کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

ضرورت پایش مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد با روش‌های نوین علمی

1 مرداد 1399 ساعت 21:24

استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواستار حمایت همه جانبه سازمان محیط زیست با تکیه بر روش های نوین علمی در جهت حفاظت و حراست از منابع طبیعی و ملی استان شد.


حسین کلانتری در ادامه سلسله دیدارهای خود با مسئولان کشوری با عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری در این دیدار با تاکید بر وجود مواهب ونعمت های بیشمار خدادادی جنگل، مرتع و گونه های جانوری و گیاهی متنوع  در استان، گفت: کهگیلویه و بویراحمد می تواند در آینده به عنوان یک قطب مهم گردشگری تبدیل شده و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.
استاندار بیان کرد: رونق بازار، اشتغال، تولید ثروت و درآمد حاصل از گردشگری چشم اندازی امیدوار کننده و در انتظار مردم این استان چهارفصل است.
وی عنوان کرد: در مقطع کنونی و شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط دنیا محدودیت هایی برای رونق این بخش مهم ایجاد شده اما به هر حال دوره کرونا هم به پایان می رسد و ما شاهد شکوفایی این حوزه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، ابراز کرد: پایش و رصد مناطق حفاظت شده استان نیازمند بکارگیری روش های نوین علمی است.
نماینده ارشد اجرایی استان استفاده از اینترنت اشیاء، پهپاد، بروز نمودن آموزش ها و مهارت نیروهای انسانی، تامین تجهیزات و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را مهم و ضروری دانست و گفت: برای حفاظت مطمئن تر از مناطق و نگهداری گونه های جانوری و گیاهی ارزشمند و کم نظیر نیازمند حمایت همه جانبه سازمان محیط زیست هستیم.
عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این دیدار، تصریح کرد: ظرفیت های زیست محیطی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بی نظیر است.
وی گفت: سازمان حفاظت محیط‌ زیست آمادگی هرگونه تعامل و همکاری با استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
کلانتری از تمام کسانی که در اطفای حریق جنگل ها و مراتع استان تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد و تصریح کرد: مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز که مانع آسیب دیدن حتی یک راس از جانوارن شده قابل ستایش است.
معاون رئیس جمهور همچنین از حمایت مردم طبیعت دوست و مسئولان پای کار استان نیز قدردانی کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید با نگاه های کارشناسی شده و تاثیرپذیری از یافته های نوین علمی با پدیده ها برخورد کنیم، تصریح کرد: دانش بشری باید جایگزین برخورد غیرکارشناسی شود.


کد مطلب: 423531

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423531/ضرورت-پایش-مناطق-حفاظت-شده-کهگیلویه-بویراحمد-روش-های-نوین-علمی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1