگر در محور یاسوج به اصفهان متاسفانه 3 نفر جان خود را از دست دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
باران رحمت الهی هست خدا را شکرت انشاالله این بارندگی ها تداوم داشته باشه
کامران
Iran, Islamic Republic of
لطفا میزان بارش در لوداب را اعلام کنید.
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1