تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۲۳۰۵۱
در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

( فیلم ) هشدارهای استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مردم؛ پنهان کاری ننگ نیست

۰
( فیلم ) هشدارهای استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مردم؛ پنهان کاری ننگ نیست
کبنا ؛حسین کلانتری  امروز ( پنجشنبه 19 تیر ماه 99) در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در آمار علوم پزشکی متاسفانه با شیب تندی مسیر را طی می‌کنیم که خطرناک و پر هزینه است.
   
فیلم ) صحبت های هشدار دهنده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مردم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ای.سی.یو ما محدود است با این ظرفیت با کمبود جا روبرو می‌شویم و باید منتظر حوادث بعدی بود پس اول باید زنجیره انتقال را قطع کنیم که اگر این گونه شود کسانی که مبتلا می‌شوند با خطر جدی روبرو هستند.
وی افزود: اقداماتی با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها انجام شده طبق آمارها  رعایت‌ها خیلی خوب شده کارخانه‌ها ۸۷ درصد و کارگاه‌ها ۸۸ و ادارات ۸۹ درصد و بانک‌ها ۹۰ درصد رعایت کرده‌اند و هر کدام زودتر به ۱۰۰ درصد برسند باید آن‌ها را تشویق کرد.
کلانتری گفت: نوع نگاه ما به افرادی که تخلف می‌کنند این گونه است که در حوزه اداری تکلیف مشخص شده و اگر کسی ماسک نزد به دادگاه تخلفات اداری معرفی می‌شود و دستگاه‌های که ضعیف عمل کرده اول در جشنواره شهید رجایی راه نمی‌دهیم و برخودهای بعدی هم صورت می‌گیرد.
وی گفت: توجه و احساس مسوولیت‌ها بالا رفته اما کافی نیست تا بتوانیم این شیب تند را کاهش دهیم و همه باید به فکر افزایش تلاش‌ها باشیم در مورد باغ‌ها در مناطق قرمز و نارنجی تالارها باید تعطیل باشند در گچساران وضعیت خطرناک است و در مناطق زرد و سفید هم باید دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها رعایت شوند و نباید به بهانه این جمله که «رعایت می‌کنیم» اجازه فعالیت دهیم که در یک مراسم ۱۰۰ نفر مبتلا شده و در میان آن‌ها ۵ نفر هم بمیرند.
   
فیلم) تعارف نداریم باید مکان‌های عمومی فعلاً تعطیل باشند
این مسوول گفت: راجع به گردشگری یاداوری می‌کنم که شهرداری‌ها در یاسوج و سی سخت مطلقاً در پارک‌ها و آبشار و تفرجگاه‌ها کسی حق اسکان ندارد و وضعیت آبشار را هم تعیین تکلیف کردیم و سه روز آخر هفته باید کاملاً کنترل باشد اما در همه ایام امکان برقرای اسکان و چادر ممنوع است.
وی گفت: بیماری که می‌خواهد از بیمارستان با اختیار خود ترخیص کنیم همراهان باید متعهد شوند که قرنطینه شوند و اگر فوت شد با رعایت پروتکل‌ها دفن شوند چرا که خطر انتقال ویروس را دارد و به قولی بمب ویروس است.
این مسوول گفت: پنهان کاری ننگ نیست و باید افراد خیلی راحت بگویند که ناقل هستم و در این زمینه رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی کنند.
وی افزود: با این وضعیتی که یک نفر اینگونه در چرام تدفین می‌شود باید منتظر مردن خیلی‌ها بود و کسانی که این کارها را می‌کنند باید به دستگاه قضایی معرفی شوند چرا که تهدید جان دیگران قابل تحمل نیست بگذارید شهرداری و تیم تخصصی تدفین و خاکسپاری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1