کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای حفاظت آب شهرستان گچساران؛

ارشدی: طرح آب‌رسانی مناطق «دیل» و «آرو» ردیف اعتباری گرفت

31 تير 1399 ساعت 22:27

رئیس شورای شهرستان گچساران از قرار گرفتن پروژه آب‌رسانی مناطق دیل و آرو شهرستان گچساران در فهرست پروژه‌های دارای ردیف اعتبار ملی خبر داد.


به گزارش کبنانیوز از گچساران، قوام ارشدی در نشست شورای حفاظت آب شهرستان گچساران که به ریاست فرماندار برگزار شد، با انتقاد از مشکلات آب کشاورزی مناطق دیل و آرو، اظهار داشت: سکونت، تأمین آرامش، اشتغال جوانان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان از عوامل آب‌وخاک نشأت می‌گیرد؛ اگر در این مناطق اراضی مرغوب و هموار باشد اما از طرفی آب کشاورزی تأمین نشود رونق و توسعه روستا ناپایدار خواهد بود.
ارشدی در ادامه بابیان اینکه وظیفه‌ام خدمت به مردم و رسیدگی به عمران و آبادانی روستاهای شهرستان، بدون تبعیض، نژاد و قومیت است، گفت: انتظار می‌رود که مدیران شهرستان مشکلات آب کشاورزی روستاهای حوزه بویراحمد گرمسیری را برطرف کنند.
رئیس شورای شهرستان گچساران در ادامه بابیان اینکه سد کوثر در یک متری اراضی منطقه آرو واقع‌شده است، افزود: درگذشته روستای آرو یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان بود متأسفانه امروزه مردم این روستا به دلیل عدم آب کشاورزی به شهر مهاجرت کردند که باید برای مشکلات روستاییان اقدامی کرد.
ارشدی ضمن قدردانی از نماینده وقت شهرستان گچساران و باشت، بیان داشت: آقای «تاجگردون» در خصوص مطالبات آب کشاورزی این مناطق با وزیر نیرو صحبت کرد و مجموعه‌ای از طراحان استان فارس در روستای آرو مستقر شدند؛ از مسئولین خواهشمندم که طرح آب‌رسانی روستاهای دیل و آرو را در دستور کار قرار دهند.
عارف بهگام، رئيس اداره امور آب شهرستان گچساران در پاسخ به «قوام ارشدی» گفت: حدود دو حلقه چاه آهکی باهدف تأمین آب کشاورزی در منطقه بویراحمد گرمسیری وجود دارد، همچنین طرح آب‌رسانی در مناطق رودبال، سید جمال‌الدین، اسلام‌آباد، سرتیره، نازمکان و شامبراکان در حال اجراست.
بهگام بابیان اینکه با پیگیری‌های نماینده وقت شهرستان، پروژه آب کشاورزی منطقه دیل و آرو در بودجه امسال پیش‌بینی‌شده است، گفت: پروژه آب‌رسانی روستاهای دیل و آرو شهرستان گچساران در لایحه بودجه سال 99 تعریف‌شده و هم‌اکنون روند مطالعات اولیه و مقدماتی آن صورت می‌گیرد و عملیات اجرایی این پروژه طبق قانون مناقصات آغاز خواهد شد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423495-1.jpg


کد مطلب: 423495

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423495/ارشدی-طرح-آب-رسانی-مناطق-دیل-آرو-ردیف-اعتباری-گرفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1