تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : ۴۲۳۱۹۸
مدیرکل پزشک قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ارجاع 587 جسد به پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد / رتبه‌های شگفت‌انگیر استان در تصادفات، مرگ‌های غیرطبیعی و استفاده از مواد مخدر

۱
۰
ارجاع 587 جسد به پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد  / رتبه‌های شگفت‌انگیر استان در تصادفات، مرگ‌های غیرطبیعی و استفاده از مواد مخدر
کبنا ؛مدیرکل پزشک قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( دوشنبه 23 تیرماه 99) در جمع خبرنگاران، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آمار در سال 98، رتبه چهارم تصادفات کشوری را دارد.
به گزارش کبنا، امینی مدیرکل پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به آمار نزاع دسته جمعی در سال 98، اشاره کرد و گفت: در بحث نزاع های دسته جمعی 6 هزار و 48 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه داشتیم که نسبت به سال گذشته 4.7 درصد کاهش داشتیم.
وی افزود: از این تعداد  4176 نفر مرد و 172 نفر خانم بودند. که رتبه ما دهم کشور است و سیر نزولی قابل توجهی داریم.
 وی به آمار سوانح رانندگی در استان در سال 98 گریزی زد و گفت: 4338 مورد مراجعه کننده داشتیم و برای آنها پرونده تشکل شده، که 12.6 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم. از این تعداد 3086 نفر مرد و 1252 نفر خانم بودند. و رتبه استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور به لحاظ مصدومین ناشی از سوانح رانندگی رتبه چهارم کشور است.
امینی به مصدومین ناشی از کار اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث مصدومین کار در سال 98، تعداد 364 مورد  پرونده به ثبت رساند که  5.9 درصد نسبت به سال گذشته شاهد کاهش بودیم.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث سقط درمانی 81 مورد مجوز صادر کردیم که 36 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم. رتبه هفتم کشور را از این لحاظ دارا هستیم.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423198-2.jpg
امینی مدیرکل پزشک قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد

 مدیرکل پزشک قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از ارجاع  587 مورد جسد طبیعی و مشکوک به این اداره کل خبر داد و گفت: 2.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم که 428 نفر آنها آقایان و 159 نفر خانم بودند.
وی افزود: 461 مرگ غیرطبیعی داشتیم که خودکشی، قتل و حوادث شاهد اینها می باشد. 333 مورد از اینها آقایان و 128 نفر آنها خانم‍‌ها بود.
به گفته امینی، رتبه ششم کشور به لحاظ مرگ‌های غیرطبیعی به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دارد و کشورهای مانند ایلام، خوزستان و... بالای سر ما قرار دارد.
وی گفت: علت اصلی مرگ‌های در کشور و استان ما سوانح رانندگی می باشد که  44.6 در صد علت مرگ‌های غیرطبیعی در کهگیلویه و بویراحمد سوانح رانندگی است.
این مسئول در ادامه گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 5.1 درصد مرگ های غیرطبیعی بر اثر غرق شدگی، 2.6 درصد مرگ ها بر اثر سوختگی و 4.9 درصد مرگ ها هم بر اثر سلاح گرم اتفاق می افتد.
وی در ادامه هشدار جدی به مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و مردم دارد و گفت: در سال 98، 50 مورد مرگ ناشی از سوء استفاده در مصرف مواد مخدر داشتم که ۱۰۸.۳ درصد رشد داشته که یک هشدار جدی است ۳۹ نفر آقا ۱۱ نفر خانم بودند رتبه استان نسبت به جمعیت ششم کشور است.
امینی گفت: شایع ترین محل مرگ میرهای غیرطبیعی رودخانه است و استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه چهارم کشور را دارد.
کامروز امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، افزود: در بحث معاینات بالینی سال گذشته ۲۲ هزار ۳۵۸ پرونده در کل کشور صورت گرفته و ۷.۴ درصد کاهش داشته است اما متاسفانه در این خصوص سه سال متوالی است که نسبت به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه اول را در معاینات سرپایی داریم که شاخص ما ۳ هزار و ۵۰ نفر است.
این مسئول همچنین به این نکته اشاره کرد که در سه ماهه امسال فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ۱۰ مورد بوده در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۹ مورد مرگ ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ثبت شده است.
امینی در ادامه به معاینات بالینی سه ماهه امسال اشاره کرد و گفت:  امسال جمع کل معاینات بالینی ۴ هزار و ۵۱۵ مورد معاینه بوده که نسبت سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: در پرونده با موضوع نزاع ۱۳۷۹ نفر مراجعه کننده شامل ۱۱۲۰ نفر آقا و بقیه خانم بودند که در مقایسه با سال قبل ۶.۲ درصد افزایش داشته است. مصدومین حوادث رانندگی ۸۷۷ مورد بوده که ۲۶ درصد کاهش داشتیم.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در بحث اجساد ۱۳۵ مورد جسد به پزشکی قانونی ارجاع شد که ۱۰۷ آقا و ۲۸ خانم بودند که ۱۶.۷ درصد کاهش را شاهد هستیم.ضمن اینکه ۴۳ مورد فوتی ناشی از حوادث رانندگی ثبت شده که ۳۷ نفر آقا و ۶ مورد خانم بودند که ۲۴.۶ کاهش را شاهد هستیم.
وی با اشاره به کاهش غرق شدگی  افزود: دو مورد غرق شدگی در سه ماهه امسال داشتیم و از ۷ مورد به ۲ مورد رسیده است.
این مسوول خاطرنشان کرد: ۱۲ پرونده قصور پزشکی در کمیسیون بررسی شد که ۶ پرونده منجر به رای محکومیت شد و ۶ پرونده دیگر تبرئه شدند.
.
نام شما

آدرس ايميل شما

ارغوان
Iran, Islamic Republic of
کشور های ایلا و خوزستان
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
فایل های مرتبط
1