تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۴۲۴۴۵۸
نشستی حل مشکلات کشاورزان روستای رودشتی برگزار شد؛

فرماندار دنا: گام به گام در کنار کشاورزان هستیم

۰
فرماندار دنا: گام به گام در کنار کشاورزان هستیم
کبنا ؛
نشستی با موضوع حل مشکلات کشاورزان روستای رودشتی به ریاست پناهی فرماندار شهرستان دنا و با حضور مدیر جهاد کشاورزی، مدیر شبکه توزیع نیروی برق شورا و دهیار و نمایندگان کشاورزان روستای رودشتی تشکیل شد.
در این نشست، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا به طرح مباحثی همچون شبکه توزیع نیروی برق در نحوه هزینه کرد، و ادامه فعالیت پمپاژ رودشتی پرداخت.
فرماندار دنا در جمع نمایندگان کشاورزان روستای رودشتی با تاکید بر اهمیت همکاری کشاورزان گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید می طلبد که کشاورزان از خود همت نشان دهند، همه چیز را وابسته به دولت و نظام ندانند، قریب ۲۰ میلیارد برای پمپاژ آب راه اندازی شده درنظر گرفته شد، دلیل نمی شود کشاورزان هر بار به بهانه ای از کار و تلاش دست بکشند.
وی افزود: دولت با وجود امکاناتی که در اختیار دارد خود را خدمتگزار مردم می داند و در این راه از همه راهکارها در راستای حمایت از معیشت مردم استفاده خواهد کرد.
پناهی با بیان اینکه نباید بگذاریم سرمایه گذاری دولت به هدر برود، اظهار کرد: مردم باید قدردان خدمات دولت باشند. تعرفه برق را باید باغداران پرداخت کنند، نه دولت.
پناهی با اشاره به اینکه اقتصاد اين منطقه بر پايه كشاورزي و دامداري استوار است اظهار کرد: تاكنون زمين هاي منطقه به صورت ديم و آبياري سنتي كشت مي شد و هيچگونه ايستگاه پمپاژ آبي براي احياي زمين هاي كشاورزي اجرا نشده بود، با این حال اجرای باغات انار از جمله طرحهای تولیدی باغی از سیاست هایی بوده که تاکنون اجرا گردیده است.
پناهی تصریح کرد: امروز با توجه به پیشرفت دستگاهای مکانیزاسیون، جهاد کشاورزی با بهترین کارشناسان خود در کنار کشاورزان هست و برای بدست آوردن محصول بهتر به کمک باغداران آمده است.
پناهی با بیان اینکه توسعه روستا بدون همکاری و تعامل مردم با مسئولین ممکن نیست، گفت: در همان روز های اول حضور در این شهرستان بیشترین دغدغه ام، اولویت اشتغال و تولید بوده که به کمک و همت جوانان این امر محقق گردید.
وی اظهار کرد: در طی بازدیدی که از این پروژه عظیم و بزرگ داشتیم براساس اطلاعات دستگاهها، پمپاژ آب رودشتی با مبلغ بدهی برق ۸۰ میلیون تومانی بلاتکلیف هست و از این میزان تاکنون فقط 8 میلیون تومان پرداخت شده، همچنین با وجود رایزنی هایی که با مدیرعامل برق استان داشتیم 80 میلیون تومان به ۳۶ میلیون تومان کاهش پیدا کرد که 46 میلیون تومان آن تخفیف داده شد.
وی افزود: همین مبلغ 36 میلیون تومان به جهت جلوگیری از خشک شدن باغات انار چندین ساله، منوط به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون تومان است و برای مابقی هزینه، پرداخت بصورت اقساطی درنظر گرفته شد، که به محض پرداخت، برق این پمپاژ آب وصل خواهد شد و کشاورزان از نعمت آب دهی باغات خود برخودار می گردند.
در پایان این نشست مقرر شد از مبلغ ۱۰ میلیون تومان بابت بدهی برق توسط باغداران واریز و مابقی بصورت اقساطی آنطوریکه شرایط لازم را داشته باشند پرداخت شود.
مردم روستا جهت ادامه طرح باید تعاونی آب بران و تولید را هر چه سریعتر تشکیل دهند،  بدهی برق پمپاژ رودشتی اصلاح و برق وصل شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1