کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پس از سه روز تلاش:

آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع دمچنار بویراحمد مهار شد

23 تير 1399 ساعت 21:57

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه دمچنار در شهرستان بویراحمد پس از سه روز تلاش طاقت فرسا و بی وقفه مهار شد.


به گزارش خبرنگار کبنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است.
غلام حسین حکمتیان افزود: جنگل ها و مراتع مناطق دمچنار از توابع شهرستان بویراحمد از روز شنبه هفته جاری طعمه آتش شد که پس از سه روز تلاش بی وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم امروز دوشنبه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه مهار شد.
وی بیان کرد: در سه روز گذشته بخشی از جنگل های این منطقه در آتش سوخته که میزان دقیق آن اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این آتش سوزی در روز های شنبه و یکشنبه نیز برای ۲ بار مهار شده بود اما دوباره به سبب وزش باد و بقایای کنده درختان سوخته شعله ور شده بود.
حکمتیان تصریح کرد: هم اکنون چند اکیپ امدادی در این مناطق حضور دارند تا در صورت فوران دوباره شعله های آتش اقدام به اطفای حریق کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بیش از ۳۵ نفر از نیروهای مردمی، بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست برای مهار آتش سوزی در منطقه دمچنار بویراحمد در روزهای گذشته فعالیت کردند.
وی عنوان کرد: سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید باعث کندی عملیات مهار آتش سوزی در این مناطق شده بود.
حکمتیان تصریح کرد: یکی از نیروهای منابع طبیعی در هنگام مهار این آتش سوزی نیز دچار مصدومیت شد که از بیمارستان مرخص و در منزل تحت درمان است.


کد مطلب: 423212

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423212/آتش-سوزی-جنگل-ها-مراتع-دمچنار-بویراحمد-مهار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1