کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چه کسی مسئول رسیدگی به چنین شرایطی است؟

لزوم حمایت از نخبه کهگیلویه و بویراحمدی / ایجاد مزاحمت برای پزشک فوق تخصص نازایی گچساران

16 آبان 1399 ساعت 22:32

ایجاد مزاحمت برای مطب خصوصی پزشکان که در هفته اخیر نیز شاهد یکی دیگر از این اتفاقات نادر در کشور و معمول در استان بودیم در ساعت ده ونیم شب با ورود دو فرد ناشناس با سنگ و پرخاشگری به منشی های مطب و شکستن شیشه های مطب صورت گرفت و منجر شد که تعدادی از بیماران با رعب و وحشت از درب مطب به بیرون فرار کنند.


کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف پزشکی با مشکل کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص روبرو بوده است، و این کمبود در استان گاها به «نقطه کور» یا «نقطه سیاه» تعبیر هم می‌شود، اما اینگونه مشکلات نشأت گرفته از مسائل مختلفی است که یکی از این عوامل کم لطفی‌های فرهنگی و رفتارهای ناشایست مدنی از طرف برخی افراد است. اینگونه رفتارها طی سالهای مختلفی برخی از حوادثی را دامن زده که از جمله این اتفاقات ناگوار «حمله به پزشک‌ها» بوده که هر چند اندک بوده ولی در رسانه‌ها و فضای عمومی جامعه تأثر زیادی ایجاد کرده است. به گزارش کبنانیوز بنا براین مطلب، طی روزهای اخیر نیز شاهد ایجاد مزاحمت برای مطب یکی از فوق تخصص‌های بنام و نخبه‌ی شهرستان گچساران بوده‌ایم که از شهرهای مختلفی برای درمان نازایی به مطب وی در گچساران مراجعه می‌کنند:
به پدیده مهاجرت گسترده تحصیل‌کردگان، دانشگاهیان و دانشمندان یک کشور یا جامعه به کشورها یا استانهای دیگر، اصطلاحاً فرار مغزها  از مبدأ گفته می‌شود، که معمولاً به خاطر کمبود موقعیت‌های شغلی، درگیری‌های سیاسی و نظامی، و خطرات جانی رخ می‌دهد.
هرچه امید به آینده، بیشتر باشد، میزان مهاجرت کمتر می‌شود. امید به آینده در رابطه با شغل آنها و موارد مرتبط با آن و سرانجام، امنیت کشور و منطقه نیز در این مهاجرت‌ها بی تأثیر نیست. افراد، معمولاً جذب کشورها و یا مناطقی از کشور می‌شوند که از لحاظ جذابیت و امید به آینده روشن، اطمینان بیشتری داشته باشند.
حال با بسط این موضوع به حوزه پزشکی استان که با داشتن یک درصد مساحت و جمعیت کشور گوی سبقت را از خیلی از استانهای برخوردار ربوده است که البته به قول  اهل ادب چه فایده!
در حالی که بسیاری از طبیبان حاذق کشور که در تراز بین المللی دارای نظریه و طبابت هستند از فرزندان همین استان می‌باشند که بعلت فراهم نبودن بستر خدمت در زادگاه به دیگر استانها عزیمت و افتخار آفرینی می‌کنند بعضاً مورد نقد اشخاص و افراد قرار می‌گیرند که البته گاهی از روی دلسوزی و گاهی هم از روی حسادت و دشمنی می‌باشد. بزرگانی چون دکتر ملک حسینی، دکتر نیک اقبال، رادمنش و دانش، نیک بخت، چمن و....
اما براستی پزشکانی هم بوده و هستند که نخبه و دارای عملکرد مطلوب در  کشور وحوزه جنوب هستند و در استان و زادگاه خود مانده و ارائه خدمات مطلوب می‌نمایند که شاید تا کنون از این گزندها در امان بوده‌اند و به محض بروز خلاقیت متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و پس از مدتی بنا به دلایل ذکر شده فرار را بر قرار ترجیح و معمولاً در استان فارس به جهت قرابت جغرافیایی طی طریق می‌نمایند.
ایجاد مزاحمت برای مطب خصوصی برخی که در هفته اخیر نیز شاهد یکی دیگر از این اتفاقات نادر در کشور و معمول در استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم در ساعت ده ونیم شب با ورود دو فرد ناشناس با سنگ و پرخاشگری به منشی‌های مطب و شکستن شیشه‌های مطب صورت گرفت و منجر شد که تعدادی از بیماران با رعب و وحشت از درب مطب به بیرون فرار کنند، بله این اتفاق در مطب دکتر پردیس بخشایی فوق تخصص نازایی که از نخبگان حوزه جنوب و کشور بوده و توانسته با عملکرد خود ضمن کاهش هزینه‌های درمانی جامعه زنان نابارور از عزیمت آنها به استانهای یزد، تهران، اصفهان که بعضاً باعث بروز حوداث جانبی تصادفات و هزینه‌های اسکان چند هفته‌ای بخاطر نوع درمان زوج‌های نابارور جلوگیری نموده و ضمن استحکام کانون بسیاری ازخانواده ها، کارنامه درخشانی ازخود ارائه نموده که با جستجو در اینترنت موفقیت‌های این پزشک قابل رویت خواهد بود. جالب توجه هست که مهاجمین بدون صحبت در مورد بیمار  یا فرد خاصی در ابتدای ورود، با سنگ و درحالیکه صورت خود را پوشانده‌اند وارد می‌شوند، گویا  فقط می‌خواستند رعب و وحشت ایجاد کنند و تا جاییکه در این چند روز شنیده‌ایم دکتر  بخشایی که  در شهر شیراز نیز شهره است و دارای مطب پاره وقت بوده در چند روز گذشته در مطب گچساران حاضر نشده و در حال انجام اقدامات اولیه جهت نقل مکان به شیراز می‌باشد،  این امر موجبات نگرانی همه بیماران تحت نظر ایشان را در پی داشته و باید مسئولین حوزه پزشکی و امنیتی استان چاره اندیشی نمایند. البته این اولین بار نیست که چنین شده و به جز محکوم کردن گفتاری مسئولین حوزه پزشکی، اتفاق خاصی صورت نگرفته که موارد مشابه به لینک‌های زیر شاهدی براین موضوع بسیار مهم است.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/000423/n00423515-r-b-000.jpg

جامعه پزشکی ایران به عنوان بخش مهمی از کادر درمان از قهرمانان فعلی حوزه سلامت و درمان کشور هستند که با شرایط سخت و خستگی شدید همچنان مشغول خدمت رسانی هستند. هر چند انجام چنین اعمالی می‌تواند به کل کادر درمان صدمه بزند و موجب دلسردی و یأس گروهی شود که در حال خدمت هستند اما به زعم ما که بیماران دکتر بخشایی هستیم این حادثه باعث خروج عده زیادی از مردم این استان و استانهای همجوار جهت درمان ناباروری به دیگر استان‌ها  می‌شود. حتماً هرکسی که تا کنون وارد مطب این پزشک حاذق یا مرکز ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س) شده است با این صحبت‌ها اشنایی دارد، بیمارانی که از استان خوزستان، فارس، بوشهر و  حتی کشور عراق مراجعه می‌کنند و به لطف خدا و دست این پزشک نخبه با دست پر بر می‌گردند. قطعاً
از مسئولان سازمان نظام پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی  انتظار می‌رود که منشأ این حرکت ناپسند شناسایی و  از خروج قریب الوقوع  این نخبه کشوری از استان جلوگیری به عمل آید.
----------------------------------
به قلم: خانم خادمی
 


کد مطلب: 427271

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/427271/لزوم-حمایت-نخبه-کهگیلویه-بویراحمدی-ایجاد-مزاحمت-پزشک-فوق-تخصص-نازایی-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1